hoi allemaal ik heb een vraag, ik heb een vliegtuig THE FRECHDAX [kleine versie] gekocht in duitsland daar zitten geen rolroeren in de vleugel is gebouwd in een V mijn vraag is de bestaande vleugel is 108 cm lang als ik de vleugel op- nieuw bouw evenlang zonder de V maar met rolroeren KAN DAT???? :?:
Even wat voorbeelden: http://members.chello.nl/j.meijer2/curare/curare_12.jpg http://members.chello.nl/j.meijer2/images/Serval_39.jpg http://foto.modelbouwforum.nl/uploads/afb2088.jpg http://foto.modelbouwforum.nl/uploads/afb2089.jpg http://members.chello.nl/j.meijer2/pr2/pr2coxedition_13.jpg Het is prima mogelijk om ailerons toe te passen. Dit is zelfs mogelijk op een vleugel met V-stelling. Geen enkel probleem! Als je de ailerons wilt integreren is het noodzakelijk om een uitsparing uit te zagen op de plek waar de ailerons uiteindelijk moeten komen. Je bent nu genoodzaakt om een balsa lat tegen de gezaagde rand te lijmen (regen de ribben aan) zodat hier later de scharnieren in vast gezet kunnen worden. Aansturing spreekt redelijk voorzich lijkt me. Met een paar beugeltjes dus. Deze zijn kant en klaar te koop, maar je kunt ze ook zelf buigen van verenstaal.
bedankt JORRIT dat wilde ik weten om van een bestaande tekening de zelfde vleugel tebouwen en alleen de V instelling te veranderen en rolroeren in tebouwen bedankt :!:
hoi sorry Jorrit je hebt hellemaal gelijk , ik dacht dat mijn eerste vraag over de V stelling ging en dat ik niet over de constructie kon vragen? sorry mijn vraag is : de rolroeren die ik wil maken komen wat uit elkaar te liggen hoe worden de stuurstangetjes gebogen en hoe worden ze bevestigd aan de rolroer zelf . de foto's van jorrit geven je al een redelijk idee maar ik wil toch nog wat meer informatie ? mijn volgende vraag is de vleugel is orgineel een V vleugel ik heb de vleugel op nieuw gebouwd maar dan zonder de V moet ik de vleugel nog verstevigen ?