Robbe Profi Home Charger - Firmware update mogelijk ?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Jo Delahiti, 25 nov 2017.

  1. Jo Delahiti

    Jo Delahiti

    Lid geworden:
    21 nov 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Unterwaltersdorf, Oostenrijk
    Ik heb een Robbe Profi Home Charger met firmware V1. Heb gehoord dat er een V2 is, waarbij je de laadstroom in kleinere stapjes in kunt stellen. (Hoe) kun je de firmware van zo'n lader upgraden ?
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    De software via je computer opnieuw laden kan voor zo ver ik weet niet. De software zit in een ROM (Read only Memory) die in een voetje zit. Je kan die ROM er uitnemen en door een andere met nieuwe software vervangen. Alleen is nu de vraag hoe kom je aan die ROM met nieuwe software, als die al bestaat? Helaas kan ik je daar niet verder mee helpen.
     
  3. Jo Delahiti

    Jo Delahiti

    Lid geworden:
    21 nov 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Unterwaltersdorf, Oostenrijk
    Als er iemand is die die vraag kan beantwoorden dan is het Jan. En daar hoop ik op ;)
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Helaas, deze update mogelijkheid is er al jaren niet meer. Indertijd werd de gehele microprocessor gewisseld om van V1 naar V2 te gaan.
     
  5. Jo Delahiti

    Jo Delahiti

    Lid geworden:
    21 nov 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Unterwaltersdorf, Oostenrijk
    OK, bedankt. Ik neem aan dat er een kopieerbeveiliging op die eprom zit ? Heb een V2 op de kop getikt, dus als ik iemand met een eprom programmer vind...
     
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Er zit geen eprom in de lader, maar een microcontroller. Herprogrammeren van de geïntegreerde prom is er niet bij. Anders hadden we dat zelf wel gedaan.
     
  7. Jo Delahiti

    Jo Delahiti

    Lid geworden:
    21 nov 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Unterwaltersdorf, Oostenrijk
    Hm...die chips, zijn die ergens te krijgen ? En is het een kwestie van chip uit zijn voetje wrikken en een nieuwe erin planten of moet er ge(de)soldeerd worden ?
     

Deel Deze Pagina