setup Elite supercub 25

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door OpaDick, 24 jul 2017.

  1. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Hallo ik ben op zoek naar ervaringen met de Eflite Supercup 25 m.b.t. de setup.

    de specs geven een motor aan van power 25 - 32.

    Heeft iemand hier ervaring mee, is de 25 voldoende of zouden jullie kiezen voor de 32. Het hoeft geen racekist te worden, maar een beetje "over" mag wel.
     
  2. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Gezien de subject titel begeef je je tegenwoordig tussen de "elite" OpaDick? Nooit gedacht dat jij zo elitair zou worden :D

    Een beetje "over" is altijd prettig, dus de 32 lijkt me op eerste gezicht de beste keuze.

    Maar je hoeft natuurlijk geen motor van E-Flite zelf te kopen, je kan ook naar iets anders kijken.

    Om te beginnen moet je bekijken met welke prop je wil vliegen, en op hoeveel cellen. Daar kies je dan de meest passende motor bij.

    De Supercub 25 is een mooie kist en hoeft zeker geen "straaljager" te worden. Bij mij op de club vliegt er ook een rond en is een prachtig vliegende schaal-kist. Kan me vergissen maar ik dacht dat de betreffende kist bij ons met een SK3 motor vliegt.

    Verder geen info helaas want ik heb er zelf dus geen, maar misschien kan iemand anders je op weg helpen.
     
  3. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    bedankt voor de tip, helaas kan ik de titel niet bewerken....
     
  4. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Ok, bedankt. Sk3 heb ik niet veel aan, want die zijn er ook in alle soorten en maten
     
  5. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Dat klopt, de Power 25 en 32 zijn ook maar toevallig twee types uit het motor aanbod van E-Flite. Het is niet zo dat die speciaal voor de Supercub zijn gemaakt natuurlijk.

    Zoals ik al aan gaf moet je eigenlijk eerst bekijken naar welke prop je liefst wil gaan gebruiken, dat geeft dan ook aan hoe je liefst wil gaan vliegen.. hoge topsnelheid, af juist meer trekkracht. En het aantal cellen van de lipo's die je hebt of denkt te gaan gebruiken. Daar kies je dan de meest geschikte motor bij.

    Misschien anders op RCgroups een draadje van de Supercub zoeken, daar zullen beste meerdere setups besproken zijn.

    Good luck!
     
    OpaDick vindt dit leuk.
  6. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Ik heb uiteindelijk toch voor de 25 gekozen. Op youtube paar filmpjes gezien met deze setup en dat zag er ruim voldoende uit. 13x7 houten propje erbij, dan heeft het oog ook nog wat.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat had gekund middels klik op Topic Tools boven je openingsbericht. Nu kan het niet meer, berichten en titels worden na twee dagen bevroren.
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Met welke Kv (in rpm/volt), welke accuspanning?
     
  9. OpaDick

    OpaDick

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Hij heeft 870kv bij een 4S, dus 14,8V
     

Deel Deze Pagina