robbe windstar

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door NVM, 22 mei 2003.

  1. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ik overweeg de toevoeging van een Robbe Windstar aan mijn vloot, heeft iemand die? en, 2e vraag, als ik het goed lees moet ik de mast + zeilen apart bestellen? Zit dus niet bij het oorspronkelijk pakket?

    Robert
     
  2. dan mag je wel opschieten robbert....de zeildag is al overanderhalve week :lol:

    maar de windstar dat is toch die hele grote zeilboot of vergis ik me nou???


    GreetZ kor
     
  3. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    ja kor, dat ga ik niet redden...

    inderdaad, de windstar is een 1 meter boot...

    Robert
     
  4. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    op de zeil dag neem ik de windstar mee
     
  5. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Ik ook!!
     
  6. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    aha! wedstrijd!
     
  7. sjonge jonge, het zou nog druk worden.... :D

    GreetZ Kor
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    wedstrijd??

    Denkutnie.... :!: Enne... het gebruik van onderwatergenua's zal streng doch rechtvaardig bestraft worden: Ik heb mijn Nikko onderzeeboot al uitgerust met Photontorpedo's (Geleend van Captain Kirk) en lasergeleide schroefzoekers... (Variant op voetzoekers) :twisted: Akoestische sensoren detecteren elk schroefgeluid, ook als hij niet caviteert.
    Dus weest gewaarschuwd! :wink:

    Roel
     
  9. jah, inderdaad,

    en dingen als mini dieptebommen en scheermesjes bestaan ook.... :twisted: en uiteraard mijn uiterst grote en sterke smit rotterdam zal een oogje in het zeil(of schroef) houden..... :lol:

    GreetZ Kor
     
  10. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    met een stuk duck-tape de schroef vastplakken
     
  11. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    ... of gewoon niet gebruiken tijdens het zeilen.
     
  12. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    ok ik ben dan wel geen zeiler maar na het lezen van dezes draad komt de vraag naar boven wat is een onderwatergenua???

    klinkt een beetje als een reptiel wat onder je boot hangt voor windstil weer...... maar heb een het idee dat het een ander soort aandrijving behoort te zijn.

    groet,

    Vinze
     
  13. onderwatergenua is de bijnaam die veel modelzeilers gebruiken voor een schroef onder een zeilboot :D

    GreetZ Kor
     
  14. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Hallo @Robert Ik weet niet of je nog op dit forum actief bent, zo ja zou je mij iets meer kunnen vertellen over die Robbe Windstar, Ik ben van plan me in de zeilmaterie te storen, is dat een geschikte beginnersboot.?
     
  15. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Beste OpaDick,
    Ik vrees dat de Robbe Windstar niet meer verkrijgbaar is. Misschien nog ergens tweedehands. Ikzelf vaar met een Windstar. Het is een wedstrijdboot uit de één meter klasse. Persoonlijk denk ik dat er vandaag modernere boten te koop zijn.
    Groetjes, Jos
     
  16. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Dat is ook eigenlijk de bedoeling, Ik wil eens kijken of het iets is voor me. Ik wil naast het RC-vliegen ook eens een keer gaan varen, lijkt me leuker dan vissen ;-)
    Weet je wat de prijs was van die boot was, want ik kom idd weinig info tegen op het web. En wat zou een redelijke prijs nu zijn.
     
  17. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Opa Dick,

    Moet het per sé een zeilboot van een meter zijn, of mag het (om mee te beginnen) ook kleiner zijn?
    Kijk dan eens naar de Hydropro Affinity van Hobbyking:
    https://hobbyking.com/en_us/explorer-rg65-racing-yacht-p-p-without-transmitter-and-receiver.html
    Over deze boot is veel te vinden op het forum, o.a. hier:
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/rg65-racing-yacht-the-hydropro-affinity-by-hobbyking.244284/

    Wordt geleverd met twee zeilen sets en is een stuk goedkoper om mee te beginnen dan een boot van een meter.

    Groeten, Jan.
     
  18. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    @OpaDick,
    de romp kwam op iets meer dan 200 euro. Per zeilset, apart aan te schaffen, 125 euro. Verder nog wat verf, lijm en hout om een wieg te maken om de boot in op te tuigen. Een zeilwinch en een stuurservo. Maar met RC-materiaal ben je als vlieger wel vertrouwd.
    Als je echt een beginner modelletje zoekt, kijk dan eens bij Graupner voor een M&M. Leuke kleine zeilbootjes die ook nog vrij behoorlijk varen. Ik schat dat er in Nederland en België enkele duizenden in omloop zijn en dat voor een schappelijke prijs. Je kan ze als kit aanschaffen, maar voor een paar euro meer ook zeilklaar.
    Groetjes, Jos
     
  19. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Hallo @pompebled , Jan, Die Affinity ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit. Zal me ook daarin eens verdiepen. Robbe is natuurlijk wel een A merk t.o.v. HK. Hoewel ik niet weet of dat voor boten ook op gaat.

    Hallo @Kreeft , Jos, bedankt voor de info, ik zal die Graupnerbootjes ook eens bekijken.
     
  20. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Daar gaat iedereen de mist in, het enige 'A' aan robbe zijn de prijzen, al hun boten komen (al decennia) uit China voor ruwweg dezelfde prijs die HK er aan hangt, robbe verdubbelt, of verdrievoudigt dat zonder blikken of blozen.
    De kwaliteit wordt er echter niet drie keer zo goed van...

    De MM is een 'aquired taste', voor z'n formaat zeilt 'ie verbazingwekkend goed, maar ik heb liever een grotere boot die minder nerveus reageert, ieder z'n smaak.

    Ik zie tot m'n 'schrik', dat Graupner ook de Thunder Tiger Voyager III verkoopt, dit is een gebakje van de ergste soort; de romp en kiel zijn dezelfde als de ETNZ, de tuigage lijkt beter dan die van de Voyager I en II, maar het ontwerp deugt voor geen hout, niet kopen!
    https://www.graupner.de/Thunder-Tiger-Racing-Segel-Yacht-Voyager-III-Baukasten/T5551/

    Groeten, Jan.
     

Deel Deze Pagina