serge pot
Forum veteraan
aangezien 15 januari best wel dichtbij ligt ,de pfalz maar even opzij gelegd .
en we zijn begonnen aan een sagitta900 ,de gehele opbouw wordt anders dan origineel .origineel was voor f3b bedoeld uit de jaren 80. ik ga voor electro ,dus die zware constructies doen we niet
de vuren balkjes in de romp doen we niet en de 10x 6 liggers in de vleugels zijn ook overbodig .
wel komen er rolroeren en holle achterlijsten (dit verstevigd de vleugel veel beter )
de liggers worden van6x2vuren en worden met webbing van 1,5mm balsa gedaan
de romp wordt opgebouwd uit 3mm zijkanten met voor 3/4 vanaf de neus 0,4mm ply er op .
de spanten bestaan uit 2x 1,5mm balsa met de nerf haaks op elkaar .
het streven is 1300 gram om en nabij (dat is 200 gramlichter als origineel )
een uitgebreid bouwverslag zal het niet worden ,gezien het achterwege blijven van respons ,wat ik wel jammer vindt .
tekening van de romp
het richtingsroer heeft al de grootste veranderingen ,daar waar vuren en ply gebruikt zou moeten worden ,kan het beter .
lamineren mbv overlappende lijmverbindingen . wordt het en lichter en sterker (vooral in de staart erg belangrijk )
hoogteroer wordtniet met het originele systeem aangestturd (oogje aan stuurkabel voor op en neer )maar net zoals de metrick mbv een pendel mechaniek ,veel sterker en geen bochten in je stuurkabel .
bouwhandleiding heb ik er wel bij ,ook via het net gevonden.
de romp voor zover , hij zal vierkanter worden als origineel ,daarintegen wel lichter en geschikter voor mijn doeleinden .
ruimte zat gehouden voor alle electro gebeuren .
ruimte voor hoogte en richtingservo's (hs82)
net plek genoeg voor een 28mm buitenlopertje .
dat was het voor zover .
en we zijn begonnen aan een sagitta900 ,de gehele opbouw wordt anders dan origineel .origineel was voor f3b bedoeld uit de jaren 80. ik ga voor electro ,dus die zware constructies doen we niet
de vuren balkjes in de romp doen we niet en de 10x 6 liggers in de vleugels zijn ook overbodig .
wel komen er rolroeren en holle achterlijsten (dit verstevigd de vleugel veel beter )
de liggers worden van6x2vuren en worden met webbing van 1,5mm balsa gedaan
de romp wordt opgebouwd uit 3mm zijkanten met voor 3/4 vanaf de neus 0,4mm ply er op .
de spanten bestaan uit 2x 1,5mm balsa met de nerf haaks op elkaar .
het streven is 1300 gram om en nabij (dat is 200 gramlichter als origineel )
een uitgebreid bouwverslag zal het niet worden ,gezien het achterwege blijven van respons ,wat ik wel jammer vindt .

tekening van de romp


het richtingsroer heeft al de grootste veranderingen ,daar waar vuren en ply gebruikt zou moeten worden ,kan het beter .
lamineren mbv overlappende lijmverbindingen . wordt het en lichter en sterker (vooral in de staart erg belangrijk )
hoogteroer wordtniet met het originele systeem aangestturd (oogje aan stuurkabel voor op en neer )maar net zoals de metrick mbv een pendel mechaniek ,veel sterker en geen bochten in je stuurkabel .

bouwhandleiding heb ik er wel bij ,ook via het net gevonden.

de romp voor zover , hij zal vierkanter worden als origineel ,daarintegen wel lichter en geschikter voor mijn doeleinden .

ruimte zat gehouden voor alle electro gebeuren .

ruimte voor hoogte en richtingservo's (hs82)

net plek genoeg voor een 28mm buitenlopertje .
dat was het voor zover .