Schoonmaakmiddel brandstofauto's

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Zeeforel, 16 dec 2016.

  1. Zeeforel

    Zeeforel

    Lid geworden:
    16 dec 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    Hi allemaal,

    Ik ben een beginner die een auto van 30 jaar oud probeert weer aan de praat te krijgen.

    Eerste vraag: hoe maak ik vaak vettige "de ingewanden" van de auto schoon? Met name de motor en er rondom. Welk middel kan je hiervoor goed en veilig gebruiken?

    Alvast bedankt.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Remmenreiniger is veel gebruikt. Vastgekoekte bagger wil men nog wel eens met een kwast en een beetje diesel doen. En als je een iets vriendelijker spul wilt hebben heeft Merlinfuel een cleander in het assortiment.
     
  3. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik gebruik vaak car cleaner van merlin. Is goed spul wat goed schoonmaakt. Romulco in hollandscheveld verkoopt het. Verder weet ik niet wie het nog meer verkoopt.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    remreiniger en wd 40
     
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dasty, te koop bij de Wibra en Opisop voordeelshop
     
  6. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Spiritus. In iedere supermarkt verkrijgbaar en heel voordelig.
     
  7. Zeeforel

    Zeeforel

    Lid geworden:
    16 dec 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    Bedankt allemaal!
     
  8. TomvanEe

    TomvanEe

    Lid geworden:
    5 dec 2016
    Berichten: