Rov

Discussie in 'Duikboten' gestart door borgo1, 5 aug 2015.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    ha dit topic terug tot leven geroepen
    we volgen weer

    The MB7052 and MB7092 sensors prioritize large targets over both small targets and noise. These sensors report the
    target that gives the largest acoustic reflection.

    dit is de reden dat ik NIET voor deze sensor had gekozen
    een klein voorwerp voor een groot voorwerp zie je dus niet en de mogelijkheid dat je der dus tegen knalt is dus zeer reëel
    ik heb een ander type gebruikt wat wel deze kleine objecten opmerkt

    gr raf
     
  2. Gravity

    Gravity

    Lid geworden:
    6 jan 2015
    Berichten:
    18
    Hej Raf, We zullen zien hoe het uitpakt. Ik was bang dat mijn boot voor elk visje omhoog ging :). Ik heb de sensoren nu werken, maar moet weer extra draad doorvoeren maken deze week. Werkt het goed? Kun je de boot er goed mee op hoogte houden? En jij had toch ook de MS5803 als dieptemeter? Ik heb elke 50 tot 100 metingen een onzinmeting ertussen zitten. Heb jij daar ook last van? Ik heb NB een 0.1micF condensator ertussen en sindsdien is het veel stabieler, maar dus nog niet helemaal.. Ik heb nu ook de gyroscoop vervangen met een NBO055 van Adafruit. Die doet het gelukkig 100x beter dan die paar losse sensoren van een paar euro.
    Groeten,
    Niels
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    de NBO055 van Adafruit werkt op I2c verbindingen
    ik heb mijn eigen protocol in mijn boten
    het is pwm gebaseerd dus ik zou eerst de data van de I2c in een processor moeten binnen halen en dan weer terug omzetten naar pwm
    wat omslachtig ,groot en latency geeft aan heel het systeem
    de NBO055 is een mooi geheel hoor dat niet weg maar ik had liever al de uitgangen appart en niet op de I2c bus

    gr raf
     
  4. Gijsbeurt

    Gijsbeurt

    Lid geworden:
    28 feb 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Zeeland
    Borgo1,

    Hoe staat het met jou R.O.V.
    Ben zelf ook bezig om een r.o.v. te maken maar ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat het best kan aanpakken.
    Ben me dan ook aan het inlezen over hoe en wat.
    Dit is ook de reden dat ik jou stukje lees.

    Ben benieuwd hoe hij er voor staat.

    gr Gijs
     

Deel Deze Pagina