Scania project

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Erik 23, 3 jan 2017.

  1. Erik 23

    Erik 23

    Lid geworden:
    3 jan 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    België
    Hallo

    Allereerst wil ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Erik en ben 23 jaar. Ik ben al enkele jaren een vrachtwagen fan hoofdzakelijk scania. Daarom wou ik ook een rc truck bouwen.

    Hierbij mijn verslag van mijn scania, ik weet nog niet of ik hem als frontrekker zal houden of ombouwen tot scania torpedo. Dit zijn alvast de foto's van enkele avonden bouwen.

    Ik heb volgende gekocht:
    Scania r470
    Zeilenoplegger
    Futaba f14

    Voor verlichting en geluid heb ik nog niets aangekocht.

    [​IMG]
    [​IMG]
    De stuuras

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Gisteren avond de onderbouw compleet gemaakt. Het zal toch nog even aanpassen worden om de draden op hun plaats te krijgen.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Ik had gevraagd aan de verkoper voor een bijhorende batterij voor de Futaba f14 maar bij het openen om de batterij te plaatsen stelde ik vast dat er nergens een poortje is om deze in te klikken met de koppeling zoals op de foto. Ik denk dat de batterij toch ingevoegd moet worden op bovenstaande foto?

    Tot zover de opbouw
     
  2. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Achter de uitsparing aan de bovenkant moet de stekker zitten.
     
  3. Erik 23

    Erik 23

    Lid geworden:
    3 jan 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    België
    Heeft u een idee hoe ik deze erop kan krijgen, ik heb al de 2 schroeven gelost maar het plaatje komt niet los.
     
  4. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik heb zelf een f-16, maar het principe is hetzelfde.[​IMG]
     
  5. marcelinets

    marcelinets Guest

    Hallo Erik.

    Welkom op het forum, als ik je een tip mag geven vervang je standaard motor voor een 55 of 80 turns motor zoals truckpuller.
    En zet je versnellingsbak vast in de eerste versnelling dan rijd hij normaal als je ooit op een baan wilt gaan rijden.
    Cor heeft daar een topic over gemaakt hoe je je versnellingsbak in de eerste versnellingsbak vast zet, bespaart je ook een servo.

    En als je aan geluid en licht toe bent overweeg de Beier usm rc 02 heeft meer mogelijkheden voor licht en geluid.

    De meeste draaien hun vooras om dat de stuur stang naar achteren zit.

    Veel succes met het bouwen.
     
    Cor vindt dit leuk.
  6. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Welkom hier.

    Zoals @marcelinets al zegt, versnellingsbak vastzetten in de 1. Stuuras omdraaien voor betere stuuruitslag en dan pak je daar de servo weer voor van het schakelen. Die zit er toch nog. Kun je de servo die aan het chassis zit opruimen of gebruiken voor de schotel te ontkoppelen.
     
  7. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Klopt, schots en scheef. Als Erik er een torpedo neus van wil maken kan hij de motor naar achteren plaatsen en er een vertragingsbak tuusen de versnellingsbak en motor plaatsen. Dan kun je gewoon je versnellingen gebruiken. En Erik, dat kun je lezen in de topic van mijn truck. Hulp gevraagd heavy hauler.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2017
  8. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Gelukt, Erik?
     
  9. Erik 23

    Erik 23

    Lid geworden:
    3 jan 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    België
    Ik heb het nog niet geprobeerd zal voor deze avond zijn.
     
    Mad Max vindt dit leuk.
  10. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    op het groene plaatje staat + en -, er onder, boven aan 2 pennetjes,hier schuifje de stekker van de akku op wel op letten op + en -'
    Je hoeft niets los te schroeven.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2017
  11. Erik 23

    Erik 23

    Lid geworden:
    3 jan 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    België
    [​IMG]
    Langs de insparing kan je de koppeling niet maken, er steken wel 2 pinnen uit bij + en - maar je kan hem niet vast klikken daar net onder is er een gleuf met weer 2 langere pinnen maar de kop past er niet in.
     
  12. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Ik snap het,ga naar de winkel waar je de akku hebt gekocht,neem ook je zender mee en laat een verloop kabeltje maken,of een andere stekker aan je akku.Als ik dichter bij woonde loste ik het wel voor je op.
     
    Erik 23 vindt dit leuk.
  13. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Erik,

    Welkom op het MBF Truckersforum

    Veel kijk, Lees en Bouwplezier gewenst op het MBF Truckersforum
     
  14. Erik 23

    Erik 23

    Lid geworden:
    3 jan 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    België
    Ik heb alvast contact opgenomen met de verkoper en het is inderdaad een verandering aan het contact met de zender
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  15. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    De benodigde onderdelen zijn ondertussen aangekomen en geinstalleerd. Ik had enkele problemen om de truck te laten rijden maar deze zijn ook opgelost na wat denk en zoekwerk. Al doende leert men. Foto's zullen nog volgen.
     
  16. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Is het nog gelukt met de zender en accu?
     
  17. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Er moest een andere stekker gemonteerd worden op de batterij. Ik heb de onderdelen toegestuurd gekregen moet enkel nog professioneel afgewerkt worden, ik had een juiste draad met koppeling gekregen en deze met wago's aan de draad van de batterij gezet om te zien of ik de juiste kabels verbonden heb de nieuwe stekkers voor erop heb ik liggen maar moeten nog gemonteerd worden.
     
    Mad Max vindt dit leuk.
  18. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Hierbij de foto's.

    [​IMG]
    De ramen wat vastgeplakt zodat het makelijker gaat om het gaatje te boren met de mal voor de Verkerk spiegels.

    [​IMG]
    Het bovenste gaatje zal later dichtgeplakt worden.

    [​IMG]
    De breedde velg ook aangepast.

    [​IMG]
    Beide spiegels zijn gemonteerd de dode hoek spiegels zullen later volgen.

    [​IMG]
    De foto van de aanpassing van de zender zal later nog net afgewerkt worden.

    De truck heeft ondertussen al enkele test ritjes gedaan, ik heb al gemerkt dat de wielen soms last hebben van spinnen daarom ben ik nu bezig de motor vast te zetten in eerste versnelling en zal de servo verplaatsen naar de schotel iemand foto's hoe hij het gedaan heeft. De schuifzeiltrailer is ook bijna klaar. Ik heb nog een idee voor een soort kastentrailer in eigenbouw.
     
  19. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Waarom zet je er geen Carson truckpuller motor op. Dan kun je de versnellingen blijven gebruiken.
     
  20. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Is ook een mogelijkheid, ik zal er nog even over nadenken. Ik wil alles wat tijd geven en geen te overhaaste beslissingen nemen. Tevens ook de aankopen wat spreiden en de mogelijkheden bekijken die ik aangereikt krijg en de raad van medebouwers.
     

Deel Deze Pagina