Robbe Power Peak Ultimate Lipo

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door daanja, 10 mrt 2004.

  1. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    hoe lang duurt de upgrade eigenlijk... ?
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Bij langsbrengen (na tel. afspraak): afgeven, 20 min. wandelen en weer ophalen (voor diegenen, die niet van wandelen houden is er een hengel beschikbaar).
    Bij opsturen: 1 of 2 weken, afhankelijk van de betalingswijze.
     
  3. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Jan, via Rob heb je mijn lader ook ontvangen en ge-upgrade. Hartelijk bedankt hiervoor!

    Robert
     
  4. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    de mijne ook, super!

    Groeten Halmar
     
  5. markw

    markw

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Veenendaal / EHTL
    Zo mijn lader is ook geupgrade en doet het fantastisch. Bedankt Corrien !!! :D

    Mark
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    De lader van mijn broeder is nu ook geupdate, kan nu ook lipo's laden én zien wat er gebeurd! :)

    Wat wat mij betreft ook een groot voordeel van deze update is, is dat het Fannetje alleen draait als de boel te warm wordt.
    Als ik vroeger m'n zender accu aan de 100mA hing, zoemde dat fannetje continu :(, nu niet meer! :)

    Heb ook 4 nieuwe 'de accu is vol melodietjes' ontdekt.. ;)

    Verder voor mij nog geen nuttige dingen ontdekt, maar heb er ook nog maar 10 min mee gespeeld.

    Jan.. ook hiervoor bedankt! :thumbsup:
     
  7. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    dat met dat fannetje snap ik nog niet helemaal, mijn infinity2 deet dat altijd al op themperatuur.

    Groeten Halmar
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    De Infinity2 is er inmiddels in 3 versies. De allereerste exemplaren hadden nog geen display met verlichting, een constant draaiende ventilator en Pb-accu's werden met een vaste waarde van 2 Ampere geladen. Na upgrade naar Infinity2-Lipo hebben deze dus nu ook een temperatuur-gestuurde ventilator en kunnen Pb accu's tot 5A worden geladen.
     
  9. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Dus ik had net als Halmar versie 2? Voor de update ging mijn fannetje ook alleen aan als het te warm werd en kon ik ook al Pb laden op 5A...
     
  10. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    en heeft er iemand enig idee of dit in België ook mogelijk is of moet ik mijn infinity naar Duitsland opsturen?
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    In België kun je de lader bij elke modelbouwwinkel inleveren, waarna deze er dus voor zorgt, dat het apparaat naar de servicedienst gaat. Dit is de meest gebruikelijke weg.
    Daarnaast kun je 'm natuurlijk ook zelf opsturen of langsbrengen en er op wachten. Dit laatste wordt - opmerkelijk genoeg - door erg veel Belgische modelbouwers gedaan. Blijkbaar zijn er in België erg veel auto's van de zaak...
     
  12. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Klopt het dat na de upgrade van de Infinity II er ook enkele muziekjes inzitten?
     
  13. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    zie hierboven
     
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Muziekjes is wat veel gezegd. Het klinkt meer als morse-signalen.
     
  15. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    He jammer,dus geen polyfonische melodieen :roll: :D
     
  16. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    nog even en je kunt ook foto's maken met je lader, net zoals polofone muziekjes douwnloaden enz...

    Groeten Halmar
     
  17. nu heb ik bij mij nieuwe zoom heli een li-ion accu gekregen ipv een li-poly. behandel je deze eigenlijk hetzelfde ? en belangrijker nog kan ik deze li-ion dan dus ook laden met een ge-upgrade infinity 2 ?

    groetjes iwan
     
  18. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zowel de eerste generatie Lithium-ion cellen met een eindspanning van 3,6 Volt als de tweede generatie Lithium-ion polymeer met een eindspanning van 3,7 Volt kunnen worden geladen met de Infinity2-Li. Enkele postings terug heeft Joost een link opgegeven, waarin de aanvullende handleiding van de Infinity 2 is te vinden (pag.3 - 4e antwoord).
     
  19. Robert Jan

    Robert Jan Guest

    Hoi,

    Ik heb inmiddels mijn infinity ook laten updaten. Hartelijke bedankt in ieder geval en het ging razendsnel! Ik had hem binnen een week terug!
    Het werkt perfect.
     
  20. inmiddels enkele weken druk aan het laden met de infinity 2 lipo en ik ben zeer tevreden. toch nog een vraagje. de TX RX uitgang is nu delta peak geschakeld. dit is mooi maar hoe kun je zien dat het laden voltooid is ?

    iwan
     

Deel Deze Pagina