School voor Scheepsmodelbouw te Baasrode

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Carool van Kesteren, 1 jan 2017.

  1. Carool van Kesteren

    Carool van Kesteren

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Boxtel
    Ik kwam deze tegen op internet, is er iemand ooit geweest, of heeft iemand zelfs op deze school gezeten?
    http://schoolvoorscheepsmodelbouw.be/over-de-school/de-school/

    Prachtige foto's van modellen, die vanuit historisch oogpunt ook kloppen, Maurice Kaak is betrokken bij deze school. Hij is bekend van veel publicaties over de Vlaamse en Brabantse schepen, en ook van o.a. de gebruikte benamingen voor scheepsonderdelen.

    Er is een powerpoint over hoe een scheepsmodel te bouwen van de Brabantse boot, een prachtige ronde bijboot die men veel zag in de binnenvaart. ( http://schoolvoorscheepsmodelbouw.be/hoe-een-scheepsmodel-bouwen/ )

    Tot slot nog veel mooie foto's van modellen: (http://schoolvoorscheepsmodelbouw.be/scheepsmodelbouw/ ) en verder eigenlijk nog te veel om op te noemen over historische schepen en over de restauratie van modellen.
     
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik kende/ken ze niet, en ben er ook nooit geweest.

    Voor jou project is het zeker zinvol eens te mailen. Ik denk wel dat je dan met een aantal zeer gedreven mensen in contact komt die het modelbouwvak op de originele wijze tot in de puntjes beheersen!
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  3. Carool van Kesteren

    Carool van Kesteren

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Boxtel
    Ik ga er binnenkort heen op een zaterdag, en zal foto's maken. Als er mensen mee willen, kunnen we misschien iets plannen? ik woon in Boxtel, dus dat ligt redelijk op de weg naar Belgie.
     
  4. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Alhoewel zeer interessant gaat dat voor mij niet lukken. Zaterdagen zijn altijd volledig vol bij mij. Helaas.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  5. arthur 1

    arthur 1

    Lid geworden:
    25 jun 2010
    Berichten:
    101
    Locatie:
    temse belgie
    is er zeer interessant er is ook een scheepsbouw museum aan verbonden waar mooie modellen staan
    groetjes
    Arthur
     
    Carool van Kesteren vindt dit leuk.
  6. Carool van Kesteren

    Carool van Kesteren

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Boxtel
    Ja, dat ligt ernaast en is op za middag geopend van 14-18 uur, kan ik dat mooi combineren. Ze hebben er ook een botter nieuw gebouwd volgs mij.
     
  7. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Een aanrader, leuk museum met veel oude scheepsmodellen en een 1/1 schip in aanbouw ( misschien ondertussen al af )
    De leden van de school zijn een beetje permanent lid , het is dus geen school zoals we kennen van onze kinderen .
    Het zijn wel gedreven vakmensen met een hart voor de oude scheepsbouw en zeer vriendelijk die al je vragen zullen beantwoorden.

    geniet van je bezoek.
     
    Carool van Kesteren vindt dit leuk.
  8. Peter

    Peter

    Lid geworden:
    26 jul 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Hulst
     
    Tom V. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina