Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Zoals hobbywing het aangeeft heb ik het ook gedaan. Vreemde is dan dat puntje 2 mij mis gaat. Throttle + set geeft geen 2 beepjes. Doe ik dan brake + set, dan geeft ie wel 2 beepjes. Daarna kan ik dan alleen nog weer throttle geven + set en dan geeft ie 3 beepjes. Dan is mijn logische gedachte dat het verkeerd om werkt. Maar dan nog draait de motor alleen maar bij brake en niet bij throttle.

    Dit ga ik morgenvroeg even proberen. En anders loop ik ook even naar de plaatselijke RC shop. (Niets dat het spul daar weg komt, maar met puppie oogjes en lieve kindertjes mee + hopelijk een goeie deal op een auto, moet dat vast goed komen.)

    En nogmaals de programmering van de esc staat op: puntje 1 Option 3: Forward and Reverse. This mode is often used by special vehicles (rock crawler). It adopts the “SINGLE-CLICK” method. The vehicle will brake immediately when you push the throttle trigger forward (brake).
     
  2. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Dan is het erg vreemd dat het niet werkt, en vooral dat hij de achteruit wel herkent maar de vooruit niet bij punt 2.
    Mijn andere opmerking zal dan ook niet werken, zeker als je hem op single click mode hebt staan, tenzij de ESC niet goed is en de programmering in zijn geheel niet goed oppakt.

    Het is dat Enschede niet echt in de buurt is, heb hier nog een TTX300 zender staan die je dan had kunnen proberen om te controleren of het in je zender zit.
     
  3. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
    Ha met stuurwiel is gas naar je toe..klopt..had een dubbel knuppel zender in gedachte
     
    Synasthesia vindt dit leuk.
  4. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Enige wat ik me dan nog kan bedenken is dat de ESC puntje 1 stiekem toch niet op Forward/Reverse staat. En als dat toch zo is, dan toch de andere instellingen van dit punt maar eens nakijken.

    Geeft me in ieder geval wel vertrouwen om weer even te testen. :)
     
  5. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Even de Traxxas TRX-4 Defender uitgelaten....

     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  6. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Dit is technisch één van de mooiste scalers die is uitgebracht de laatste jaren.
     
    silverpijl vindt dit leuk.
  7. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Helemaal mee eens Koos. De stuurservo is wel erg licht en zou in de toekomst veranderd worden naar een wat zwaardere. Ook erg fijn dat alles waterdicht is.
    Traxxas komt hier goed mee op de markt.
     
  8. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Zojuist weer even bezig geweest.
    De programmering in de ESC was inderdaad fout. Deze stond op Forward/Brake. Heb ik nu op Forward/Reverse gezet. En hoppa motortje draait beide kanten op.

    Het gekke wat ik nu heb. Daar waar de ESC kalibratie om Throttle vraagt reageert ie niet en moet ik Brake geven. En andersom. Simpel zou ik denken, dan de Throttle op reverse zetten. Maar dan gaat de motor continue draaien.
    Kalibreer ik met de Throttle reverse aan, dan snapt de ESC er ook niet veel van.
     
  9. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    En met dit laatste even bij RC Racing in Enschede geweest. Bleek Throttle toch op reverse gezet en Throttle trim de andere kant op gedraaid tot de motor stil stond. Nu doet ie het goed. Toppie.

    En door de prima service van RC Racing gelijk maar een nieuwe auto besteld. ;)
     
  10. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Kijk...dat is mooi. En welke???
     
  11. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    De Axial Wraith Spawn kit. Leg de lat wel hoog met de kit, maar lijkt me gewoon zo gaaf om de auto zelf in elkaar te bouwen. Ach ik heb genoeg geduld en instructies lezen lukt me wel. :)
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  12. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ah, mooi dat het opgelost is, en veel plezier met de kit bouwen :)
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Gisteren weer even gereden met mijn 6x6 met nieuwe set up. Holmes torquemaster 35t motor, 56t spur 12t pinion. Auto weegt best wat geloof wel richting 4,5 kg.

    Reed prima maar has toch het idee dat ik er meer koppel uit zou moeten krijgen.

    Nog eens gekeken naar de vertiming van de motor en zag dat ik hem per ongeluk negatief had vertimed - 12, wat was ik denkende...

    Aangepast naar +6 graden. Weer even getest en toen was er power. Op straat meteen al slippende slipper.

    Weer wat strakker en weer slippen. Uiteindelijk bijna vast gezet.

    Genoeg koppel dus. Stalen aandrijfassen, stalen gears, alleen spur gear is van delrin (duratrex evader 32p, tandwiel) anders zou het geheel wel erg veel herrie maken. En een goedkoop breekpunt in de aandrijflijn is wel fijn.

    Het deel met reservewiel, kan ik naar boven scharnieren, dus kan slipper afstellen zonder heel de gearbox los te halen. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  14. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Super mooie 6x6 Wesley. :beer:
     
  15. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Kun je me een beetje wegwijs maken in die timing van de motor? Als ik dat zo goed noem?

    Ik heb dezelfde motor maar dan 27t. En heb de nummers ook zien staan. Echter zat er geen beschrijving bij en op de website van Holmes Hobbies zag ik zo snel ook geen uitleg staan.

    Maar het heeft dus zeker wel een functie. Ben benieuwd.
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja zeker maar ga niet te wild om met de vertiming. Je schroeft twee schroefjes waar je endbell mee vast zit een beetje los, niet helemaal. En dan kan je het endbell draaien. Er staan cijfers op de can zodat je kan zien hoeveel je vertimed.

    Onder het schroefje zie je een spleetje. Dat is als het ware het wijzertje. Op onderstaande foto zie je dat ik hem net tussen 0 en 12 heb gezet, +6 graden dus.

    Je vertimed hem in de richting dat je assen draaien als je naar voren rijd.

    Ik heb een SCX10 indeling dus je kan van mijn plaatje afkijken. [​IMG]
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  17. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Maar wat doet het eigenlijk? Wat is het resultaat of waarom zou ik überhaupt de timing aanpassen.
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Voor bijv meer koppel of meer rpm.
     
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Zie ook dit filmpje uitgelegd door Rob holmes zelf.
     
    Tug.NL en oomkoen vinden dit leuk.
  20. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Timing gebruikte ik alleen met onroad wedstrijden. Bij het scalen of crawlen is de standaard 0graden timing voldoende en gaat je motortje ook langer mee...:weetnie:
     

Deel Deze Pagina