Schatten op zolder...

Vandaag bij m'n vader werd dit eens van de zolder gehaald.
40 jaar oud, nooit helemaal afgewerkt en dus ook nooit gevlogen.
Is nog in onberispelijke staat en zou toch eens de lucht in moeten kunnen.

Het is een kruising tussen een Impuls en een Big Lift. De Big Impuls dus of zoiets :D

Spanwijdte 2,25 m, vleugel uit 1 stuk 8O

full
full
full
full
full

Nog mensen met schatten op zolder waarvan je denkt: "zou ik?"

Laatst bewerkt door een moderator:
Zolder..

Ik heb op "zolder" nog een 1m60 Svenson Westerly met een (toen heel dure) brushless setup staan, compleet opgebouwd, conversie van een nitro motortje, daar wou ik mee gaan leren vliegen bij een club, is er nooit van gekomen, ding heeft nooit gevlogen, de accu zal ondertussen wel niet al te best meer zijn qua interne weerstand. Ik twijfel tussen alsnog in gebruik nemen, of verkopen.

Verder heb ik nog een klein formaat Mitsubishi Zero (ARF uit balsa) nieuw in een doos liggen, met de setup die dr in hoort waarschijnlijk een belachelijk snel ding, nog niet opgebouwd, ik durf niet, haha. Misschien ooit. :)

En uiteraard een doos vol servo's, motortjes, esc's, een stapel lipo's in allerlei capaciteiten, etc.. van gefaalde, of nooit gebouwde projecten.. :) De meeste probeer ik nu te recyclen, ben momenteel allerlei Depron kistjes aan het bouwen.. :)

Yep, ding weegt alleen iets meer dan 2 kg, incl de 500-nogwat gram aan lipo die dr in ligt, moet denk ik echt lid worden van een club om zo'n grote kist te vliegen, een schuimpje van nog geen 10% van het gewicht durf ik nog wel in een weilandje op te laten stijgen, deze niet..

Het is een HXT 4 cells 4100 mAh lipo, altijd netjes opgeladen en bij (lage-) kamertemperatuur bewaard, en af en toe ff aan de lader gehad om weer vol te laden.
De cellen zijn nogsteeds netjes in balans en vol, en op de testbank motoren laten draaien gaat dr ook nog prima mee, dus hij zou moeten werken, maar of ie z'n originele specs (capaciteit, interne weerstand) haalt betwijfel ik..

En duur, tja, duur is relatief natuurlijk, toen was dat meer dan een maandloon aan spullen (supermarkt), en ondertussen zijn de prijzen een factor 4-10 gedaald voor letterlijk alle onderdelen, juist/vooral de dure zoals motoren, regelaars, lipo's, TX/RX, etc.. :)

Back