Robbe/Futaba connectoren (los) Waar te koop

Hallo mede knutselaars.
Ivm een zeer groot project ben ik opzoek naar stekers en contra stekers en evt ook voor print montage.
Hoe heten die stekers en waar kan je die los kopen, zodat je zelf draden aan de pennen kan solderen en daarna in de steker kan schuiven.

Het gaat om stekers voor Robbe F14 uitbreidingsmodules, schuifregelaars en servo's.

groet Harm.

Laatst bewerkt:
sorry Gertjan,

bij nader inzien NEE, dit lijkt meer een accu steker.
mij gaat het om de stekkers die aan de servo zitten en die je in de ontvanger kan doen.

Marco, bedankt.
ebay trekt me niet.
2de h rc ben ik nog aan het zoeken. :plijkt dat die ook nog verschillende kleuren heeft.

De blauwe passen perfect in de robbe futuba. Deze hebben dat mooie lipje eraan. Ik had het puur via ebay besteld ivm de makkelijkheid van paypal en het niet weer in hoeven te voeren van mijn gegevens.

De losse servo stekers en contrastekers voor aan kabels kun je o.a. kopen bij HobbyKing.

Je hebt wel een crimptang nodig.

Dat crimpen werkt prima en is niet moeilijk (mits je de tang hebt :-D).

Voor printplaten zijn er connectorlijsten met pinnen in de goede afstand als afbreekstrips verkrijgbaar waar de servostekers op passen. Daarvoor moet je bij de elektronicahandel zijn. Misschien heeft Conrad ze ook wel.

Ik bestel ze altijd bij Hansen Hobbies. Ook DEZE krimptang er bij bestellen, is zijn geld dubbel en dwars waard ;)

Goede en snelle levering.

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Teus,

Ik heb de Hansen site eens door gekeken, ziet er goed uit.
Netjes overzichtelijk en ze hebben ook print connector strips.

Nog 1 ding, begrijp ik het goed dat als je een mannetjes steker wil maken , dat je dan de pennen in de vrouwtjes steker stopt en omdat ze dan uitsteken er een "sleeve" overheen wordt gestoken?

De draad dikte voor de robbe futaba servo's is dat 14 tot 24 AWG (ivm keuze van striptang)?

groet Harm

ps ik had geen abo op mijn eigen draadje, misschien daarom even kwijt geweest.

Nog 1 ding, begrijp ik het goed dat als je een mannetjes steker wil maken , dat je dan de pennen in de vrouwtjes steker stopt en omdat ze dan uitsteken er een "sleeve" overheen wordt gestoken?

Klopt helemaal. De "Housing" is voor een mannetje en vrouwtje hetzelfde. Je voegt alleen bij een mannetje een "Sleeve" toe en gebruikt uiteraard de "mannetjes" terminals.

De draad dikte voor de robbe futaba servo's is dat 14 tot 24 AWG (ivm keuze van striptang)?

Klopt. Ik heb zelf deze striptang ook. 14 tot 24 AWG komt overeen met 1.6mm tot 0.5mm.

Het grootste voordeel van bestellen bij Hansen Hobbies vindt ik dat de terminals mooi "los" geleverd worden en je ze niet los hoeft te knippen zoals bij andere merken/leveranciers. Met losknippen heb je toch weer kans op haakjes e.d. die je draad kunnen beschadigen.

Gr. Teus

Bedankt, ik zal de Paypal maar eens gaan bestuderen.
En inschatten hoeveel ik nodig heb, dan met een hele grote marge (gaat ongetwijfeld toch wel weer op) alles bestellen.

dan met een hele grote marge

Doe dat, ik heb inmiddels al weer 3x bijbesteld. Mijn ervaring is dat als je het spul in huis hebt je het vaker gebruikt dan je eerst dacht. Je zet tevens makkelijker een nieuwe connector aan een snoertjetje wat te lang was i.p.v. dat je vroeger de extra lengte wegwerkte/liet slingeren in je romp.

Gr. Teus

@ Teus, Ik heb ook eens op de Hansen site gekeken en ik vind deit greedschap wel heel interssant. Ik kan even wel als ik een winkelwagentje heb samengeteld (beide tangen) er nergens de verzendingskosten bijkomen op de rekening. Zijn deze inbegrepen of doe ik ergens weer eens iets fout?

Hoi Frank,

Ik het het alle keren op de volgende manier gedaan. Staat onder de knop INFO

International Shipping
We're proud to say that we have customers in 32 different countries. We're happy to ship internationally but you need to contact us first (order@hansenhobbies.com) listing your location and the items you want. We'll tell you if you need to pay more for international shipping. Not asking us about international shipping rates will likely only cause your order unecessary delay.

In many cases due to an item's small size and weight we can ship internationally for no additional cost. Check the "Shipping and Packaging" tab of the item's product page to see if you can order them item without having to contact us for a shipping quote.

Back