H
hezik
Guest
Was ik in dit topic ooit begonnen aan een 1m kistje, maar gestrand op tijd en Rhinoceros:
scratch-built-eigen-ontwerp-1m-3d-electrokistje
Nu gaat dit project hier verder. Het wordt nu gelijk een 2m kist en het ontwerpen ervan gebeurd in Autodesk Inventor, wat mij PAKKEN beter bevalt dan Rhinoceros.
Ik ben begonnen door een zijaanzicht te tekenen en een bovenaanzicht. Daarin heb ik 6 doorsnedes geplaatst. Daarna Inventor dit laten loften naar een surface:
Die surface heb ik laten 'thickenen' en omzetten in een solid. Daarmee heb je zeg maar een holle romp van 1.5mm balsa. De rest van de constructie moet daarin gemaakt worden.
De buitenromp gebruik ik steeds om doorsnedes te maken voor onderdelen.
Het eerste onderdeel wat ik maakte:
Volgende onderdeel erbij:
Motorschotje erin (voor Axi):
Drager voor accuplank en landingsgestel eronder:
Zijkantjes motorbox erbij:
Achterkantje motorbox:
Toen besloten het landingsgestel verder naar voren te halen, hier de drager:
Servoplank, vleugelbuis, dwarsspanten erbij.. dit is ook de huidige staat van dit ontwerp, vanaf hier is dit topic weer 'live'.
Voor diegenen die het niet helemaal volgen.. hier dit geheel in een opengewerkte romp:
scratch-built-eigen-ontwerp-1m-3d-electrokistje
Nu gaat dit project hier verder. Het wordt nu gelijk een 2m kist en het ontwerpen ervan gebeurd in Autodesk Inventor, wat mij PAKKEN beter bevalt dan Rhinoceros.
Ik ben begonnen door een zijaanzicht te tekenen en een bovenaanzicht. Daarin heb ik 6 doorsnedes geplaatst. Daarna Inventor dit laten loften naar een surface:

Die surface heb ik laten 'thickenen' en omzetten in een solid. Daarmee heb je zeg maar een holle romp van 1.5mm balsa. De rest van de constructie moet daarin gemaakt worden.
De buitenromp gebruik ik steeds om doorsnedes te maken voor onderdelen.
Het eerste onderdeel wat ik maakte:

Volgende onderdeel erbij:

Motorschotje erin (voor Axi):

Drager voor accuplank en landingsgestel eronder:

Zijkantjes motorbox erbij:

Achterkantje motorbox:

Toen besloten het landingsgestel verder naar voren te halen, hier de drager:

Servoplank, vleugelbuis, dwarsspanten erbij.. dit is ook de huidige staat van dit ontwerp, vanaf hier is dit topic weer 'live'.

Voor diegenen die het niet helemaal volgen.. hier dit geheel in een opengewerkte romp:

Laatst bewerkt door een moderator: