Robbe Nano Jets

Discussie in 'EDF forum' gestart door jitze, 8 mrt 2010.

  1. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    ik zou hem ook niet bij HC bestellen hoor, ze zijn hier voordelig genoeg. Bij Hobby-In voor 89 euro te krijgen, als ik hem koop dan is het daar.

    Toch postte ik hem even hier omdat hij in dit topic hoort.
     
  2. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Nice, welk type stekker is er gebruikt voor de accu?
     
  3. Flyinglawyer

    Flyinglawyer

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    371
    Locatie:
    Tilburg
    zwaartepunt

    Weet je dat zeker? Heb het kistje ook en gisterenavond 'afgebouwd'. Mij viel inderdaad op dat het gewicht slechts 250 gram is (bij mij althans) in plaats van 360 gram! Verder heb ik nu het zwaartepunt zonder de ruimte voor de lipo aan te passen op ongeveer 70 mm liggen. Heb er wel 10 gram voor op de staart moeten plakken. Zou dit werken of is echt 75 mm noodzakelijk?

    Grt,
    Mark

     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Net een F-86 sabre besteld :) Gaat vliegen op Hyperion G3 CX 3s 850. Daarvan heb ik al 1 pack en er komt 1 bij. De originele accu gaat dan als verlichting accu worden ingezet in een grotere kist.

    Ben benieuwd hoe hij vliegt dit weekend, wordt er perfect weer voor :)
     
  5. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Is het verschil tussen die Robbe Nano Jets en de versies zoals ze die bij de HobbyCity verkopen de electronica? M.a.w. Robbe koopt die bodies 'kaal' in in China en stopt er 'eigen' servo's etc. in?
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Geen idee, goed punt. Ik denk dat ze compleet van de fabriek komen dus robbe / jpower / hobby king versie zijn allemaal identiek.
     
  7. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ik heb een F-86 besteld by Hobby City :D

    Kun je hier posten of die Hyperions goed passen in dit model?
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja, doe ik. Accu's zijn mooi slank en op de foto's die ik zag moet dat lukken.

    Ben benieuwd hoeveel jij totaal kwijt bent (en ook qua tijd). 60 dollar + verzend + douane..... wordt niet veel goedkoper denk ik. Zeker niet met de huidige koers :(
     
  9. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Klopt, ik heb hem samen besteld met twee Spektrum compatible receivers (die helaas nog niet leverbaar zijn) maar het zal nog wel een tijdje duren.

    Ben wel benieuwd naar je ervaringen, las ergens anders al dat de pushrods een beetje doorbuigen en dat je hier eigenlijk een carbon buisje nog omheen moet doen om consequent vlieggedrag te krijgen.
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    We gaan hem eens goed testen (en modificeren waar nodig ;)) als hij eris. Nog geen verzend bevestiging :( Wellicht zaterdag dan.....
     
  11. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Cool, ik hou dit topic goed in de gaten! Veel plezier! :D
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Hij is verstuurd :) Bedankt RCtechnics ;)

    Nu thuis even melden dat we weer iets besteld is...... :(
     
  13. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Lol, ik heb de laatste weken ook iets teveel laten bezorgen, Hobby City mag van mij ook nog wel even wachten met opsturen, voor je het weet wordt 'mijn man heeft een hobby' ingeschakeld en ben je de klos :rolleyes:
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Sinds die uitzending heb ik minder last thuis :) Haar reactie was dat ik nog lang niet zo erg was (terwijl 1/2 woonkamer vliegtuig / heli stalling is en in de slaapkamer staat ook nog wat) ;) Helaas niemand thusi vandaag :( Morgen ophalen maar.
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    De F-86 zit inelkaar. De fan heb ik eruit gehaald en aangepast, iets onbalans maar hij liep ook aan, was niet perfect rond :( Loopt nu erg goed. Beetje resonantie in de romp maar niet veel. Duwt ongeveer 1 op 1, stroom niet gemeten nog.

    Origineel was 950 mAH, ik dacht 850 :( Naja, de hyperion's passen wel beter dan de originele accu en ik heb er 2 van en ze zijn snel te laden. Voor het zwaartepunt (ook met de originele accu) moet er lood in de neus. Zit 12g nu helemaal voorin de intake gelijmd. Aan de bovenkant zodat het niet zo opvalt :)

    Totaal gewicht 340 gram. Lipo met stekker is 71g, origineel 83. Dat lijkt de 12g lood maar met de originele accu zou er ook snel 5g in moeten. Zwaartepunt ligt ook eerder op 110mm dan op 107 maar dat zien we zondag wel in de test vlucht ;)
     
  16. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Hoe kwam je aan de informatie over het zwaartepunt? Zat er documentatie bij of heb je de tekeningen van RCGroups gebruikt?
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Documentatie. Ik had al eerder gezien dat de F-86 op 107mm moet zitten
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Hij vliegt :) En hoe. Zwaartepunt was perfect. De eerste worp had geen stuur input nodig, hij vloog perfect weg. Tikkje down trim voor mooi level vlucht en hij vloog prima. Has was turbulent met windkracht 3 a 4 maar dat was geen enkel probleem. Het kost alleen wel wat meer vermogen. Na 5 min was de accu leeg (850 hyperion). Landing was ook een eitje. 2e landing was iets minder omdat ik net teveel up gaf en de wind hem pakte. Dan doet doet hij niets meer met de roeren bijna. Kleine beetje de neus geneusd onderin. Ik had ook de uitslag iets terug gezet omdat hij wel erg fel vloog. Met 65% vloog hij nog lekker fel maar een stuk beter. Wellicht wat expo of dual rate op een schakelaar.

    Totaal 5 vluchten gemaak en ik kan niet wachten tot er wat minder wind is, dan moet nog veeeeeeel beter vliegen. Hij lag nu erg stabiel in de lucht en rolt ook mooi netjes. Inverted gaat ook prima met wat down. Hij is aardig eigen stabiel maar reageert toch heel erg goed. Vliegbeeld is dan prachtig, mooi schaal.
     
  19. MeX101

    MeX101 Guest

    Hey goed man! Volgens de filmpjes van banana hobbies zijn het kleine snelheid monstertjes dat klopt dus lees ik :D Het zwaarte punt volgens de handleiding klopt ook helemaal?
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Zou zon jetje nog 1000mAh packjes vreten?
    Ik zit al lang te snuffelen aan die jetjes, maar die 5 minuten.. tsja.. kweet niet. :p
     

Deel Deze Pagina