schakelaar ipv servo

Discussie in 'Model elektronica' gestart door johan, 24 aug 2003.

  1. johan

    johan Guest

    zijn er schakelaars verkrijgbaar die je rechtstreeks op je ontvanger aan kan sluiten????? dus in plaats van een servo.
    ik heb drie kanaals zender en wil met het derde kanaal namelijk mijn brandstof motor uitzetten.....

    groeten johan
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Hoe wil je die motor uitzetten? Brandstof afknijpen? Uitlaat dichtknijpen? Moet je toch mechanisch doen dus servo...
     
  4. johan

    johan Guest

    het is voor een marder 1:6 die heeft een vonk ontsteking.... dus vandaar een schakelaar!
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    a, dan is het simpel :) 1 van de bovenste schakelingen en dan een relais gebruiken om de generator draad kort te sluiten net al de stop knop doet.
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Ik zou er voorzichtig mee zijn om een benzine motor met vonkontsteking zonder servo uit te schakelen. Het probleem is dat storingen van de ontsteking dan heel makkelijk tot de ontvanger kunnen doordringen.
    De beste oplossing is een zogenaamde micro-switch die door het servo armpje wordt ingedrukt. Op die manier kan je de draden van de ontsteking ver weg houden van de ontvanger om de kans op storingen zo klein mogelijk te maken.
     

Deel Deze Pagina