Servo reverse Robbe Promars

Discussie in 'Model elektronica' gestart door dirk646, 1 mei 2018.

  1. dirk646

    dirk646

    Lid geworden:
    9 apr 2005
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Vollenhove, NL
  2. terranova

    terranova

    Lid geworden:
    3 apr 2012
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Sommelsdijk
    Altijd leuk en leerzaam om deze forums te lezen, zo ken je de Promars meer en meer. Wat Corrien vermelde dat de multiswitch encoders voor de Robbe Promars en de Terra-top toen prijzig waren, dat klopt! Als kind in 1982 wilde ik een Robbe Promars of Terra-top hebben,wat niet haalbaar was. De laatste 20 jaar begon ik alle Robbe zendersets (bouwjaar 1964 tot ong. 1990) te verzamelen en bij die ene verkoper kon ik zijn multiswitch systeem (8884 decoder en encoder) lenen om hem te klonen. Voorstel was dat hij een kloon van mij kreeg als dank voor het openmaken en namaken van het originele MS systeem. Dus na een aantal weken had ik een paar klonen kunnen maken en warempel, ze werkten na afstelling gelijk goed! Dus nu 11 jaar na dato werken ze nog steeds goed en ik kan nog meer klonen als ik wil. Helaas wil ik wel rekening mee houden aan de copyright van Robbe en respecteer Robbe modellsport. Zo zie je maar weer, het hoeft niet duur te zijn in aanschaf als je zelf een kloon na kan maken,mits men ervaring heeft in hobby en industriele electronica. De componenten zijn via Ebay, etc... relatief goedkoop verkrijgbaar. Ooit ga ik deze 8884 decoder in SMD uitvoering maken zodat de decoder met 30 - 40% kan krimpen. De encoder kan conventioneel blijven daar in de zender altijd wel ruimte beschikbaar is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dan zul je deze discussie en plaatjes wel interessant vinden:
    Zender nostalgie
     
    terranova vindt dit leuk.
  4. terranova

    terranova

    Lid geworden:
    3 apr 2012
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Sommelsdijk
    Dank je wel Ron, ik zal er naar kijken :)
     

Deel Deze Pagina