set-up TRex 500/600

• Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
P

peter verhulst

Guest
goedenavond lieden,

ik overweeg - als beginner - om een TRex 500 of 600 aan te schaffen. Na uuuren oefenen op Reflex/Radd. Omdat ik zoveel verschillende uitvoeringen tegenkom, ben ik een beetje de kluts kwijt.

Is dit een goede set-up voor een TRex 500 of 600?
3 x servo FS 502 BB
GY401 + S9257
lipo 4 - 6 cellen vanaf 2100maH
Ik kwam dit tegen bij Buschflieger.de • Willkommen!.

Heeft iemand met hen ervaring mee trouwens?

Het gaat er mij in eerste instantie om om ´gewoon´ te hoveren/vliegen etc. 3D ben ik nog heel lang niet aan toe.

Peter

die servos zeggen me niks, maar die staart servo is te klein voor een 600, de 500 vliegt vanaf 4 cellen maar dan is t een tamelijk laf ding, ik zal je wel de 500 aanraden eigelijk want die 600 is een behoorlijk gevaarte...

maar ja dat vind ik.

Jij hebt een 500 & 600 gehad Bart, is de 600 veel stabieler? Dan is dat juist beter om te beginnen. De 500 is wel een stuk goedkoper om mee te beginnen en zeker niet ongeschikt.

Ik herhaal wat ik in andere topics gezegd heb.

(Heb nooit met een 600 gevlogen - dus ik kan niet vergelijken)

Na een hele reeks heli's gehad te hebben op korte tijd heb ik alles verkocht en een T500 gekocht met volgende setup :

- 5S lipo's, 14T pinion (15 heb ik liggen maar nog geen nood aan)
- GY401 + S9257 op staart
- 3xHitec S5245MG op swash

Omdat ik een beginner ben (op dat ogenblik kon ik enkel tail-in hoveren) was voor mij vliegtijd belangrijker dan pure prestaties. Vandaar 5S met 14T pinion. Ik heb 2 Flightpower 30C lipo's van 3200 mAh, die geven mij elk een vliegtijd van ruim 8 minuten. Mijn timer staat op 8'10". Ik vlieg dus maximaal 8'30, dan blijf ik nog onder de 80% ontladingsgrens. Ik heb nu pas een Outrage 5S 25C 3300 mAh lipo, waarmee ik nog maar 10 ladingen gevlogen heb. Na langzaam te beginnen heb ik mijn laatste 2 ladingen 9'30" gevlogen, en daarmee zit ik onder de 75% ontlading ! Spectaculaire vliegtijd vind ik dat.

De heli vliegt naar mijn oordeel superstabiel, geen tailwobble door te lage toeren, integendeel, ik heb m'n idle-up throttlecurve vandaag verlaagd omdat ik de toeren te hoog vond voor wat ik doe met 95-90-95 (gebruik maar 3 punten).
Met deze heli vlieg ik quasi dagelijks, enkel regen houdt me tegen. De laatste 7 weken heb ik geen enkele dag niet gevlogen omdat er teveel wind was. Dus wind kan hij ook aan.

Ik heb wel vrij veel sim-ervaring, maar met het echte vliegen ben ik op die 7 weken van tail-in naar side-in, nose-in gegaan, achtjes (vooral high speed, ik ben me nu aan het aanleren om het ook rustigaan te doen wat moeilijker is) en zelfs stall-turns lukken ook al. Die laatsten gaan nog niet zo goed maar het begint te lukken. Ik heb op de 65 lipo's die ik op die tijd gevlogen heb (trek bij elke cycle een streepje op de lipo) 2 lichte crashes gehad, waarbij de blades de enige 'zware' kost waren, en voor de rest heb ik van de crashes geprofiteerd om één en ander te upgraden.

Besluit : ik vind het een fantastische heli, beter voor een beginner dan een 450-size. Ik durf zeggen dat het na mijn sim de beste aankoop is die ik gedaan heb in de helisport.

Laatst bewerkt:
zo heel veel verschil vind IK er niet tussen zitten, zo stabiel is die 600 niet vind ik als je echte stabiliteit zoekt zou ik een lompe nitro heli nemen... die hangen meer in de lucht...

ik heb ze allemaal gehad 450-500-600e en overall zeg ik voor beginner pak de 500. die heeft t beste van alle 3.

maar ja dat zeg ik.

Back