Robbe Nano Jets

Discussie in 'EDF forum' gestart door jitze, 8 mrt 2010.

  1. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    staat in het rcgroups topic... ;)
     
  2. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    maar waar? een topic van een paar honderd bladzijden lees je niet even door :):)
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    nee klopt, daarom kan ik het ook even zo snel niet meer vinden :p

    maar sven weet het wel, of kan het nameten.... dus als hij er even naar kijkt!
     
  4. mvh14

    mvh14 Guest

    Heb een F86 nanojet, eigenlijk van blitzrc/jpower maar is volgens mij exact dezelfde als die van Robbe, behalve dan de onderdelen natuurlijk.
    Over die onderdelen gesproken, ik vlieg vandaag mijn fan kapot.... zat een steentje in na een landing op een gravelpad en wilde daarna doodleuk de jet weer direct de lucht in gooien. Oeps zaten nog wat steentjes in de fuse en bij volgas nog voordat ie de lucht in ging vloog er wat om me oren. Ik wierp nog wel, maar lastig vliegen zonder fan... hahahaha

    Heb dus voor de F86 een nieuwe fan nodig. Motor draait nog wel maar wil eigenlijk een kant en klaar setje hebben, dus fan+motor+kabeltjes zodat ik die er zo weer in kan zetten.

    Iemand advies welke ik erin moet stoppen en waar deze te bestellen. Ik heb geen idee wat erin zat, ben een rookie op het gebied van jets en het enige wat ik weet is:
    - Drive System: Ducted Fan 50mm w/ Outrunner Brushless Motor

    Qua power vond ik het prima dus een soortgelijke motor zou goed genoeg zijn.

    Help, want ik wil asap weer de lucht in :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2011
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Misschien heb je hier wat aan....

    omdat sven zijn fan unit uit elkaar geklapt was (gewoon in 2-en...)

    ging ik op zoek naar alternatieven...

    Via rc groeps werd ik gewezen op deze units:
    6 Bladed EDF Ducted Fan Unit 50xH28mm

    die gebruiken een aantal van dat forum, met volle tevredenheid.
    dit met de standaard motor en regelaar, en accu.

    Deze fan geeft je iets betere performance, en is veel steviger.

    ik heb er besteld, die zijn vandaag binnen gekomen (vrijdag besteld), en ga er een dezer dagen 1 testen in de nano amx.

    Enige nadeel is, dat je eigenlijk m3 draad moet tappen in de fan unit, om hem op de motor te draaien (goed vastdraaien)
     
  6. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    een beetje loctite kan ok handig zijn om er tussen te stoppen zit hij wat vaster maar het losdraaien ;)

    waarom eigenlijk een engelse is deze niet de zelfde?
    RCtechnics
     
  7. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Lijkt me duidelijk..... de prijs.... ik heb ze nu voor 5,5 euro per stuk... (incl verzenden) en binnen 3 werkdagen ook in huis.

    Als het dezelfde zijn (daar lijkt het wel op, maten zijn iig exact hetzelfde, alleen zitten de gaten in de fan behuizing bij mij anders) dan mogen ze wel eens wat aan de prijs doen daar....
    Tis niet dat mijn units uit verwegistan komen, maar 1 "sloot" hiervandaan!
     
  8. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Nieuwe fan

    Snap dat jullie een el cheepo fannetjes willen, maar een klein beetje meer kwaliteit en je hebt een Wemo tec(een goede vriend).

    Deze klappen niet en draaien een mooi constant vermogen.

    Dus kijk maar even?
     
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    de fannetjes uit de UK draaien perfect, zelfs met veel meer kv op 4s, allemaal door mensen op rc-groups geprobeerd, en door hen aan mij aangeraden.

    Ik heb niet gezocht naar de goedkoopste (want het kan nog VEEL goedkoper).....

    Deze uit de UK worden JUIST bestempeld als stevig en robuust, en gaan lang mee.
    Ook leveren ze meer power, met de originele motor en regelaar, en je hoeft dus verder niets aan je toestel te veranderen.
     
  10. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    heb je daar een VB van

    heb je daar een VB van, ook met amp toeren etc.

    Lijkt me leuk voor de vergelijking.

    Over het algemeen is het niet zo makkelijk om het kv versus fan goed te hebben.

    Enjoy.
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Moet ik even het rcgroups draadje door spitten, stonden er wel.... maar daar komt per dag een pagina of 10 bij.....

    overigens kan ik watt en amps zelf misschien nog wel vergelijken... maar dat weet ik niet zeker (heb zelf geen analyser maar leen die van een maat altijd)
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  12. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Informeren fannetjes

    Informeren, kan wel eens vragen wat het kost voor veel mensen.

    Heb zowieso kortting. Voordeel zien de kisten er goed uit en gaan ze ook een beetje.

    Ha ha ha ha
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    voor wemotec fannetjes bedoel je?

    ECHTE "verbeteringen" haal je er alleen uit als je een andere motor gaat plaatsen en/of op 4s gaat vliegen, 6blad fan is volgens mij het grootste wat er is in 50mm? (7 blads alleen vanaf 64mm?)

    4s kan trouwens met de volledig originele setup ook, dan heb je alleen kans dat je fan een keer uit elkaar klapt :p (maar sommige vliegen er al tientallen vluchten mee rond).
    Anders het door mij gelinkte fannetje erin met 4s, of wat ook HEEL veel gebruikt wordt (maar wel veel verzendkosten bij zitten) zijn 1 van Don's wicked combo's.
     
  14. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Zie dat

    hallo slechte Bert zie dat je inmiddels een hele expert bent geworden.

    Ga daarom hier ook niet verder op in anders word het pijnlijk enjoy today.
     
  15. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    nee hoor, niets geen expert, volg alleen het draadje op rcgroups waar ze al heel veel hebben gedaan aan die nano dingen.
    En heb een aantal edf jets gehad met origineel/opgevoerde aandrijving.

    Als ik iets nie goed denk (want ik plaats ook ?) gewoon zeggen!
    Daar hebben we veel meer aan :D

    we zitten hier op het forum om mensen te helpen, of mensen meer te leren toch? Dus DEEL de kennis...

    EDIT: 7blads 50mm is er wel, maar dat kan blijkbaar de originele aandrijvingsset niet aan, daarvoor moet je naar een zwaardere motor + regelaar.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  16. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    710
    Locatie:
    Doesburg
    lanceren

    Beste Nano jetters, ik ben niet zo'n forum schrijver, maar na vanmiddag moet het toch even (om meer schade te voorkomen). Ik had al een poosje een F-86 op de kast liggen, wachtend op weinig wind en hoog gras... (om een eerste slechte start wellicht te overleven..). Vanavond was het dus zo ver, vlak voor de schemer, lekker rustig. Ik gooi hem op, half gas, ik heb men hand nog niet terug op de zender en hij draait een halve slag om, nose down de grond in.... Lekkere maiden! Ik had hem toch met zorg afgesteld, geen idee wat er zo snel mis ging, vandaar mijn vraag. Hoe start je een Nano het best? Hard / zacht gooien, boven / onder hands, geen gas half gas of vol gas, vlak of zo schuin mogenlijk? Ik lees veel dat dit toestel zo makkelijk, start, vliegt en land... Ik geloof dat ik daar nog niet veel van gemerkt heb :). Wellicht is mijn vraag vreemd maar normaal vlieg ik helies, die starten makkelijker! Ik heb ook een Zaggi, daarmee starten is ook geen kunst maar een Nano op zen kop weg helpen word wat moeilijk...
     
  17. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    f86, f18 en de amx starten wij vol gas, bovenhands, recht vooruit een flinke zet geven.... allen zonder problemen! landen is een eitje met die dingen, zweven zo binnen!

    Tijdens de maiden van de f68, hebben we zelfs een paar stappen gezet voor mee vaart, maar die waren eigenlijk niet nodig.

    Het beste is ook een beetje wind.

    hier nogmaals wat filmpjes:



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    710
    Locatie:
    Doesburg
    OK, bedankt man. De F-86 ligt nu te drogen na een UHU POR behandeling :p. Take 2, zal ik met vol gas en een flinke worp doen, eens zien wat het dan word.
     
  19. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    710
    Locatie:
    Doesburg
    BadBert, bedankt man[​IMG], soms is een kleine tip goud waard. Net 2 vluchten gemaakt. Vol gas, flinke worp, geen probleem, vliegt mooi strak weg. Ik heb 20 gram lood in de neus om het cg te halen, dat is iets te veel denk ik, ik moest flink up trimmen. Maar vliegt idd leuk. Moet wel wat snelheid houden om netjes te kunnen blijven sturen, zweeft heel mooi maar wel iets snel. Wellicht met minder lood en een vlakke trim word dat ook wel wat beter. Resumee, toch best een leuk ding!
     
  20. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    kijk aan :) goed bezig :D

    Lood toevoegen? dat lijkt me niet nodig.
    AIRBUSSSSSSS waar lag bij jou het cg??? (want het cg uit het boekje is niet goed).

    STaat overgens ergens hier in het topic wel vernoemd waar dat van airbus lag hoor (die had ook zo'n nano als jij)
    Wij hebben wel iets grotere lipo's erin. (1300mah)
     

Deel Deze Pagina