simulator voor 3D werk

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door nowis, 1 jun 2015.

  1. nowis

    nowis

    Lid geworden:
    25 mrt 2010
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Antwerpen
    Hallo,

    Ik vlieg thuis nog met een phoenix flightsim versie 2.5. Maar tegenwoordig kan ik al een heel stuk beter vliegen (inverted, tic tocs..).
    Ik zoek dus een heli flightsim waarmee ik 3D kan oefenen. Als ik nu op internet kijk is er veeeel veranderd en weet ik niet of ik het bij het merk Phoenix moet houden ?

    Weten jullie wat een goede flightsimulator is om het echte 3D werk te leren ?
     
  2. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Ik ben geen 3D-vlieger, ook niet op sim. Maar mij lijkt Phoenix toch te voldoen?
    Phoenix werkt met het systeem: éénmalig de software en dongle aankopen geeft recht op levenslange updates. Momenteel zit men aan versie 5.

    Moest ik jou zijn dan deed ik eerst een update naar de 5, die testen en dan eventueel pas kijken naar iets anders.
     
  3. EdcopterX

    EdcopterX

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Noord Holland
    Hallo Nowis,

    Ik ben het eens met Nevermore, het is een goed programma, updaten die hap en vliegen.

    Als het updaten niet lukt, voer dit uit als, Administrator, kan wel eens helpen als updaten zo niet lukt.

    Gr Ed
     
  4. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ik ben ook op zoek naar een sim voor 3D. En dan bij voorkeur één waarop mijn e-sky usb zender past. Nu kwam ik Clearview tegen en de demo werkt goed met mijn usb zender. Om de andere vliegtuigen te unlocken moet ik 40 dollar betalen, op zich wel acceptabel. Maar... is Clearview geschikt om 3D te leren vliegen? In elk geval de beginselen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een rollende cirkel, meskant een cirkel vliegen en prophangen.
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Pieter,

    Alle sims zijn goed om 3D te leren vliegen, de éne sim doet het net iets realistischer dan de andere. Het is zo dat smaken verschillen. Het betere werk zal toch op het veld moeten gebeuren. Voordeel van sims zoals Phoenix is dat je gewoon je eigen zender kan gebruiken die je ook op het veld zult hanteren. Ik vind dat persoonlijk een pluspunt als ik mijn vertrouwde zender ook daarop kan gebruiken. Ik weet hoe hij in de hand ligt bij welk maneuver op de sim en op het veld.

    Vroeger een "plastiek" zender gebruikt op Easyfly en ik vond de nulstelling van de knuppels maar niets (kwam niet in de buurt van een toegewijde zender)

    Ben zelf niet vertrouwd met Clearview moet ik eerlijk bekennen.
     

Deel Deze Pagina