Scania Topline 8x8/4 trekker met PK 150002G + PJ170E jib

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij foto's hoe deze 4 asser er uit ziet en waarop laadkraan achter de cabine komt te staan .

de linkere zijde :

Uploaded with ImageShack.us

de rechtere zijde :

de versnelling , servo's die voor en achterassen de kabels besturen , de verdeler van de cardan's bevinden zich hier onder het hulpframe onder de laadkraan :

de afdichting tussen onderstel en de daar boven op komende laadkraan :

de positie van de koppelschotel :

de 9 armdelen van hoofd laadkraan en 3 delen van de jib :

uitzicht beiden in gesloten toestand :

moest toch is weten weten wat voor kraan dat was:P

pfff is de moeite

Goeiendag wat een beest joh!!!!

saie04048.jpg

saie04046.jpg

De PK150002 is een doorontwikkeling van de PK120000 en heeft een hogere hijslast gekregen. Tussen de kraan en cabine, boven de steunpoten, staat de grote olietank met er bovenop de oliekoelers.

fm12420pk150haider03.jpg

fm12420pk150haider04.jpg

De kraan heeft een afstempeling rondom door middel van 6 steunpoten. De truck wordt hoofdzakelijk ingezet in de bouw en voor het transport van containers.

De Palfinger is van het type 150002 G wat betekent dat de mast 8x hydraulisch uitschuift. De kraan zelf heeft een hijsvermogen van 105,4 ton/meter en een hydraulische reikwijdte van 18,8 meter. Op die afstand wordt nog 4,88 ton gehesen. Dichterbij de kraan, b.v. op 5,3 meter kan een last van bijna 20 gehesen worden.

fm12420pk150haider06.jpg

Aan de kraan is nog een PJ170E jib gemonteerd. Deze zorgt d.m.v. 6 hydraulische uitschuifdelen voor een reikwijdte van 31,8 meter waar nog 1130 kg gehesen wordt. Optionaal kunnen dan nog manuele delen gemonteerd worden die voor een reikwijdte van ongeveer 36 meter zorgen.

fm12420pk150haider07.jpg

Hier wordt de kraan opgezet. Goed zichtbaar zijn de dubbele mastcilinders tussen zowel de voet en de hoofdmast, alsook tussen de hoofdmast en de telescoopmast. De jib heeft ook dubbele cilinders. Door de bouwwijze van de jib is een negatieve hoek (dus naar boven) van 25 graden t.o.v. de telescoopmast mogelijk.

fm12420pk150haider08.jpg

Even een update van een binnengekomen onderdeel .
Dit is het onderdeel van de laadkraan dat aan het chassis bevestigd gaat worden waarop de rest van de laadkraan op komt te staan .

Nu even op de rest van de draaidoorvoer wachten alvorens de positie te bevestigen voor montage hiervan .

Mvg,
Steve .

scania topline 8x8/4 trekker

Hierbij enkele updates wat betrefd de verdere bouw van de laadkraan .
Het was even wachten op de draaidoorvoer maar heb deze dan nu ook ontvangen waarbij hier nu enkele foto's van volgen .

foto met draaidoorvoer op het frame :

foto met hoofd deel van de gehele laadkraan :

foto met de hoofdarm :

nog een foto van dit geheel , nu als zijaanzicht :

scania topline 8x8/4 trekker

Hallo ;

Hierbij eens 2 foto's betreffende de messing kabel leidingen .

De originele kabeltjes steken er nog niet in , deze zijn nog onderweg , dus daarmee dat deze nog niet aangesloten zijn .

Mvg,
Steve .

scania topline 8x8 met palfinger laadkraan

Hierbij een foto met veranderingen .

De 2 servo's die de kabels zouden aan trekken zijn nu naar voren toe geplaatst en ook de bumper alleen staat nu vast (bijna volledig vast) op het chassis .

Ook de servo die dus vooraan zat is dan op zich naar achteren geplaats .
Dit is de servo die dus schakelt .

De messing leidingen voor de kabeltjes zijn verwijderd en hier gaan terug de originele leidingen terug geplaatst worden .

Mvg,
Steve .

hoi steve

ziet er goed uit en degelijk ,gaat een goeden kant op met je truck
ga zo door succes

mvg bertus

8x8

Het vlot al wel terug , alleen net de cabine er op te willen plaatsen wat niet gaat .
Het blijkt dat de 2 plaatjes niet voldoende uitgefreesd te hebben dus is het nog even wachten voordat de cabine er op gaat .
Tja echt veel verder dan dat zal niet gaan , de cilinders zijn allemaal nog niet binnen en jammer genoeg weet ik het aansluitschema niet om de cilinders aan te sluiten met de draaikrans anders kon dat ook al gemonteerd worden .
Achteraan is de ophanging ook veranderd daar ik een verkeerde ophanging had en nu wel in orde is (nog geen foto van gemaakt) .
Als er niet meer aan de truck verder kan dan is het de minigraver maar weer met de micro hydrauliek .
Die ga ik toch maar terug opnieuw bouwen met deze keer uit messing te zijn met meer te open delen en kantelbare cabine .

Mvg,
Steve .

scania 8x8 trekker

Hierbij de cabine terug op het chassis bevestigd te zijn .
1e foto hoe de canie gekanteld zou zijn :

2e foto , hoe de cabine volledig op het chassis zou staan :

Nu kan er terug gemeten en getekend worden betreffende de steunpoten achter de cabine .

Mvg,
Steve .

scania 8x8

Even nog in de vlucht eens een deel van de laadkraan er op te plaatsen en de foto nu van de andere zijde gemaakt te hebben .
De kraan staat er gewoon los op zonder schroeven .
Was maar even om ens te zien hoe het zou staan nu met de verandering van de cabine .

Mvg,
Steve .

scania 8x8

Hier zal het nog wel een tijdje bij blijven want heb nog steeds de andere cilinders nog niet ontvangen .
Het zijn altijd drukke tijden tussen kerst en nieuw , dat zal bij iedereen wel zo zijn .
Kan nog wel de cilinders aan elkaar solderen maar voor dat te kunnen doen moet er eerst het schema van de aansluitingen weten alvorens die ook definitief te kunnen monteren (de leidingen op de koppeling achter de cilinders).
Is nu toch eerst tekentijd want de 2 achterste alsook de 2 hoofdsteunpoten ga ik niet zelf bouwen .
Is me iets te ingewikkeld mits het gevraagde aantal keren uit te schuiven .
Er hebben er hier velen dit al vaak uitgelegd maar blijft me toch een raadsel dus dat is iets voor de meer ervaren modelbouwer .

Mvg,
Steve .

8x8/4 trekker

Het is hier misschien wel ee wat domme vraag of zo , maar moest het zijn dat ik vb. met de RC truck hobby zou stoppen .
Zijn er misschien mogelijk kandidaat kopers voor 1 of voor al de 3 modellen ?
De 4 asser is nog lang niet af , maar de andere 2 zijn al wel rijklaar .
Moest ik ze ooit verkopen , kzou niet eens weten wat ze waard zijn zoals ze er op dit ogenblik uitzien .
Het is gewoon maar om te weten of er interesse in zou zijn of niet .
Is nog niet zeker of ze zou verkopen ook niet maar ben wel nieuwsgierig of iemand deze zou kopen of niet .
Als er iemand zogezegt interesse zou hebben dan wil ik graag zijn of haar e-mail adres hier thuis op een kaart noteren (voor het geval van , men weet maar nooit) .

Mvg,
Steve .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back