Ruim 140 Nederlandse modelvliegclubs weer up-to-date op mijn website.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door franshop, 6 jun 2012.

  1. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Beste Modelvliegvrienden,

    Ruim 140 Nederlandse modelvliegclubs weer up-to-date op mijn website:

    Modelvliegclubs in Nederland

    Zo'n 16 jaar geleden verzamelde ik meer dan 200 adressen van Nederlandse modelvliegclubs op mijn website. De gegevens kwamen van het enige Nederlandse modelvliegtijdschrift: Hobby Bulletin.
    Modelvliegclubs met een eigen website kon je toen tellen op de vingers van één hand, dus merkte ik dat modelvliegend Nederland blij was met iemand die de "tik" had om zoiets bij te houden.
    Geholpen door een gedeelte van de clubs, die mij regelmatig hun clubmutaties doorgaven, bleven de gegevens gedeeltelijk actueel.
    Het kon echter niet verhinderen, dat er steeds meer clubs met oude gegevens bleven zitten, onbereikbaar werden en soms zelfs opgeheven bleken te zijn.
    Kortom, tijd voor een grondige opschoning en updating van de clubgegevens.

    Vier maanden heb ik er vrij intensief aan gewerkt en heb nu ruim 140 Nederlandse modelvliegclubs verzameld (via internet) met hun secretariaat, website, clublogo en vliegveldje via Google Maps in beeld gebracht. Ook zijn de clubs opgenomen, die geen KNVvL-lid zijn. Mogelijk heb ik nu het meest complete overzicht van de clubs, hoewel er waarschijnlijk nog wel wat meer zijn, ook clubs zonder website. De komende tijd ga ik daar nog naar op zoek of tip me als je nog een ongenoemde club kent.

    Het zou leuk zijn om het zo compleet mogelijk te krijgen en te houden, dus doe ik een beroep op alle modelvliegclubs om eventuele mutaties aan mij door te geven (mutatieformulier op de website). Ook verbeteringen in de clublogo's (sommige zijn van een wat lage resolutie) kunnen dan doorgevoerd worden.

    Op internet staan vele sites, waarop modelvliegclubs verzameld zijn, maar geen daarvan is echt compleet en up-to-date, ook Airtoi en de KNVvL niet, en dus wil ik wel een gooi doen naar die "eer".

    Toegeven aan deze "verzamel-tik" doe ik puur uit hobbyisme en ik hoop dat nog een tijdje vol te kunnen houden (ik ben 65 jaar en al bijna 35 jaar actief modelvlieger).

    Spreekt je deze verzameling aan, help me dan om het geheel actueel te houden als een extra service voor modelvliegend Nederland.
    Ik wacht de reacties af.
    Met vriendelijke groeten,

    Frans Hoppenbrouwer,
    webmaster van de website van modelvliegclub IKARUS - Tubbergen.
    http://www.hoppenbrouwer-home.nl/ikarus/
     
    LeoG, MikeMohawk en FlightRider vinden dit leuk.
  2. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Perfekt zo . :thumbsup:

    Mvg Johan
     
  3. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Een dikke pluim voor dit monnikenwerk (hoewel dit de laatste tijd misschien een vervelende lading heeft) ;-)
    Frans, een dikke merci!
     
  4. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Goed Bezig !!! thanks. . mischien sticky van maken?

    mvg,

    Bart
     
    Cnn vindt dit leuk.
  5. bgjbrok

    bgjbrok

    Lid geworden:
    30 mei 2008
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Melderslo (pittoresk en immer zon overgoten)
    nog een tipje

    Noord Brabant
    Geldrop

    MVC Ornithos
    Ornithos


    (Hier heb ik zo'n 30 jhaar geleden leren vliegen nog voordat het veld op Gijzenrooi werd betrokken)
     
  6. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Mooi werk Frans :thumbsup: Info van de Sticks Keldonk is correct.

    Mocht je ooit uit willen breiden, zou je GPS coördinaten nog toe kunnen voegen. Heel veel clubs liggen ergens aan een onverharde weg die je in navigatie systemen niet kunt programmeren. Mocht je dat interessant vinden, geef maar seintje, werk ik graag aan mee!
     
  7. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Bedankt voor je tip.
    Ik ga de club toevoegen. Wat een mooi logo hebben ze daar!
    Groeten,
    Frans.
     
  8. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hallo Rob,
    De GPS-coördinaten zijn al toegevoegd in de pagina: klik op het icoontje van de vlieglocatie en Google Maps verschijnt met het vliegveldje in het midden.
    Klik op dat veldje met je rechtermuisknop en kies voor "Routebeschrijving naar dit punt" en de decimale coördinaten verschijnen in het venstertje.
    Probeer het maar eens voor jullie eigen veld. (of bedoel niet de decimale coördinaten, maar die in graden en minuten?)
    Groeten,
     
  9. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Zo, het zit er al in, respect! :worship:

    Net een paar gechecked, Keldonk, Son etc, feilloos! Kleine opmerking over MC Venus, die zitten in Well, op site is deze te vinden in Bergen.
    :thumbsup:
     
  10. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zoals al aangehaald, sticky van gemaakt;)

    Belgen mogen van mijn part ook aan het werk wat de Belgische clubs betreft (en ik ben geen kandidaat voor de goeie orde :)

    Stevo
     
  11. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Beste Rob,
    Model Club Venus is inderdaad gevestigd in Well (gemeente Bergen). Van vroeger uit stonden zij genoemd onder Bergen, maar ik denk, dat ik ze ook onder Well ga noemen.
    Ik heb bij meer clubs meerdere plaatsen genoemd als de vestigingsplaats niet helemaal duidelijk is.
    In ieder geval bedankt voor je melding.
    Groeten,
     
  12. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
  13. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    en deze ook nog (ach is maar een kleintje met 200 leden....)
    Vliegclub Zuid Ginkel

    Je kunt hem het beste onder Ede (Zuid Ginkel) zetten want wie weet mu waar Zuid Ginkel ligt? :)

    Veld wordt gedeeld met de Edese club.

    EN de wilde zwijnen...... :2gunfire:
     
  14. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Hallo Richard,

    Bedankt voor je tip over de twee ontbrekende modelvliegclubs in mijn overzicht (Renswoude en Zuid-Ginkel). Ik heb hun sites bezocht, nog wat nadere info verzameld en ze uiteraard toegevoegd aan mijn overzicht.
    Renswoude zowel onder Renswoude als onder Utrecht, Zuid-Ginkel zowel onder Zuid-Ginkel als onder Ede.

    Met vr. gr.
    Frans.
     
  15. marchertje

    marchertje

    Lid geworden:
    28 okt 2014
    Berichten:
    6
    Hoi hoi.
    Ik heb nog een mvc die er niet bij staat.
    Dat is mvcvalkenswaard
    De site is Home

    Alvast bedankt
     
  16. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Bedankt voor je tip. Je bericht stond bij mij in de "spam"-map, dus vandaar de wat late reactie.
    Ik zal mvc Valkenswaard binnenkort toevoegen.
    Nogmaals bedankt, Marchertje!
     
  17. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
  18. brand_vlieg

    brand_vlieg verslagschrijvers

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    421
    Locatie:
    Barneveld
    Vorig jaar is onze Club al door Frans aangepast, daar het niet lukte om in Renswoude een vervangend veld te vinden, zijn we uitgeweken naar Barneveld en we waren door bestuurswisseling de controle over de site kwijt.
    Er is toen besloten Modelvliegclub Renswoude om te zetten naar Modelvliegclub Valleivliegers. Barneveld staat natuurlijk onder Gelderland, maar op mijn verzoek zijn we ook onder Utrecht genoemd, met onze nieuwe naam.
     
  19. josdaniel

    josdaniel

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rotterdam
    keep up the good work :thumbsup:
     
  20. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Sinds kort heb ik bij elke club aangegeven of deze aangesloten is bij de KNVvL (75 stuks), de Federatie Limburg (19 stuks) of "ongebonden" is (58 stuks).
    Dit i.v.m. met de discussie van de laatste tijd over het uitsluiten van ongebonden clubs bij de nieuwe regelgeving over de maximale vlieghoogtes (300 of 120 meter). Zie andere "draadjes" op dit forum daarover.
    Het moge duidelijk zijn dat de ongebonden clubs nog steeds een groot deel van modelvliegend Nederland uitmaken (bijna 40%).
     

Deel Deze Pagina