school project

hallo allemaal ^^

ik moet voor school een project naar keuze doen, nu wilde ik samen met nog een persoon een RC vliegtuig maken, maar we zitten meteen na het zoeken van een aantal dingen al vast, namelijk wat we allemaal nodig hebben.

het liefst hebben we een zo goedkoop mogelijk vliegtuig (ontvanger heb ik thuis liggen) omdat we alles zelf moeten betalen, zouden jullie ons misschien wat opweg kunnen helpen met de materialen, en de servo's etc, als het uit amerika of een ander land moet worden besteld is het geen probleem, maar dan moeten alle onderdelen wel bij elkaar passen (en moet het vliegtuig dus wel omhoog komen :P)

alvast bedankt.

groetjes,

Hey,

Zo goedkoop mogelijk is natuurlijk geen probleem.

Ga naar de plaatselijken vloerenzaak, en vraag of ze daar Depron hebben. Hier kun je platen van 3 en 6mm van kopen (licht aan vliegtuig welke je nodig hebt)

Als servo's kun je voor een depron vliegtuig vaakn HXT900 gebruiken. Deze zijn te bestellen bij Hobbyking.com

dat samen met een 20gr motortje en een 12A regelaartje kun je op een leuk klein vliegtuig zetten.

Zoek eens op depron plannen (bv Tigermoth is een aanrader) hier op het forum, en dan komen jullie er helemaal uit!

Succes!

danku,

nog een vraagje, zijn er nog speciale maten waar ik rekening mee moet houden (lengte spanwijte) en hoe kan ik de vleugels laten sturen met servo's?

en kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb (behalve de motor, propellors, servo's en het matteriaal om hem te maken)

groetjes,

Zoals ik al zei in mijn vorige berichtje:

Kijk eens bij de Tigermoth Leuk vliegtuigje voor beginner, en als je het draadje eens goed doorleest kun je alle verdere info daar vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of je al eens gevlogen hebt?
't kan nog wel eens flink lastig zijn, tis moeilijker dan het lijkt!
Niet om jullie af te schrikken hoor, er zijn zat beginnerstoestellen zoals hier al genoemd de Tigermoth, maar onderschat t niet ;)

Robert

Het gaat hier om een schoolproject. Denk dat het bouwen nu belangrijker is als het vliegen. En de Tigermoth is een erg makkelijk en goedkoop toestelletje. Dus dat zit allemaal wel goed ;)

ik heb nog even een vraagje,

ik heb thuis een radio controll system van Robbe liggen (ROBBE Austria zo een ongeveer)

nu is mijn vraag, is er een bepaalde ontvanger die ik in mijn vliegtuig moet doen om deze controller daarmee te linken, of kan ik iedere willikeurige in mijn vliegtuig stoppen?

groeten

Je moet zorgen dat de ontvanger en zender op de zelfde band liggen ( 35mhz, 40 mhz, etc. ) als die op de gelijke band liggen moet je kijken of je kristal in de zender overeenkomt met het kristal in de ontvanger ( als er in de zender een kristal zit met kanaal 77 bijvoorbeeld, dan moet er in de ontvanger ook een kristal zitten met kanaal 77) als jouw zender op de 2,4ghz band zou liggen dan werkt dit dan zonder kristallen, maar dit staat normaal wel bij de handleiding van jouw zender.
Vergeet niet, GOOGLE of de zoekfunctie kan wonderen doen ;)

dus het is eigenlijk beter als ik een nieuwe 2,4ghz zender koop (moet er zelf ook nog één hebben dus dat komt mooi uit)

een heel mooi en makkelijk te vliegen vliegtuig is de blubaby. Hij is nog goedkoop ook, ik had hem vliegend zonder zender/ontvanger voor 50E. De tekeningen staan op www.rcgroups.combij aircraft electric scratchbuild ergens in het begin bij tony's planes. Voor vragen kan je hierover altijd bij mij terecht aangezien ik hem ook heb gebouwd

Laatst bewerkt:
Back