Savage Nano

Nard Cox

Forum veteraan
Toy Fair 2010 – ”Get the Savage, in a new pint-size 1/18th scale version! The Savage Nano is the little brother to the nitro-breathing Savage monster trucks, but it packs in just as many cool scale features! Oil-filled shocks, knobby racing tyres and gear differentials all team up to make the Savage Nano handle great on all types of terrain, while a fast 370 motor and 6-cell power give it the grunt to get over just about any obstacle you can throw at it! The Savage Nano is perfect for running indoors or in your garden: just set up a race course or obstacle track and let it rip!”

Source

hpi_rtr_savage_nano_01-500x365.jpg

hpi_rtr_savage_nano_03-500x331.jpg

Volgens verschillende mensen is het een nieuwe oude HotBodies Minizilla (lijkt beetje op het Bullet verhaal van recent).

Had hem vorige week inderdaad ook al gespot.

Ben benieuwd wat de prijs wordt en of het een groot succes gaat worden.

vloeken in de kerk met dat vxl:D:D

savage nano flux misschien!

denk zelf niet dat t een succes wordt.
Zal een erg kantelbaar apparaat worden zonder massa.

Ik vind alleen nano niet erg toepasselijk, Mini was beter geweest imo.
maar ziet er wel erg leuk uit, ben wel benieuwt naar filmpjes. :)

ik had niet gedacht dat de HPi Savage nog verder uitgemolken kon worden :rolleyes:

Tja Hpi moet wat, maar inderdaad 6456 versies van een auto uitbrengen lijkt mij ook wat overdreven. Wat ik dan wel knap vindt, is dat deze eruitziet alsof die nog sneller omkiept dan het origineel, dat zou uiteraard een hele prestatie zijn;)

Ik verwacht dat deze 1/18 toch net wat te klein is voor mijn doen. Heb momenteel een RC18T die ik ook net wat te klein vind.

Op YT zijn er genoeg video's te vinden over de HB Minizilla voor een indruk:

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste wat er idd te zien was, dat lelijke chassis van een Minizilla en minder alu hop-ups. Wel een plusje is dat de kap niet zo hoog staat.

Verder zal het ding gok ik niet voor brushless zijn gemaakt en dus ook niet populair worden...

Nopes, ik hoopte al zo lang op een SFN (Savage Flux Nano) als tegenstrijder van de MERV (Mini E-Revo VXL) maar dit gaat hem zeker niet worden. Een 1/10 of 1/12 zou wel weer super vet zijn!

Wheely king is toch wel heel anders met zijn starre assen :P

Maar is gewoon het chassis van de Hotbodies MiniZilla zeker te zien aan die rare batteryklep op de achterkant van het chassis.

Wie weet kunnen ze dit nog voor een leuke prijs RTR verkopen.

Hieronder nog een vergelijk waar weinig verschil in te bekennen is op de plaatsing van de elektronica na en de wielen/velgen.

De Minizilla:
minizilla_hotbodies_4.jpg

Savage Nano:
hpi_rtr_savage_nano_03-500x331.jpg

Idd een regelrechte minizilla kloon.. HPI maakt het zich weer lekker makkelijk.. Maar buiten dat lijkt het me een leuk wagentje (niet dat 'k 'm ooit zal kopen..[niet mijn ding..])

Back