Scania AssistanceKaren

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door marcelinets, 8 okt 2015.

  1. marcelinets

    marcelinets Guest

    Eens een keer wat anders aan het bouwen een bergings voertuig Scania van AssistanceKaren.
    Heb hiervoor het chassis genomen van de grand hauler,maar ook gelijk waar de vooras moet komen aangepast.
    Heb besloten om de bak niet werkend te maken omdat mij de kennis ontbreekt om hem rollend te krijgen.
    Verder krijgt het voertuig een vork om later vrachtauto,s te slepen. 1236144_591502570992576_1638642643946834204_n.jpg
     
  2. marcelinets

    marcelinets Guest

    foto van de bak
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. marcelinets

    marcelinets Guest

    Hierbij een paar foto,s hoe hij er nu bij staat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    de beide zijkanten worden nieuw gemaakt tot achter assen,misschien dat ik het voordeel gebruik.
    de bak wordt gemaakt voor mij door Jeroen omdat ik zelf niet kan lassen.
     
  5. Blauwwinde

    Blauwwinde

    Lid geworden:
    30 aug 2012
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Achterhoek
    Is kennis het probleem of middelen om het functioneel te maken?
     
  6. marcelinets

    marcelinets Guest

    Goedeavond arme man
    Zoals je gelezen heb ontbreekt mij de kennis op de laadbak rollend te krijgen, heb wel via een paar mensen tips gehad, maar om het in de praktijk te brengen gaat hem niet worden.
     
  7. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Zeer benieuwd naar dit mooie projekt :)
     
  8. marcelinets

    marcelinets Guest

    Even schets getekend hoe de bergings arm moet worden,wil hiervoor vierkant buis voor gebruiken... scannen0001c.jpg
     
  9. marcelinets

    marcelinets Guest

    weer paar spulletjes erbij update 001a.jpg update 002b.jpg
     
  10. luchard

    luchard

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    765
    Locatie:
    dronten
    Cool project :koud:, ben je al verder met bouwen? kan niet wachten op meer foto's.
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  11. marcelinets

    marcelinets Guest

    Hoi Luchard, ben momenteel aan het tekenen voor twee bakken langs het chassis voor de elektronica. De bak laad ik maken door Jeroen,als die klaar is kan ik de zijkanten maken wil dat trappetje achter de cabine behouden. Zal binnenkort wat foto,s maken van de vooruit gang.

    mvg marceline
     
  12. marcelinets

    marcelinets Guest

    Luchard hier even een voorbeeld hoe de zijkant moet worden om je een idee te geven,alleen wordt deze hoger ivm laadbak. 23013308fu.jpg
     
  13. marcelinets

    marcelinets Guest

    Vandaag even een email gestuurd aan AssistanceKaren wat de juiste kleuren zijn van hun wagens,en uitgelegd dat ik een van hun wagens Scania 813 aan het nabouwen ben.
    Verder een winch en afstand bediening besteld voor de bak,zie bijgevoegde foto,s.

    Met het maken van de elektronica bakken wacht ik even tot ik de laadbak heb,dit ivm met de hoogte. Z-S1571-7.jpg RC4WD-Warn-Remote-Fernbedienung-Empfaenger-fuer-Seilwinde-1-10_b3 49,-.jpg
     
  14. marcelinets

    marcelinets Guest

    Heb de eerste foto,s gezien van de bergings bak die Jeroen voor mij maakt,ziet er heel mooi uit. Als de bak thuis is zal ik wat foto,s plaatsen. foto,s staan op facebook hoe hij er nu uit ziet.
     
  15. marcelinets

    marcelinets Guest

    weer wat nieuwe onderdelen erbij voor de Scania model 002a.jpg
     
  16. marcelinets

    marcelinets Guest

    model 006e.jpg ook de achter spatbord binnen gekregen
     
  17. marcelinets

    marcelinets Guest

    model 001g.jpg gaten afgetekend voor de lampen beugel
     
  18. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Interessant projekt :)
     
  19. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    Marcelinets Hoe staat het met deze truck? Schiet het al op of staat dit weer op een laag pitje.
     
  20. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Die bak die ze liet maken via een andere modelbouwer, staat te koop via facebook
     

Deel Deze Pagina