Robbe Nano Jets

Discussie in 'EDF forum' gestart door jitze, 8 mrt 2010.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.341
    Locatie:
    Groningen
    Gewoon Towerpro (die blauwe) kopen. Goedkoop en enorm degelijk. Ik heb er nog geen 1 stuk :)
     
  2. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Dan ga ik deze maar eens bestellen !!! Hopen dat ik dan wat langer vlieg dan 4 keer.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.341
    Locatie:
    Groningen
    Ik vlieg met de originele servo's in de robbe versie ook al enorm lang. Ook na een crash blijven die werken.
     
  4. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Ik denk dat ik dan gewoon pech heb gehad ???? Gisteren heb ik de fan gebalanceerd en het draait nu een stuk beter, de trillingen zijn zo goed als weg. Nieuwe servo's erin en nu maar hopen dat het goed blijft gaan !!!
     
  5. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Robbe mini AMX

    Hallo allemaal,

    Afgelopen week viel mijn oog op een aanbieding bij een internetshop.
    ROBBE AMX JET van € 119 voor € 75. !!!!!
    Aangezien ik er al één bezit en (na de nodige aanpassingen) best tevreden ben over deze jet dacht ik,.... voor die € 75 wil ik er nog wel één, desnoods voor reserve onderdelen. Dus deze bestelt.
    Gisteren heb ik het pakket dan ook in ontvangst genomen. Snel uitpakken en de jet eens grondig bekijken.
    Het pakket was keurig verpakt en de doos was niet beschadigd. Ik blij dat er geen beschadigingen waren (je hoort wel eens anders)
    MAAR,.... toen ik de doos opende, zag ik tot mijn verbazing een ZEER SLECHT afgewerkt en beschadigde jet in het plastic verpakt zitten ????
    De gehele jet is zeer slecht en dun gespoten met heel veel kale plekken.
    De vleugels zaten niet goed vast gelijmd en over de achterkant praat ik maar niet want dit is werkelijk om te huilen ???? Toen ik de accu uitpakte en deze testen met mijn lipo tester kwam ik er achter dat de balansstekker op de accu niet correct is aangesloten ????
    Na een test blijkt ook dat de fan aanloopt,.... dus dat wordt weer balanceren.


    [​IMG]
    [​IMG]
    De kartone flap heb ik zelf door geknipt !!!


    [​IMG]

    Zo ziet de gehele jet eruit, overal kale plekken !!!


    [​IMG]

    Hier hoef ik geloof ik niet over te zeggen, de foto zegt genoeg !!!

    [​IMG]

    Scharnieren zijn al voor de helft ingescheurd ?


    Het enige goede aan deze koop is dat er een piloot in de canopy zit. :banana:

    Ligt het nu aan mij ? Ik dacht,.... ROBBE = Degelijkheid ???
    Ben ik nu zo precies of zijn er meer mensen die dit hebben, en blijkbaar accepteren ?
    Een paar maanden geleden heb ik bij hobbyking 2 crach kits gekocht en die zien er zo veel mooier uit en dat voor maar € 15 p/st

    Mijn conclusie is dat je beter een amx voor een paar tientjes in het oosten kunt kopen dan de DEGELIJKE Robbe versie !!!!

    Dit bericht is niet om hele discussies uit te lokken maar ik wil gewoon m'n verhaal even kwijt. Ik weet niet of de kwaliteit te maken heeft met de aanbiedingsprijs maar naar mijn mening was dit niet bekent bij de verkoper want de doos was netjes dicht geplakt en de plastik binnen in de doos was ongeopend.

    Groeten Yves
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    melden bij de winkel, dit is gewoon gevalletje vervangen!!!!
     
  7. hoffmarcel

    hoffmarcel

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Emmen
    Motor F86 Sabre Robbe

    Mijn is motor kapot, nu weet ik niet wat voor motor ik kan gebruiken als vervanger. Weet iemand welke motor ik moet gebruiken
    Is een 50mm EDF
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  8. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Mocht je een originele motor willen dan kun je even mailen naar
    info@rctechnics.eu
     
  9. hoffmarcel

    hoffmarcel

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Emmen
    Dank je maar ik ga geen 30 euro betalen voor een kist die ik voor 50 euro heb gekocht
     
  10. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Op rc groups is een draadje waar veel setups in staan (maar dat kan ik nu even niet vinden.... :p )

    daar gaan veel mensen bij een kapotte motor, over op een geheel andere (betere) setup (andere motor en esc, en vaak andere EDF). Don's wicked combo's doen het goed (even googlen)
     
  11. haddo003

    haddo003

    Lid geworden:
    30 dec 2005
    Berichten:
    28
    Hallo allemaal

    Ik heb de A-4 skyhawk van robbe gekocht en ben ook van plan de F-86 te kopen
    Wat mijn verbaast is dat ik nergens de gegevens van de motor kan vinden
    Ik heb de L-39 van electrifly de gegevens van de motor was echt duidelijk 3500kv
    Maar van robbe heb ik niks gehad

    Wie weet welke en hoeveel kv de motor heeft ?
     
  12. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Me F-18 leeft weer :D
    Na maanden naar een hoopje rommel te hebben gekeken wat zielig in een hoekje lag toch stapje voor stapje gaan testen wat er nog werkten, had ,m voor de tweede keer de grond in geboord en deze keer erg hard na dat een stuurstang los was gekomen,. accu, ontvanger en de servo's konden de prullenmand in maar de regelaar en motor/unit werkten nog gewoon goed.
    Eerste instantie was deze voor een nieuw project te gaan gebruiken maar kon het niet laten het te proberen ,m toch weer op te knappen,. om te beginnen miste ik 70% van de neus en alles lag er af, vleugels etc met happen er uit bla bla.
    Het heeft veel tijd gekost,. uiteindelijk zo veel dat ik voor die 8/9 tientjes eigenlijk beter een nieuwe had kunnen kopen maar omdat ik met dit kistje zo extreem veel en lang lol heb gehad kon ik het niet laten.
    Vorig weekend 4 accu's leeg gevlogen waar van er twee nodig waren om hem weer fatsoenlijk getrimd te krijgen maar hij is er weer en omdat z,n standaard ook al kapot was een mooie nieuwe gemaakt,. maar voor de verandering een ander idee er op los gelaten.
    Eigenlijk nog niet helemaal klaar,. moet nog wat tippen hier en daar en op jacht naar missende decals.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2012
  13. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland

    Heel stoer.

    Vraagje: hoe heb je die bommen en sidewinders gemaakt?
     
  14. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Twee verschillende diameter drink rietjes, tape, stukje 4mm depron en fijnkorrelig styropor.
    Met 1200 waterproof schuurpapier kan je dat spul namelijk heel mooi bewerken en vorm geven.
    Die aan de romp en nog wat andere prullies zoals de wielen komen van verschillende oud revell plakdozen.
    Daar na met acryl geschilderd :D
     
  15. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    ahaha stoer ;) nu retracs
     
  16. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Help mijn Nano vliegt nie!

    Heren ik heb een F35 Nano en heb er vanaf begin af aan al veel problemen mee.
    Toen ik hem kreeg was 1 servo doa, dus vervanging gekregen, deze werkte uiteindelijk ook maar zeer kort (nooit gevlogen). Verder liep de edf unit erg aan en heb ook hier een vervanging voor gekregen. Omdat het oplossen nu allemaal beetje lang begon te duren heb ik er zelf 2 TGY servos in gezet, deze werken wel.
    Bij de eerste maiden lukte het zelfs bij vol gas niet om snelheid te maken en crashte hij 2 keer na een meter of 30. Gooien deed een ervaren edf medevlieger en er stond niet veel wind. Thuis de static thrust nagemeten en kom bij een volle 800mA lipo bij vol gas op max 225gr terwijl het vlieggewicht 365 gr is.
    Ik denk dus dat ik gewoon te weinig druk heb, kan niets anders verzinnen.
    Ik ga nu nadenken over een nieuwe setup wellicht met 6 of 7 bladen.

    Weet iemand hoeveel static thrust je bij deze modellen minimaal nodig hebt?

    En kan iemand mij een tip geven wat een goede alternatieve setup is?

    Bvd!

    Gr. Mickael


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  17. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Waar kan ik een nieuwe fanblade of fan bestellen voor mijn nanojet? Fan blad is gesprongen na een verkeerde opgooi.
     
  18. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Volgens mij kun je alles wel vinden bij HobbyKing R/C Hobby Store :. Goedkoop, maar wel lange levertijd.

    Als je het sneller wilt, kun je wellicht eens kijken bij de (web)winkel waar je je nanojet gekocht hebt. Als het een goede winkel is, hebben ze ook de onderdelen op voorraad.
     
  19. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.778
    Locatie:
    Almere
    Hier een kapotte JSF F35 fan.
    Stukjes van de fan zitten in aan de jet..

    Binnendiameter huls 64 mm, as diameter 2.3mm.

    Tips voor snelle/spoedige vervanging, anders dan HC?
     
  20. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Moest je nou speciaal weer door de Geluidsbarrière Niek :confused: ;)
     

Deel Deze Pagina