Sig Piper Cub 1/6 Brushless

Hey iedereen

ik ben gert, Woonachtig in Katwijk en Bergen op Zoom, ik heb 3 jaar geleden een paar lessen gevolgd met mijn eigen trainer die ik toen had, een robbe cardinal. dit was niet bij een echte club maar ergens achter de heineken fabriek Zuidholland,
daarna heel lang met 1:10 elektrische auto's gereden. ook heb ik een heli gevlogen, dat was een walkera df4, ooit ook nog eens met depron geknutseld, hier ben ik een beetje mee gestopt maar nu na 2 jaar weer vollop begonnen met bouwen

ik ben begonnen aan een cub J3, deze wil ik uitvoeren met flaps en een brushless setup.

szig3o.jpg

2jac4d1.jpg


ik kan alleen bouwen in het weekend en vakanties, aangezien ik op kamers zit , ik studeer vliegtuig onderhoud.

hier 2 mdf platen op een bank gelegd en alles gesorteerd neer gelegd
mwfuwm.jpg


op een buro een grote mdf plaat gelegd en hierop 2 zachtbord plaatjes

21916pi.jpg


Bij de blokker dik plastic folie gescoord, is 1,40x 1,30meter.
over de tekening gelegd,
261kj61.jpg


En toen maar eens begonnen, nog niets gelijmd.

v2trv6.jpg


Het is wel de bedoeling om de Cub redelijk schaal te maken,
Ja ik weet, een J3 heeft geen flaps, NOU en (=

waar kan ik 1/4" x 1/2" balsa latjes halen?

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

leuk project :)

Balsa latjes moet je niet kopen, die kan je beter zelf snijden van een plankje balsa, veel goedkoper en gaat uitstekend.
Zeker als een balsa stripper wordt gebruikt.

Hier een handig tabelletje, hoef je niet constant je rekenmachine te gebruiken :)

metricconversionsea6.jpg


Een balsa stripper ziet er zo uit:

IMG_4433.jpg



Is te koop bij de modelbouwzaak of een modelbouwwebshop.

Heb je al een idee van je electro setup ?

Grtz,
Menno
 
Nee nog geen idee voor de setup, ik moet toch alles kopen, ik heb geen zenders niets meer,
zelfs geen lader meer,

hobbycity.com daar zou ik wel willen bestellen,
ik denk dat de kist rond de 2/2,3kg gaat wegen,
maarja eerst maar eens bouwen,
 
ok weer n leuk pipertje zou je hem nog klaar kunnen hebben voor 21 augustus??? dan hebben wij bij mvc the wings n pipermeeting houd die datum maar vast vrij in je agenda:yes: ik heb toevalig ook n j3 L4 maar die is 1/5 scale van hangar 9 ook elektro., maar heb ook nog de grote broer van die jij hebt ook die ga ik elektro maken die is 1/4 scale., bij deze neem ik in iedergeval n abotje:wink:

mvgr johan snijders
 
Heej, bergen op zoom :P haha

Leuk project! Heb je al een idee waar je weer gaat leren vliegen?
Check anders de club bouwen,vliegen,lijmen eens, daar zit ik ook bij, super gezellig clubje mensen, en daar is altijd wel iemand die je wil helpen!

Er is 1 lid met een 1m60 decathlon met ruim 500 watt vermogen :) (iets overpowered) Kist weegt dacht ik bijna 3 kilo.
Kan als je wil de setup wel eens navragen, vliegt iig op 4000 mah 6s lipo's een minuut of 10 (niet altijd vol gas)
 
ik denk dat de kist rond de 2/2,3kg gaat wegen,
maarja eerst maar eens bouwen,

Als je een beetje op het gewicht let, moet je makelijk veel lager dan 2 kilo uit kunnen komen. En met een 1000KV motor van rond de 140 gram (typhoon 29-10-12 vervanger) moet je op 3S 2500Mah makelijk 10 minuten kunnen vliegen. Servos zo ver mogelijk naar voren. Met die korte neus zul je je best moeten doen om achter alles licht te maken. Toestel is ook ontworpen voor brandstof, dus nogal stevig ontworpen.

Met een 29-10-12 vloog ik een Grauper Electr kadet van net over de 1700 gram startgewicht met 2 3S 2200 mah paketten. Vliegduur 20 a 50 minuten.... Er zaten twee paketten in om het zwaartepunt te halen.

Sucses met de bouw.
 
badbert,
ik bouw alles in katwijk, hier in bergen op zoom heb ik eigenlijk niets kwa modelbouw,
in het weekend zal ik gaan bouwen, en doordeweeks updaten,
 
Zou je niet eerst leren vliegen ,ik zou een calmato kopen ,hoog of laagdekker, en bij een club gaan ,want dit is toch wel het eerste wat je moet kunnen .
Erg zonde om daar de piper aan te wagen ,is wel een hoogdekker.
de calmato is er erg geschikt voor ,heb zelfs met de laagdekker iemand leren vliegen wat ik een beter toestel vind als de hoogdekker .
Kom eens langst bij BVL in steenbergen en dan kunnen we kijken wat je zoal kan .
 
heb het er misschien niet duidelijk in gezet, of vergeten. ik ga volgende week even kijken bij leidsche luchtvaart club ,

ik wil lessen gaan nemen
sim word woensdag gekocht,
en er komt nog een depron toestelletje,

dus komt wel goed ;)
 
Laatst bewerkt:
update 2

Zo hier even update 2,
gaat traag maar er komt wel iets,


even een digitale schuifmaat gekocht voor 7,50 bij liddle
fc8f0m.jpg


daarna even een 6ch sim gehaalt, heb er realflight g4.5 bij.
11acyki.jpg


ook lijm,
6rk6xy.jpg

het is soort watervaste bruislijm, wel goed toch

en vleugel ribben uit het hout gehaalt
2cyruzd.jpg
 
Laatst bewerkt:
houd met die lijm wel rekening met de droog tijd die is best wel lang.
heb hem bij mijn extra ook op sommige delen gebruikt.

suc6 met de bouw.

gr,
stephan
 
piper

waarom niet gewoon witte houtlijm gebruikt? Krijg je hele mooie lijmverbindingen van.
 
piper

ga ik dat ook eens proberen.

is het niet zo dat bruislijm niet zolang houdbaar is nadat het flaconnetje geopend is? Of ben ik nu in de war met een ander soort lijm.
 
ik werk ook nog heel graag met witte houtlijm gaat perfekt., maar bruislijm gaat ook heel goed en is makelijker te schuren als witte houtlijm!!!

mvgr johan snijders
 
ga ik dat ook eens proberen.

is het niet zo dat bruislijm niet zolang houdbaar is nadat het flaconnetje geopend is? Of ben ik nu in de war met een ander soort lijm.

Vroeger stond bij de timmerman de emmer met witte lijm dagen open .

Dat moet je met een moderne lijmen (ook houtlijm) niet meer doen.

PU-lijm is een moderne konstruktie lijm en moet je gewoon het kleinste potje nemen wat er is.
En even in de flacon kneipen , knistert het laat hem dan maar staan . :mrgreen:
(is mij al gebeurt in een bouwmarkt en dan zegt de verkoper dat ze het net binnen hebben)

Het is wel een jaar te gebruiken na openen als je maar gelijk weer dicht maakt na gebruik .
Het hard uit door de vocht in de lucht of materiaal.

Belizell is op de markt in kleine metaaltuben en een snellere open tijd.

Is langer houdbaar door de metalen tube , is spaarsamer in gebruik en je kan er alles mij lijmen .

Mvg Johan
 
Back
Top