schroefje lam

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door vensz, 4 jun 2007.

  1. vensz

    vensz Guest

    ik was vanavond aant rijden en m´n motor verschoof toen.
    opzich geen groot probleem, maar toen ik de motorsteuntjes los draaide om hem weer goed te zette, is de schroef lam geworden.
    ik heb al bijna alles geprobeerd, maar hij blijft vast zitten.
    weet iemand een geschikte oplossing, die de bodemplaat en de steuntjes niet beschadigd?
    alvast bedankt
     
  2. Michael01

    Michael01 Guest

    Je kan eventueel met een boortje het schroefje kapot boren. Dan blijft er nog een stukje aanzitten en dat kan je dan met de griptang los krijgen ( hoop ik ).

    Maar even een vraag. Wat voor soort schroef is het? Kruis, gleuf, inbus??


    Succes,

    Michael
     
  3. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Mij nog even niet duidelijk wat je met "lam" bedoeld. Draait hij wel maar komt hij niet los of is de kop defect waardoor je schroevendraaier/inbus geen grip meer heeft?

    Wellicht een foto plaatsen van het defecte gedeelte?
     
  4. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Er is in de bouwmarkt een soort pasta te verkrijgen waardoor dolgedraaide schroeven (de kop dan he) weer los kunt krijgen. Ik dacht dat bison dat maakte, metal grip heet dat en het zit in een rode tube.

    M.v.g. Mark
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Anders een sleufje in dremelen, en losdraaien met een streep schroevendrsaien als bovenstaande niet werkt.

    Anders een gaatje in boren (lastig, heel lastig) een een linkse tap erin draaien, komt hij ook vanzelf mee.
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Die linkse tappen moet je ook naar net hebben, het is niet iets wat de meeste thuis hebben dacht ik, maar ik kan mij ook vergissen.

    M.v.g. Mark
     
  7. vensz

    vensz Guest

    het is een inbus en hij heeft totaal geen grip meer.
    dremel heb ik niet, linkse tab ook niet, maar die pasta kan ik van wel ergens kopen
    bedankt,
    vensz
     
  8. NoepZor

    NoepZor

    Lid geworden:
    23 apr 2007
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Hof van Twente
    Hoeft niet perse met een dremel, met een klein ijzerzaagje of met een vijltje kun je er ook een sleuf inmaken en vervolgens losdraaien met een platkopschroevendraaier.
     
  9. BIG charlie

    BIG charlie Guest

    Die motorbevestigingsschroefjes zijn verzonken in het chassis... daar kan je met de beste wil van de wereld niet aan met een ijzerzaagje...
    Met de dremel werkt perfect.

    Greetz 8)

    BIG charlie
     
  10. NoepZor

    NoepZor

    Lid geworden:
    23 apr 2007
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Hof van Twente
    Ow dat wist ik niet bij mijn auto zitten ze gewoon hoger tov het oppervlak van de bodemplaat.
     

Deel Deze Pagina