robbe lader

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Anonymous, 9 apr 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    ik heb een robbe snel lader die een accu vollaad in 40 min maar een 1500 acuu laad de lader in 40 min en een 2400 ook maar is die 2400 acuu dan we helemaal vol geladen??
     
  2. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Als je niks aan de laadstroom hebt veranderd niet nee.
    Welke lader is het precies (deltapeak?) en wat is je laadstroom?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    op de lader staat 230V AC/12V DC Fast Charger
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    zoiets is het [​IMG]
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    all1 bij mij zit er nog een rode en zwarte strat kabel aan
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Tommy, weet jij uberhaupt wel hoe een lader werkt?
    Zo niet, hoe wil je er dan ooit goed je accu's mee laden?

    Het lijkt mij handig om eerst uit te [​IMG] zoeken hoe e.a. in elkaar steekt voordat je begint met laden en het kopen van een lader.

    Jouw 'startkabel' is waarschijnlijk een voedings kabel voor je lader, zodat je ook vanaf een 12V accu kan laden.

    Overigens denk ik dat er ook erg veel informatie in de handleiding van je lader staat :rtfm:
     
  7. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Tommy neem even de tijd om het volgende door te lezen:
    http://www.helifun.info/Rubrieken/rubrieken19.htm

    Als je niet precies weet hoe je je accu's moet laden is het een kwestie van tijd voordat je de cellen verpest en onbruikbaar maakt. Zonde van het geld. ;)
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    De lader 2 is een timer-lader. Deze laadt gedurende 40 minuten met 2 Ampere. In deze tijd wordt er dus zo'n 1300mA geladen. De lader 'kijkt' dus nergens naar, maar houdt gewoon na 40 minuten op, ook als de accu nog lang niet vol is.
    Voor een geheel lege 2400mAh accu zul je dus de accu 2 keer achter elkaar op de lader moeten aansluiten om er zo'n 2600mA in te laden (er zijn altijd verliezen, dus die 200mA meer zul je zeker nodig hebben).
    Bij een dergelijke manier van laden is het zaak, dat je er bij blijft en af en toe voelt of de accu warm wordt. Dit is het teken, dat de accu vol is.
    Een automatische lader, zoals de Lader 2+ , slaat af als de accu zo'n 40 graden celcius is (handwarm).
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    oke bedankt!!
     

Deel Deze Pagina