Ik bedenk er opeens nog 1.
Uit de praktijk.
Zorg, dat als je met limiter vliegt, je limiter ook echt de regelaar uitschakelt en niet inschakelt.
De limiter geeft een bepaalde pulstijd af als de limiet bereikt is, dat is zo rond de 1000 uS en in de praktijk is dat gas dicht... als je het gaskanaal niet gereversed hebt!
Dus, het gaskanaal mag niet gereversed zijn anders dan zet de limiter juist de motor aan als hij de limiet bereikt heeft.
Dat betekent dus dat je model met volgas door de lucht raast tot je accu leeg is of de hele zooi uit elkaar ploft.
We hebben dit gezien, gelukkig stond er een toppiloot aan de stuurknuppels maar die had de grootste moeite om het model nog veilig in de lucht te houden.
Dat heeft zeker 20-30 seconden geduurd, tot de lipo zo plat als een dubbeltje was.
Doodeng!
testen:
zet de limiter op 200 w/min, laat een helper het model goed vasthouden, zorg dat je zelf de accukabel los kan trekken in geval van nood.
Ga achter de prop staan!
Zet de motor met een paar korte bursts aan en na enkele seconden zal de motor niets meer doen omdat de limiter de regelaar uitgezet heeft.
Mocht de motor toch aanslaan, meteen de accukabel lostrekken en uitzoeken wat het is.
Vergeet, als alles goed werkt, niet de limiter weer op 1750 w/min te zetten (FAI model).
GJ