Robbe charter vraag over folie voor me vleugels

Discussie in 'Beginners' gestart door jose Manuel, 21 jun 2015.

?

Hoi ik heb een robbe charter voor de opknap gekregen, nu wil ik de vleugels op nieuw bedekken met fo

  1. krimpfolie

    3 stem(men)
    75,0%
  2. mononoke

    1 stem(men)
    25,0%
  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ach, als alles kostentechnisch verantwoord moet zijn, had onze hobby nooit kunnen bestaan ;-)

    Maar het is inderdaad wel een idee.
    even een trainer van iemand overnemen, of idd schuim, en daar mee leren vliegen.
    pas later met deze verder gaan.
    toch een stukje nostalgie, zonde om die meteen aan een beginnerscrash te onderwerpen ;-)
     
  2. jose Manuel

    jose Manuel

    Lid geworden:
    21 jun 2015
    Berichten:
    12
    Hoi ik ben aangekomen bij de receiver er zat een ROBBE FUTABA FP-R116FB in 35 MHZ in....deze receiver is behoorlijk verouderd. De foto op dat plaatje is niet die in het vliegtuig zit, weet iemand toevallig een goede update voor deze receiver, ik heb zelf een flysky FS T6 transmitter en het zou fijn zijn als die bint met me update receiver....er moet wel een plug opzitten naar 1800mha lippo om me receiver te voeden. EXUSE als ik er helemaal naast zit, maar ik ben ook nog niet zo lang mee bezig. Dus ik wil die 35 mhz er uit en een 2.4ghz er in, op die 35mhz zit een apparte voeding kabel voor lippo, zon eentje zoek ik dus niet zon kleintje ....THANX ALVAST...gr jose, ik geloof dat de onderste foto de juiste is die in het vliegtuig zit, verder heb ik hem nu helemaal geschuurd kan in de lak, de motor wordt door expert gereviseert...dus het gaat goed tot nu toe , alleen nog een goede zender set....hopelijk kan ik iets vinden die bint op me FLYSKY....gr JOSE
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De ontvanger is een kristal ontvanger. Bind alleen via een kristal van dezelfde golflengte als die in je kristalzender geprikt zit.
    Beste update is in de vitrine te plaatsen, te verkopen voor een paar luttele centen. De ontvanger stamt uit een tijd dat het woord 'update' zelf nog niet een updatebaar begrip was was... oftewel verzonnen was door een computerknijter... ten behoeve van slimme elektronica :) Als u begrijpst wat ik bedoelst.

    Voor het 2,4 gigakaas zendertje heb je een nieuw ontvangertje nodig. Dat kan je de kop niet kosten, slechts de PostNL tarieven doen dat. Mogelijk zijn de servo's ook sterk verouderd. Zit je met de stekkers die anders zijn. Als je het omstekkert, er uit iets rook & kwalm ontstijgt.
    Maar daar ben ik niet heel exact van op de hoogte, maar er is veel doorontwikkeld etc. etc.. Iedergeval hadden mijn stok oude Microprop servo's uit 1974 geen trek in een moderne synthesized Multiplex ontvangert... ze konden slechts nee schudden. De 2,4 ghz heb ik maar helemaal niet gestest... Vitrine geüpdate!

    Erg is het niet. Bij HobbyKing zijn zeer betaalbare servo's tegen vrij gunstige bedragen aan te schaffen, prima voor trainertjes.

    Overweeg aandachtig wat Bertus en Student schrijven!
     
  4. jose Manuel

    jose Manuel

    Lid geworden:
    21 jun 2015
    Berichten:
    12
    Weet iemande welke verhouding nitro gaat er in een gp 42 motor...is dit 1 op 2 of 1.5 ok ik hoor het graag. Super bedankt
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.172
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De motor kan met 0% nitro toe, voor vliegen is 5% meer dan voldoende voor dit torretje.
    Mogelijk moet er een OS 8 plugje in. Deze informatie is in overvloed te vinden op het MBF. Bijkans toch even in gaan verdiepen. Deel van onze hobby. Inlezen :)
    Smering is 18 tot 20 olieaandeel methanol brandstof. Maar is bijvoorbeeld geen Shell motorolie van het tankstation wat je in een scooter mietert voor sierlijke rook kringen uit de expansie-piep. Speciale smeermiddetjes dus. Kijk op de site van HobbyIn:
    http://www.hobbyin.nl/

    Daar is een overzichtje van prima brandstoffen.
    Kom je er niet uit... Anders bellen. Wonderoliemix is het goedkoopste. Zou op de motor een prop zetten van 10 x 6?

    Hier de tor. PDF instructie er ook bij. Even aandachtig doornemen.Staat ook vast een fijne prop bij.
    http://stock.thundertiger.com/product/9041.html
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2015
  6. jose Manuel

    jose Manuel

    Lid geworden:
    21 jun 2015
    Berichten:
    12
    harstikke bedankt ik ben me al behoorlijk aan het inlezen, het is allemaal best nieuw omdat ik me er nooit in heb verdiept nu is de tijd lijkt mij, wat een goed middel dat internet tegenwoordig, hier kom ik een heel eind mee, mocht ik nog vragen hebben dan hoor ik je het. Super bedankt gr jose
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    minidingetje: jouw vraag lijkt erop te wijzen dat je er benzine in wilt doen.. en dat gaat er niet in..
    hij loopt op methanol, met inderdaad 18 a 20 % olie, en iets van 5% nitro.

    over je ontvanger.
    Ik meen daar te lezen dat je de ontvanger RECHTSTREEKS op de lipo aan gaat sluiten met een verloop.
    mooi. alleen zie je dan een hoop rook uit de electronica komen, en werkt het niet meer.
    electronica werkt namelijk op rook. laat je dat vrij, werkt het niet meer ;-)

    een 2 cel lipo geeft 8,4 volt. een compleet lege lipo geeft nog steeds 6 volt.
    een lipo geeft namelijk 4,2 volt per cel als hij vol is, 3 volt is het minimale.
    veel oude servo's kunnen alleen 4,8 volt aan, en vinden 6 volt al te veel.
    moderne servo's vinden 6 volt wel goed.
    maar 8,4 volt niet.
    daar zul je dus iets met je voltage moeten doen. een BEC (zoals de winkels het noemen) plaatsen.
    die zet je tussen de lipo en de ontvanger, en de BEC maakt van de 8,4 volt een nette 6 Volt. of hoe jij hem instelt.
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Je kan ook overwegen om gelijk met 8.4 volt te gaan werken.
    Met een taranis zenderset kan dat.
    Als je dan ook gelijk hv servo's koop heb je dat gedoe niet meer.
    Dan kan je gelijk een 2 cels lipo of life ontvangeraccu gebruiken.

    Met mijn smartphone verstuurd
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    @Bertus:
    heb je een hv servo in je achterhoofd voor dit type werk?
    ik ben stiekem ook wel eens op zoek geweest, alleen heb ik nog niets (niet hk) gevonden wat binnen een normaal budget ligt..
     
  10. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Wel als je als zoek opdracht HV servo intikt op de site van HK krijg je toch wel degelijk een aantal servo's te zien. KLIK. Het aanbod is nog niet zo groot maar ze zijn er wel. Ook bij winkels in Europa zijn ze te koop.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    daarom schreef ik NIET hk :D

    heb er nog wel eens pech mee, of naheffingen waar je U tegen zegt, of het blijkt het NET niet te zijn
    ik kom er wel.. ook mijn geldboompje heeft wel eens last van kaalslag..
    Maar misschien dat er ook nog wat meer gerenomeerde merken zijn met een goede fuaba 3001 vervanger op 8,4 volt..
     
  12. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    O, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik had begrepen dan je ook bij hk niet had gevonden. :oops:
    Maar er zijn er wel degelijk meer zoals Hightec en Bleu Bird. Maar daar zal je wel eerst een geldboompje voor moeten planten. :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina