Set up (bouwverslag) Multiplex Dogfighter

Ondankt dat ik het model nog niet in huis (wel besteld maar was alweer uitverkocht) heb alvast de setup die ik heb aangeschaft voor de MPX dogfighter.
De MOTOR
Turnigy 3648-1400

T3648-1400.jpg

Deze heeft max power van 1600 watt (heel wat dus), en heel goede rencensies.

De standaard motormount van multiplex welke b.v. ook voor de acromaster gebruikt wordt vind ik echt waardeloos.
Hij blokkeerd de koelingsingangen van de motor (heb in mijn acromaster met de plastic motor mount div motoren opgeblazen) en een turnigy motor kan je maar met 2 schroeven monteren, iets wat snel trillingen geeft.
Daarom heb ik deze motormount gekocht via e-bay

a20792a130237738cc276_m.jpg

Deze is echt super, hij is namelijk sterk heeft goede koeling doorvoer en een turnigy motor kan met 4 schroeven gemonteerd worden.
Omdat de motor mount van ALU is geeft deze ook nog extra koeling

Hieraan gekoppeld een turnigy super brain 80 Amp speedcontroller welke ik nog had liggen.

TSB-80A.jpg

Bij de fotos op internet van de dogfighter zie je dat ze de speedcontroller naast de LIPO hebben geplaatst, ikzelf wil hem meer in de airstream in de neus plaatsen om zo meer ruimte te creeren voor de LIPO een 4S 2200

T2200-4-40.jpg

Samen met een 8x6 prop geeft dit een power van 896 Watt bungymania wat denk ik wel genoeg is om hem vlot te laten vliegen.

0730G3-7-3(1).jpg

Daar met deze snelheid veel krachten op de roeren komen heb ik wel gekozen voor sterkere servos dan de HXT9000.
DMG16.jpg

Deze heeft meer kracht en is net iets groter dus met een beetje bij snijden zouden deze prima moeten passen.
Deze servos heb ik altijd bij andere mutliplex modellen gebruikt als vervanger (b.v. mijn Blizzard)

Nu nog afwachten tot het model binnenkomt om alles in te bouwen.
|tegen die tijd geef ik wel meer fotos en verslag, tenminste als andere niet al voor mij zijn geweest.

Laatst bewerkt:
Dit gaat niet werken volgens mij. Die combinatie gaat zo'n 20.000 toeren / pm draaien............ Ik denk dat je beter een 2S of een 3S lipo kan nemen.

Paul

Ik denk noet dat je motor het heel fijn gaat vinden. Ik vlieg prexies deze setup op een funjet met een 5x5 prop en die tikt met een duik de 200 aan.

ik vlieg dezelfde motor in mijn funjet op 5cellen 3300mAh en een 7*6 propje dan gaat ie om en bij de 220 en hij doet het nog steeds

Uhm, ik vlieg met deze setup op 6S, en dan gaat een funjet in topconditie vanuit een goede duik 290km/h... Wel een zwaardere regelaar erin dan (125A), en de 7x6 APC Sport prop.

Verder ben ik erg benieuwd naar je bevindingen van de dogfighter. Heb hem gisteren gezien, en hij ziet er weer zoals we van multiplex gewend zijn uit. 2 uurtjes bouwen en hij is klaar, rudder zit er trouwens ook op maar kun je als optie aansluiten.

ligt hij al op de bouwtafel :-)

Helaas moet nog even wachten hopelijk vanaf half sept

vielen dank für Ihre Bestellung
leider waren die wenigen Dogfihter die Multiplex uns geliefert hat innerhalb eines Tages vergriffen,wir haben keine mehr.
die nächsten sollen im laufe der nächsten 2-3Wochen wieder lieferbar werden (habe mit Multiplex telefoniert)
wenn sie nicht solange warten möchten bitte ich um kurze Info ,werde Ihnen dann sofort den Betrag zurück überweisen.
bitte um Entschuldigung

mit freundlichen Grüßen
W&W Modellbau
Willi Stolz

Besteld:-)

Heb hem gevonden Guus!!! En besteld! Verzendkosten ietsiepietsie duurder uitgevallen.....maar ja ... Wel leverbaar!!!!

Heb hem gevonden Guus!!! En besteld! Verzendkosten ietsiepietsie duurder uitgevallen.....maar ja ... Wel leverbaar!!!!

Wat heb je anders dan ?
Wanneer ga de rompen ophalen, als je had laten verzenden hadden we tenminste de romp alvast

BouwverSlag

Morgen maar beginnen met het eerste deel van het bouwverslag van de dogfighter. Net nog twee reserverompen gekocht bij rcaddict!!! Leuke zaak!!!!!

Back