Simprop Delay moduul

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jan brilman, 19 jun 2003.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Heren!


    Okay, Adobe opgestart en verdomd . . . hij doet het :lol: .

    Reeds de lengte van de bouwbeschrijving 8O , de uitgebreidheid van de onderdelenlijst 8O , de schijnbare eenvoud van de schakeling 8O en het doolhof van de print 8O , deden mij duizelen 8O 8O 8O .

    Waag ik mij daaraan? :nooo:

    Wie zich hieraan wél wil wagen, en het project tot een goed (dwz. werkend, betrouwbaar, storingsvrij, niet storingen genererend (jaja, ik wil nogal wat, maar er gaat straks dan ook voor een paar eurocent de lucht in :roll: )) einde brengt, stijgt in mijn achting tot grote hoogten 8) .


    En waarom moest dit nou allemaal maar weer?

    Het gaat om het KTW (Klapptriebwerk)-verhaal 8) .

    Zie mn.

    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2454

    De 'boom' met propellor moet heeeeeeeel langzaam in de romp verdwijnen, zodat de propellor tijd heeft om toerental af te bouwen, en langzaam tegen de stopper tot stilstand komt.

    En als het te snel gaat is de belasting voor de servo veel te groot.

    Op de site van Elicker (modellklapptriebwerke, zie bv. Anleitungen) staat precies beschreven hoe en wat.


    jan.
     
  2. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Misschien wel aardig om te melden dat 'Alex T.' zich bereid heeft verklaard om voor mij zo'n 'go slow' schakeling te fabriceren, op print, met kabels, krimpkous en alles.

    Klasse! :D

    Ben benieuwd! . . . :eek:

    jan.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    He jan :) Herman hier van de club. Ik kan wel een delay moduul bouwen voor je met elke gewenste vertraging. 0,001 sec tot een paar dagen :) Wat jij wilt... kost 12 euro ofzo denk ik dus valt ook wel te overzien. Ik ben bang dat de delay dingen die jij hebt niet te verandere zijn. Hoe moet hij precies werken? Moet hij eerst 10 sec wachten en dan zo snel mogelijk de arm binnen halen of moet de servo er 10 sec overdoen of een comi?
     
  4. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Herman! :D


    De bedoeling is dat het bv. 10 seconden duurt dat de servo 180 graden draait.

    Maar zoals je ziet, Alex T. heeft al aangeboden zich erover te buigen . . .

    (Overigens: als 'ie eerst 10 seconden moet wachten, en dan . . . kan ik net zo goed 10 seconden wachten, en dan de schakelaar op de zender overhalen. Toch? :wink: )

    jan.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja, daarom dacht ik al :)
     

Deel Deze Pagina