Servo gaat hunten na start nitro motor

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door helimaster, 27 jun 2017.

  1. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    Heren wie kan mij helpen.

    In mn Mugen mbx7 nitro gaat de throttle servo na het starten van de motor aan de haal en lijkt een heel eigen leven te leiden. Wanneer ik de zender en auto uit zet en weet aan blijft hrt probleem bestaan maar als ik ze een tijd uit laat staan is er weer niets aan de hand ook niet als ik het een tijdje aan laat staan. Echt vanaf de start gaat ie aan de haal. De stuurservo blijft bedienbaar echter.

    Wie weet raad?
     
  2. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Het lijkt erop dat je ontvanger en/of servo stuk is. Je kan dit uitsluiten door de stuur- en gas/rem servo stekkers in de ontvanger om te wisselen. Verplaatst het probleem zich met de servo's, dan is je gas/rem servo stuk. Verplaatst het zich niet, maar blijft de gas/rem servo vreemd doen, dan zit de oorzaak in de ontvanger.
     
  3. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    Hoi Richard, merci. De ontvanger had ik al vervangen de servo draai ik zo om en kijk wat er gebeurd. Ik laat weten hoe en wat
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je bedoeld het denk ik andersom, als het probleem zich verplaatst naar de andere servo is er niets met de gasservo maar met de ontvanger/zender. Blijft het probleem bij de gasservo is het de servo.
     
  5. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb het iets anders opgeschreven Roelof, maar we bedoelen inderdaad hetzelfde.
     
  6. helimaster

    helimaster

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Den Bosch
    Probleem opgelost, de servo was overleden. Bij vibraties begint het leiden van een eigen leven. Ook op de werkbank komt dit probleem duidelijk naar voren en is het reproduceerbaar. Nieuwe servo er in en klaar.

    Bedankt voor de tip mannen!
     

Deel Deze Pagina