sea diamond pimpen

• Topicstarter Topicstarter nlwolfman
  • Startdatum Startdatum
N

nlwolfman

Guest
hallo,
ben nieuw hier maar heb een paar vraagjes.
hoe kan je boot sneller maken,( mijn broer gaat ietsjes sneller)

en wie heeft z´n sea diamond al gepimpt, en wil hier een foto neerzetten,
ik heb nog een standaart.

m.v.g
nlwolfman

Ruilen met je broer dan ga jij in ieder geval sneller :rolling: :rolling:
Een foto ja dat gaat veel leuker.
En waarschijnlijk borstellooos denk ik
mvg
Frederik:D :D

wat zit er precies in de boot type regelaar merk motor en welke accu heb en welke maat prop heeft hij.

ik weet niets van een sea diamond alleen dat er een 600 motor inzit.
je zou misschien er een iets groter propje op kunnen doen (iets groter. bv er zit nou een 32mm op dan neem je een 34mm ofzo).
maar let wel op de temperatuur vaan je spullen in de boot.
worden ze te warm gaat het gewoon stuk.

Gr, Leon.

leon,
ik ga even kijken vandaag of morgen wat voor motor erop zit,
maar maakt de gtootevan de schoef uit hoe snel die gaat??

nlwolfman

hoi.zoals leon al vertelde.ga er in ieder geval niet van uit dat een veel grotere prop sneller zal gaan.als je bijvoorbeeld een veel te grote prop vaart komt de boot niet eens op toeren .
moter en regelaar krijgen het flink te verduren dan.met gevolg moter of regelaar stuk.
je kan een iets groter propje proberen en goed in de gaten houden hoe warm alles word.
probeer eens een foto te posten van je bootje,kunnen we je mischien beter helpen.
grt patrick

hee patrik

ik zal eens kijken of dat kan, dan kan je ook gelijk alles wat erin zit zien,

nlwolfman

Hallo Wolfje,

De gemakkelijkste manier om de Sea Diamond van robbe (1-1127) sneller te laten varen is in plaats van zes (7,2V), zeven cellen(8,4V) te gebruiken.
De standaard 600/21 motor kan hier wel tegen, al zul je al met een iets kortere levensduur moeten rekenen.
Het inbouwen van waterkoeling, op de motoraansluitlippen (= borstelkoeling) is de eenvoudigste manier om de motor langer koel te houden (en dus langer te laten meegaan).

Elke andere manier van sneller maken kost méér geld en gaat maar tot het punt, waarop je tegen de beperkingen van een onderwateraandrijving aanloopt en de boot onvaarbaar wordt...

De 33mm prop van de boot kun je niet ongestraft vervangen door een grotere, of eentje met méér spoed; de motor zal harder moeten werken, méér stroom trekken, en zonder uitgebreide waterkoeling niet lang meegaan, als je regelkaar niet eerder de geest geeft, want de aanbevolen regelaar is maar 20A, terwijl een 600/21 op 7 cellen NiMH bij het wegvaren vanuit stilstand gemakkelijk (kortstondig) 25A kan trekken.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Back