S.C. 4-stroke

Heeft iemand ervaring met een S.C. 4 stroke ?

Ik zit te denken om een S.C. 91 FS (15CC) aan te schaffen.
En wellicht een gekke vraag...maar ik mag toch aannemen dat dit een ABC is ? :|

Mochten en dan nog mensen zijn die mijn een internetsite kunnen geven met de technische gegevens (of testverslagen)....dan ben ik helemaal blij ! :D

Alvast bedankt !

Groet,

Bob

Dit is geen ABC motor, kijk HIER maar eens. Er staat duidelijk "Type SC 91 Four Stroke, this is a ringed engine" dus een zuiger met een zuigerveer.
Gebruik de zoekprogramma's op het internet eens dan vindt je het nodige ook over deze motor.

Ernst Grundmann zei:
Gebruik de zoekprogramma's op het internet eens dan vindt je het nodige ook over deze motor.

Dank je Ernst.
Ik had al ge-googled...maar had geen zin de 100.000 links te lezen.
En wat is een betere manier dat de wellicht eerdere gebruikers (i.e. Forummers) te vragen over de ervaringen met deze motor ?

moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit ven gehoord heb zelfs.

meestal een minder teken.

btw, bestaat er eigelijk wel een 4takt met abc garnituur ?
volgens mij niet.

Gerard_nl zei:
btw, bestaat er eigelijk wel een 4takt met abc garnituur ?
volgens mij niet.

Een goede vraag....of 4-takt in ABC vorm bestaat....vroeg ik mijzelf ook af :|

Enfin.....ik moet nog maar eens kijken wat ik in mijn ZLIN ga bouwen.....anders wellicht toch een saito :)

Groet !

Bob

Als je een ABC 2takt motor zonder plug ronddraait, gaat de zuiger klemmen op het bovenste punt.
Een 4 takt motor heeft een slag zonder compressie dus lijkt mij een ABC garnituur niet mogelijk.
Of heb ik het fout :)

Bob,

Doe jezelf een plezier en koop een toegewijde 4-takt motor alla OS of Saito.

Bij ons zit iemand met een SC 4-takt en het ding draait voor geen meter en het is niet de eerste die ik er zie mee klooien. Weinig power en veel sleutelwerk. Ikzelf heb aan de andere kant twee 2-takt 7,5 cc motoren van SC waar ik dan wel weer heel tevreden over ben.

Die 4-takts van SC zijn uiteindelijk schaamteloze kopies van OS zonder de technische know how die de ingenieurs van OS bezitten. Goedkope klonen dus en wie zei daar ook al weer 'goedkoop duur koop'?

Hun 2-takts zijn zonder meer goed te noemen, over hun 4-takts kunnen we kort zijn : Bagger!

Stevo

Stevo zei:
Bob,

Doe jezelf een plezier en koop een toegewijde 4-takt motor alla OS of Saito.

Hun 2-takts zijn zonder meer goed te noemen, over hun 4-takts kunnen we kort zijn : Bagger!

Stevo

Kijk, met zulke uitspraken kan ik iets....dank je Stevo ! :D

Back