Schaalwedstrijden 2014

Henri Kaper

verslagschrijvers
Dag iedereen die al enthousiast is, of interesse heeft! :)

Hier weer een draadje voor het nieuwe wedstrijdseizoen, bedoeld voor alle discussie, kletspraat en foto's rondom het F4C en Sport schaalvliegen ... en voor eventuele vragen hierover.

Nederlandse wedstrijddata, locaties en routes zijn te vinden op: schaal.modelvliegsport.nl
Laten we deze informatie niet hier vermelden, want mocht er een wijziging plaatsvinden dan ontstaat er verwarring. (... behalve dan als een wedstrijd voor de deur staat.)

Aanmelden voor de wedstrijden kan nu via een formulier op de webpagina:
schaal.modelvliegsport.nl/aanmelden-en-scoreformulier
Op deze pagina is ook het nieuwe scoreformulier te downloaden.

Belgische wedstrijddata, locaties en routes:

Laatst bewerkt:
Hoi Henri, leuk dat je je op offert als "informant" ;), zo brengen we de schaal info zo ver als mogelijk in de hoop weer nieuwe schaalvliegers te vinden. Bij deze een abo.

Ik weet dat het ook op de schaalsite staat maar ben af en toe beetje lui om daarop te kijken en op deze manier wordt ik vanzelf ingelicht ha ha ha..

Ook bij deze alvast de oproep voor de jet piloten, komend jaar gaan we weer kwalificeren voor de jetworldmasters die in 2015 gehouden zullen worden in duitsland: Home - JetWM 2015 in Leutkirch im Allgäu Er zal niet zoals twee jaar geleden een "single qualifier" gehouden worden maar je mag nu aan alle wedstrijden meedoen waarvan één enkele de beste telt. Wederom zal het georganiseert worden onder de vlag van F4G, meer info volgt nog.

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt:
Jazekers! Zodra de wedstrijdagenda bekend is zal ik het hier vermelden.
(Alleen voor de wedstrijden die op militaire bases gehouden worden, moet je je van te voren aanmelden en op tijd aanwezig zijn.)

De wedstrijd in Genk (net over de grens in België) is een aanrader, want Nederlandse + Belgische deelnemers = meer deelnemers.

ook het vermelden waard is de schaalwedstrijd op 22 JUNI te EEKLO , ook dicht bij de Nederlandse grens, nl ZEEUWS VLAANDEREN , die dag is er een Belgische wedstrijd voor schaalmodellen F4 C,
inlichten volgen later
even ter info
ANTHISNES ............. 4 MEI
TILBURG ( NL) ........25 MEI
EEKLO ....................22 JUNI
GENK ...................... 7 SEPTEMBER
HELCHTEREN ........... 5 OKTOBER

Bedankt dat je hier bericht doet Henri.
Helaas weet ik nog niet of ik er wel bij ben dit jaar: ik moet eerst zorgen dat ik iets heb om te vliegen8-O

Eerst een succesvolle vlucht gemaakt, waarin ik wat figuren oefende en een mooie crosswind landing aan het einde maakte. Daarna de lucht weer in. Een meter of 5 boven de grond een gekke knik in de rol-as. Verder gestegen leek alles weer even normaal. Gebeurt wel eens vaker, gekke wind langs iets achter de flightline of zo dacht ik. De wind kwam van achter mij, waar de bomen, hekwerk, clubgebouw etc staan (Delta Oss). Maar toen al vrij snel weer gekke bewegingen die ik niet maakte. Landing gauw ingezet maar op finals weer van alles waardoor ik het niet aandurfde en maakte weer hoogte. Verschillende standen van de flaps geprobeerd maar dit maakte niets uit. En toen had ik helemaal geen controle meer. Echt eng. Kon zelfs gas (stond op ongeveer 1/3e open) niet meer dicht doen. Het toestel draaide een aantal dalende cirkels wat eindigde in een uit elkaar spattende Cherokee...

Back