Skateboard spuiten

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Jasper, 28 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hallooo,

    mijn buurjongen vroeg of ik zijn skateboard wilde spuiten. Dat doe ik natuurlijk graag.

    Eerst moest het deck gescheurd worden. Even naar de lokale schilder/hout (hoe noem je zo'n ding?) shop geweest en schuurpapier van korrel, 180, 240, 400 en 800 gehaald (600) hadden ze niet. Ook meteen een bus blanke lak meegenomen. Vanmiddag geschuurt en hij is nu klaar om gespoten te worden.

    Nu komt mijn vraag. Ik ga als grondlaag gewoon witte createx model air gebruiken. Daarna komen de kleuren rood en zwart. En als laatste de blanke lak. Is de createx model air goede verf voor het deck? Of kan ik beter createx auto air gebruiken? (hier voel ik niet veel voor want dat kost weer zoveel geld)
     
  2. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Ik denk dat Auto Air beter is, maar Model Air is ook wel te gebruiken. Aangezien die ook bedoeld is voor niet poreuze ondergrond. Auto Air is misschien wat beter bestand tegen UV e.d.
    Waar ik in ieder geval niet op zou besparen is een goede blanke lak, zo'n board wordt behoorlijk mishandeld. En het zou jammer zijn als het spul er in enkele weken al weer zo goed als afligt.
    Dus een harde blanke lak, niet te weinig lagen, en goed door laten harden voor het eerste gebruik.

    Rick
     
  3. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Skateboard? is ie bestuurbaar met een zender?

    Robert
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina