Sebart robin 50

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door adventur, 6 mei 2015.

  1. adventur

    adventur

    Lid geworden:
    24 feb 2015
    Berichten:
    23
    Vliegt er iemand met dit type vliegtuig?
    Wat zijn jullie bevindingen ivm de kwaliteit van dit toestel?
     
  2. Eenpitter

    Eenpitter Guest

    Gezien je vraagstelling en ook je overige vraagstellingen op dit forum, ben je aan het orienteren. Heb je al vliegervaring met 'echte' (niet speelgoed) vliegtuigen?

    Zo ja, Sebart levert kwaliteit, ongeacht welke kist je van ze koopt. Je kunt altijd veilig een sebart kist kopen. Is wat dat betreft een fabrikant zoals bv. multiplex of extremeflight; ze maken gewoon geen slechte kisten.

    Maar als je nog geen enkele vliegervaring heb, alsjeblieft, bespaar jezelf al die euro's en pijnlijke momenten, en neem eerst les of ga wildvliegen met een beginnerstoestel (trainer). Die is misschien niet zo mooi, maar de schoonheid van zo'n robin vergaat ook als ie aan gruzelementen op de grond ligt..
     
  3. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - Belgiƫ
    Ik kaap maar even dit topic om geen nieuwe te hoeven starten.

    Terug even de vraag: wie vliegt met deze mooie SebArt Robin S 50E of kan hier wat meer over vertellen?
    Ik heb de Hype Jodel Robin Dr400 en dit is een mooi (semi)schaaltoestel met gemoedelijke vliegeigenschappen. Toch blijft het een "schuimpje". (al vind ik schuimpjes fantastisch, alleen wat minder voor schaaltoestellen) Daarom heb ik mijn zinnen gezet op de SebArt versie van de Robin.
    Is wat groter en gewoon strakker dan de Hype dankzij de houtbouw.

    Maar om me van een miskoop te behoeden had ik graag wat ervaringen gelezen. Ideaal zou het zijn dit te horen van iemand die beide toestellen vliegt maar die kans is klein vrees ik.

    Heb al wel eens gelezen dat dit ARF model slecht gelijmd durft zijn aan het landingsgestel. Is dat vaker een probleem bij SebArt of hadden die eigenaars gewoon pech?
     
  4. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Kort antwoord: nog niet gevlogen met de robin maar wel met veel andere sebarts en dat is altijd een topervaring. Sebart vliegt altijd goed, als je tenminste ook een beetje de uitrusting respecteert. Een arf loop je best altijd eens na qua lijmverbindingen maar heb er nog geen noemenswaardige problemen mee gehad.
     
  5. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - Belgiƫ
    Bedankt voor het delen van je ervaringen. Kende het merk niet echt maar is blijkbaar wel ok.
     
  6. KiloKnaller

    KiloKnaller

    Lid geworden:
    4 jul 2016
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Almelo
    Sebart behoort tot het topsegment voor dit type kistjes. Landingsgestellen worden altijd te zwak bevonden door mensen die niet kunnen landen of op een knollenveld vliegen. De landingsgestellen van Sebart zijn doorgaans niet 'hufterproof'.

    Dat is een eeuwig dilemma in deze sport. De vraag is of je bouwt om te vliegen, of om te crashen. Sebart bouwt om te vliegen, dus lichte constructies die sterk genoeg zijn voor normale landingen. Heb je het landen nog niet helemaal onder de knie en kwak je je kist ook wel eens op het veld, dan zal het geheid afbreken.

    Dan kun je het wel gaan versterken, maar wordt je kist zwaarder, gaat ie slechter vliegen, moet je meer op snelheid landen, komt er dus weer meer kracht op, enzovoort, enzovoort.

    Dus.. eerst zorgen dat je goed kunt landen voor je aan zo'n houtbouwkist begint. Als jij je huidige toestel elke keer netjes landt, hoef je met deze Sebart geen problemen te verwachten.
     
  7. adventur

    adventur

    Lid geworden:
    24 feb 2015
    Berichten:
    23
    Vlieg ondertussen iets meer dan een jaar met de Robin van sebart.
    Tot hiertoe geen enkel probleem gehad met het landingsgestel.
    Ben best tevreden van de kwaliteit van dit toestel
     
    Michael16tsx vindt dit leuk.
  8. Valentino

    Valentino

    Lid geworden:
    30 dec 2008
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Overloon
    Hoe heb jij het het neuswiel gemonteerd? strud met de krul naar voren?
     
  9. Valentino

    Valentino

    Lid geworden:
    30 dec 2008
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Overloon

Deel Deze Pagina