Sky Angel Mini War Birds (Robbe, HK Fun Fighters)

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
HK heeft sinds vandaag een leuk aantal Fun Fighters in de DE warehouse binnen gekregen Robbe verkoopt deze al een tijdje en is te koop bij de meeste winkels en kon het toch niet laten :rolleyes: Heb de P-51 gekocht, heb nog een 3s lipo liggen na de P-51 in gevlogen te hebben eens een 4s lipo proberen dat schijnt echt bizar snel te gaan :D

De fabrikant van de Fun Fighters SKYANGEL¡¯s RC Catalog of Remote Control Model Airplanes!
Robbe Motorflugzeuge - RC Flugzeuge - RC Modelle
HK HobbyKing R/C Hobby Store : (zoek op Fun Fighters)

Specs.
Wing Span: 658mm
Length: 610mm
Flying weight: 320g
Prop: 5.5x4.5 (Included)
Motor: 2825-1950kv Brushless outrunner motor (Included) (2825)
ESC: 20A [Upgraded True 4S] (Included) (YH1XXX)
Servo: 3 x 8gram (Included) (PZ-15168)
Battery: 850mAh 3~4S 20C Lipoly (Required)

Required.
850mAh 3~4S 20C Lipoly Battery
Your own transmitter and Receiver

Note: For a truly Ballistic upgrade try the Turnigy nano-tech 850mAh 4S 45~90C Lipo Pack. See the related items below.

Bij het gebruik van een 4s lipo is het aan te raden een 30amp regelaar erbij te kopen aangezien de regelaar die erbij zit niet sterk genoeg is

De modellen die nu leverbaar zijn bij HK in europa

18479.jpg

AT6FUNFIGHTER-18478.jpg

BF109-18485.jpg

rarebear-18477.jpg

t-28-main.jpg

F4F-PNP.jpg

F4U-PNP.jpg

funspit-18484.jpg

P40-PNP.jpg

P47-PNP.jpg

Het zijn mooie modellen die van HK.
Maar persoonlijk vind ik het 'net' niet wat.
Kijk maar eens goed naar de modellen op de foto's. (of vergelijk ze desnoods eens 1 op1 met de modellen van Parkzone: P51,Corsair,WildCat,P47 etc etc)
Buiten dat zal het materiaal ook anders zijn dan dat van de Parkzone Warbirds.
Voor die paar centen extra zou ik voor een optisch en kwalitatief iets betere kist gaan.
Maarja........wie ben ik.
Vr Gr E

Vorig jaar kwam ik al een filmpje tegen van bananahobby over deze rarebear: [URL="
Mini Unlimited Pocket Rocket Flight Review in HD! - YouTube[/URL]
rarebear-18477.jpg

Had hem toen al hoog op mijn verlanglijstje staan maar helaas was hij toen nog niet beschikbaar bij HK europa, nu hij dat wel is heb ik er één aangeschaft. En ik moet zeggen dat ik er helemaal weg van ben. Ik heb er nu een aantal keren (stock met 3S) mee gevlogen en hij laat nu al mijn best wel opgevoerde PZ P-51 al ver achter zich, sterker nog vergeleken hierbij is de P-51 een slome duikelaar! Het bochtenwerk is door het kleine stijve vleugeltje helemaal het einde, super superstrak. Naar verluid kan dit gifkikkertje opgevoerd worden tot boven de 200km/u. Mijn eerste stap daar naar toe wordt een 4s nanotech lipo. Kortom voor iedereen die snel en strak wil vliegen is dit kistje een absolute aanrader :thumbsup:.

Gr.

Hans

forums

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo eerlijk als ik ben ga ik hier even mijn eerdere mening over deze HK Micro Warbirds rectificeren.
Ik had een (onterecht) verkeerd beeld over deze nieuwe lichting vliegtuigen en mocht ze achteraf eigenlijk NIET vergelijken met de grotere Parkzone warbird modellen.
Gisteren op het veld had een vliegmaat van me er eentje bij zich.
Betrof de HobbyCity Rare Bear.
Heb het toestel zien vliegen op 4S 1000Mah Lipo pack en dat met stock motor/prop/servo's en alleen een zwaardere regelaar van 40A inplaats van de stock 20A.

Kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig vliegbeeld gaf en voor een toestel van ±600mm spanwijdte en ±300gram vloog het ondanks de straffe wind op het open grote veld wonderbaarlijk strak en stabiel.
Mijn E-flite Micro Stryker die ook met straffe wind erg goed haar best doet, verbleekte bij het vlieggedrag van de Micro Rare Bear.
Nou is het verschil van 70gram ten opzichte van de 300 gram en 2S naar 4S Lipo absoluut debet daaraan, maar toch...............

Ik was gelijk helemaal in love met die HobbyCity Micro Rare Bear.
Na de vliegsessie met de maatjes gisteren gelijk er ook eentje besteld met de nodige Turnigy 4S 1000Mah Lipo packjes erbij.
Verwacht het toestel deze week en hoop haar volgende weekend te kunnen Maidenen.
Zo gek als ik ben vanochtend toch maar een 2e toestel uit dat HobbyCity Micro gamma besteld.
De T-28 is het geworden.
Wilde aanvankelijk er een tweede Micro Rare Bear bij, maar het is toch ietwat verstandiger en leuker om eens wat andere modellen uit dit gamma te proberen.
Want anders kom ik er nooit achter welke het lekkerst vliegt.hihihihihihihi
Grote voordeel is ook dat er keuze genoeg is bij HobbyCity in deze reeks van Micro Warbirds en ze hebben allemaal dezelfde set up.
De stock motor die erin zit kan op 3S maar ook op 4S gevlogen worden zonder te worden gefrituurd.
De stock servo's voldoen in den beginne vast wel en het is slechts een kwestie van de stock 20S regelaar direkt uit te wisselen voor die van een 40A versie.

Ik ben erg benieuwd naar hoe deze vliegtuigen zullen vliegen, maar naar wat ik gisteren al heb gezien van de Rare Bear zullen ze het allemaal vast goed doen.
Het is denk ik net zo als met die Parkzone Warbirds........die vliegen feitelijk ook bij allemaal net zo goed en fijn.
Hierbij kom ik zoals eerder vermeld helemaal terug op mijn mening dat deze HobbyCity Micro Warbirds het niet halen bij de Parkzone Warbirds.( die ik overigens ook vlieg)
Het verschil zit em grotendeels in het formaat.
Ben lierisch van Micro vliegtuigen mede omdat ze zo lekker klein en wendbaar zijn.
Ook nog eens te vliegen op kleinere alsmede grote vlieglocaties en ook nog eens makkelijk te vervoeren zijn indien er geen automobiel voorhanden is.( heb alleen een fiets en motor)
Met mijn komende Micro Warbirds van ±spanwijdte 600mm kan ik gelukkig ook op vlieglocaties vliegen waar het voorheen stukken minder prettig was om te vliegen met de grotere toestellen(span tussen de 1000 en 1600mm)
Dit schept voor mij meer keuze omdat ik dan ook met de andere vliegmaatjes die heli vliegen op de kleinere en mooiste vlieglocatie kan vliegen.
Gaat een mooi seizoen worden.

Mijn relaas omtrend deze HobbyCity Micro Warbirds volgt later.
Vr Gr Erwin

Gisteren een paar nanotech 850Mah 4s 45~90C vanuit Hongkong binnen gekregen.
De nanotechs schijnen toch nog net iets meer punch te kunnen geven t.o.v de standaars turnigy`s. Ik heb voor de 850mah gekozen omdat deze lekker licht zijn (100 gr.) samen met een toch iets zwaardere 40 amp esc blijft het vlieggewicht toch binnen de perken. Wat betreft de esc kies ik een 40A programeerbare Hobbywing regelaar daar heb ik heel goede berichten over gelezen, hij kan tot 6s en heeft een switching bec. Te koop voor een heel schappelijke prijs bij rcgekko.nl.

Vandaag de hobbywing 40A esc binnen gekregen, snelle levering van rcgekko:thumbsup:
Vanmiddag de nodige connectoren solderen en dan hoop ik hem morgen met deze setup te kunnen vliegen, dan hoor je nog.
Nog een tip: Als je van plan met de stock prop te gaan vliegen vergeet dan niet hem eerst uit te balanceren, alle drie de propjes waren erg in onbalans bij mij!

Oke! Top!
Vraagje: welke vervangingd propje van betere makelij zou ik er ook op kunnen zetten???
Welk maat? 5x5? of anders?
Vr Gr E

Helaas geen vliegweer deze ochtend, vanmiddag en vanavond moet ik werken dus vandaag wordt het niet meer wat.
De beste vervanger voor de stock prop. zou een 5x5 APC Speed 400 electric propeller, zijn o.a verkrijgbaar bij rc addict. Ik vlieg zelf trouwens nog wel met de stock propjes, maar ik ga die APC propellers zeker nog wel proberen.

Gr.

Hans

Dank voor je reactie Hans.
Ik zal eens op zoek gaan naar die APC propjes.
Nooit verkeerd om eens andere soort te proberen.
Zit nog met smart te wachten op mijn bestelde HK Funfighters.
Vr Gr E

Dylan sys150, geen probleem ;) Ik lees veel op rcgroups dat de Rare Bear de snelste is van de groep hoe dit kan weet ik niet aangezien ze allemaal de zelfde elektronica hebben, zal misschien iets met de drag te maken hebben?

Dit is een leuke review van Josh, Josh en David. Echt waanzinnig leuke filmpjes maken die gasten! Check vooral eens hun youtube account

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allen.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik afgelopen middag de twee eerste Funfighters binnen vanuit het DE Warehouse. De Rare Bear en de T-28 Trojan.
Top levering en snelheid.Mag gezegt worden.

Daarnet gelijk begonnen met opbouwen van deze twee Micro's.
Wat een feestje en plezier om dit soort kistjes in elkaar te lijmen en te zien opbloeien tot iets moois.
Heb ze nu in de Epoxy staan en stap voor stap verlijm ik de betreffende romp onderdelen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik positief verbaasd en tevreden ben over de kwaliteit van deze HobbyCity Micro toestellen.
Ik weet namelijk uit het verleden van andere (grotere) HobbyCity schuim vliegtuigen dat het niet altijd erg toppie joppie materiaal was.
Maar het schuim van deze Micro Funfighters is behoorlijk stijf.
Het lijkt erg veel op dat Elapor van Multiplex, iets wat feitelijk HET allerbeste schuim is waaruit vliegtuigen kunnen bestaan.

Ik heb besloten om eerst de Rare Bear te gaan Maidenen vrijdag en in dat toestel een 30A regelaar te zetten inplaats van de al 40A Turnigy ESC die ik heb liggen.
M'n vliegmaatje Brutus heeft in zijn Rare Bear een Turnigy 40A ESC zitten, maar omdat ik nog een lading 30A regelaars heb liggen ga ik dat eerst eens proberen.
Volgens Brutus schijnen deze Micro planes op 4S Lipo zo'n maximaal 24A te trekken op WOT.
Dus het zou in principe moeten lukken met een 30A regelaar.
Ik laat het weten straks hoe dat gaat.
Nu snel weer kieken of de Epoxy al droog is.
Wat een feestje!!
Vr Gr Erwin

Laatst bewerkt:
Hallo allen.
Ben nog steeds druk met bouwen van deze heerlijke Micro kisten.
Maar............zo maf als ik ben kon ik het niet laten............
Om te beginnen mijn oprechte excuses aan Jerry.
Want............ik heb me 5 minuten geleden de BF109 Micro Funfighter besteld.
Ja ja, op en top een Duitse kist en tegen het zere been van vliegmaatje Jerry.
Maar vind het best wel een mooie Warbird qua vorm en kon haar niet laten liggen.
Ik haal de kruizen op de vleugels er wel af Jerry en zal haar een make over geven wat kleurstelling betreft.
Dan lijkt het straks tijdens de Fly Bye's net een Yankee kist.
Dit is nummer 5 op de rij en ik zit nog te azen op de P-51D en Corsair.
Vr Gr Erwin

Zo..............ben effe lekker bezig geweest.
Was de eerste keer sinds ik in deze hobby zit dat ik tijdens het bouwen met 2 stuks vliegtuigen tegelijk bezig was.Ha ha ha ha ha.
Beide toestellen zitten nu in de Epoxy lijming.
Laat het geheel lekker een nachtje uitharden en laat ze beide in vrede liggen.
Morgen maar eens de elektronika inbouwen en afstellen die 2 kleine dames.
Vooralsnog ziet het er allemaal gelikt uit.
Dit gaat knallen straks.
Vr Gr E

Je bent weer lekker bezig Erwin, je weet ook niet van ophouden:thumbsup::thumbsup:
Heb je ook foto's van je nieuwe toestelletjes?

Mvg. Freddie

Hoi Freddie.
Foto's genoeg, maar kan ze helaas niet plaatsen op dit Forum.
Kreeg vandaag de P-40 en de AT-6 binnen.
De Rare Bear is klaar voor haar Maiden.
Wat dat filmpje betreft een paar posts terug...................
Die toestellen zijn ook erg vet.
Maar niet in het Funfighter Gamma van HobbyCity helaas.
Iemand een idee waar die toestellen uit het filmpje te verkrijgen en iemand er al ervaring mee?
Vr Gr Erwin

Zo...................
Daarnet nog voor de bui begon miene Rare Bear ge-maidenend.
Kan niet anders zeggen dan dat dit soort toestellen hun naam HELEMAAL eer aandoen.
FUNFIGHTERS.....................
Want dikke FUN is het.
Snel is het ook.ERUG snel.
Vlieg de mijne op 4S Lipo en zelfs deze 300 gram wens je op volle snelheid toch echt niet tegen je bakkes aan te krijgen, want dan gaat het licht wel tijdelijk uit kan ik zeggen.

Ben erg content want heb er gelijk een 30A regelaar opgezet.
Die heeft het goed gehouden.
Zelfs op langere tijd vol gasje jakkeren blijft de regelaar koel.
De stock prop gelijk vervangen voor een betere kwaliteit 5x5.
Ben zeer blij met deze micro.
Op naar het volgende toestel.
Vr Gr E

@ Erwin,

Ik vind de messerschmidt ook een mooi toestel om te zien en zou hem gewoon laten zoals ie is, zolang er niet van die andere kruizen opstaan. Be wel rete benieuwd om het zaakie te zien vliegen! Als jij je verzameling echt compleet wil maken moet je kijken of je de seafurry kan krijgen, dat is die ene die degene links op het filmpje hierboven vast heeft. De toestellen in het filmpje zijn volgens mij bij HK in Hongkong verkrijgbaar.

Gr. Jerry

Hoi Jerry.
Kreeg vandaag de BF109 binnen.
Ziet er goed uit.
Wat die 2 toestellen betreft van dat filmpje: de Sea Fury en de Sky Rider die zijn inderdaad bestelbaar bij HobbyCity in China.
Vind ze allebei erg mooi maar heb weinig vertrouwen in verzenden overzee met zulke grote pakketten.Dus ik zet die 2 toestellen even in de ijskast.

Heb daarnet de 2 stock stuurstangen en plastike kwiklinks van beide Ailerons op de Rare Bear vervangen voor duurzamer materiaal.
Het probleem zat em niet zozeer in de stuurstangen, want die benne wel oke.
Maar die HobbyCity plastike kwiklinks heb ik weinig vertrouwen in.
Waarom??
Op mijn P-38 Lightning van 1.4kg en 1400mm span zitten exact dezelfde plastike HobbyCity kwiklinks en tijdje terug bij het verzetten van zo'n kwiklink brak er spontaan dat pieletje af waarmee de kwiklink vast zit op het Aileron roer hevel.
Als zoiets spontaan gebeurt tijdens het vliegen dan is het dus een Crash met gevolg omdat de roeren dan niet meer aan te sturen zijn.

Afgelopen week bij RCHobbyparts dus M2 draad-end besteld dat over de gehele lengte voorzien is van schroefdraad.
Daarbij een zakje met 10 stuks metalen kwiklinks en dan komt het op die plekken van z'n leven niet meer los.
Het is wel even kwestie van zaakje op lengte maken en dremelen maar dan heb je ook wat.
Optisch ziet het er nu ook gelikter uit.
Verschil van stock plastik naar metal.Ik hou wel van zulke doelgerichte upgrades die 2 kanten uitsnijdt: functioneel en optisch mooier.

De Funfighter T-28 Trojan is de volgende op de lijst die ik ga opbouwen.
Toestel is inmiddels al helemaal verlijmd en klaar voor inbouw van elektronika set up.
Heb daarnet het staart end van de BF109 in de Epoxy gezet.
Toestel ziet er ook gelikt uit maar de manier waarop de Elevator wordt aangestuurd ben ik niet zo blij mee.
De Elevator bij de BF109 bestaat namelijk uit 2 losse staart vlakken met elk een eigen aanstuur hevel.
Dat betekend dus dat er straks 2 stuks stuurstangen naar 1 servo lopen om beide staart vlakken tegelijk aan te sturen.
Ik zit eraan te denken om dat op een andere manier te gaan doen.
Moet er nog even over peinzen.

Kreeg gisteren de servo's binnen voor de MPX Twin Star en daarnet belde de postbode aan met een pakketje waarin 2 stuks 40A regelaars zitten.
Heb nu voor de Twin Star bijna de complete set up binnen.
Maar dat toestel gaat qua bouwen even onderaan de lijst.
Wil eerst de Funfighters opbouwen en invliegen.
Het valt allemaal op zich wel mee dat bouwen van dit soort schuimen toestellen maar vergis je niet en om het toestel helemaal netjes te bouwen en te voorzien van een elektronika set up gaat toch snel de nodige arbeids uurtjes inzitten.
Ik verdeel het 'bouwwerk' dus want het mag wel leuk blijven natuurlijk.
Heb ook andere zaken omhanden.( werk, studie en de vriendin............gaat ook de nodige tijd inzitten)

Hoop dat het vanavond droog is.
Want nu is het ruk weer hier.
Zon en buien wisselen elkaar af.
Wil vanavond met Leon op het Loo gaan vliegen.
Heb zin om de Rare Bear weer uit te laten en eens te kieken hoe dat toestel zich houdt op het Loo veld.Laatst met de Maiden vlucht op Zuidbroek was het echt knallen met die kleine dame.
Het formaat veld in combinatie met het formaat toestel dat wel erug snel is hoop ik met plezier te kunnen vliegen op het Loo veld.1 van de redenen waarom ik overgestapt ben naar deze Micro toestellen.Wil er er ook op het Loo prettig mee kunnen vliegen.Want met kisten van ±1000mm span is dat veld net te klein en boven die bomen vliegen van 30 meter hoog ga ik niet meer aan beginnen.1 keer een storing in het toestel en het vliegt dan onbestuurbaar de naastgelegen woonwijk in.Wil er niet aan denken.Zelfs niet met een schuimen kistje van onder de kilo.
Freddie en Leon zullen vast ook vaker op het Loo veld zijn om te vliegen met hun heli's.Ik wil daar graag aan deelnemen en met het oog op mijn komende Blade 130-X Micro CP helikopter kunnen we daar op het Loo veld heerlijk vliegen was het alleen al omdat het veld een geweldige sfeer bezit.
Soort van testje dus of het gaat bevallen.
Leon zal zijn Outrage Fusion meenemen dus dat wordt weer knallen.
Spreek je later Jerry.
Vr Gr Erwin.

Gisteravond nog gevlogen met de Micro Rare Bear.
Stond een flinke wind van zekers krap 4 in sterkte.
De Rare Bear hield zich kranig.
Tegen de wind in vliegen was vechten voor de dame om snelheid te maken.
Maar met de wind mee............oei oei oei.........wat ging dat hard.
Zeg maar gerust knettershard.

De HK Funfighter Micro's hebben geen van allen een rudder aansturing.
Helemaal niet erg want het is geen gemis op deze toestellen.
Vandaag ga ik de Micro T-28 Trojan Maidenen.
Ben erg benieuwd hoe dat toestel zal gaan vliegen in vergelijk met de Micro Rare Bear.
Hopenlijk minstens net zo goed.
Heb me daarnet maar 5 stuks 4S 1000Mah Lipo packjes erbij besteld via HobbyCity DE Warehouse.
Dan kom ik van de week op een totaal van 15 Lipo packs om mee te nemen naar het veld om met de Funfighter Micro's te vliegen.
Hou namelijk van doorvliegen en als ik ergens een bloedje hekel aan heb dan is het op het veld staan met de vliegmaatjes en erachter komen dat al mijn Lipo's leeg zijn en hun nog lekker kunnen doorfladderen.
Met die 15 stuks Lipo packs ben ik verzekerd van vliegplezier.
Daarbij opgeteld ook nog de 15 stuks Turnigy Nano 2S 300Mah 35C Lipo packjes liggen voor de komende Blade 130-X Micro CP heli en dan kan die ook mee naar het veld om daarmee rond te knallen.
Wat een heerlijk formaat die Micro's.Ben echt helemaal om sinds kort met grote dank aan m'n vliegmaat Brutus.
Geen gedoe meer op de fiets of motor om die grote kisten mee te zeulen.
Lekker een 2 of 3 Funfighters meenemen en een wentelwiekmachine erbij.
Gaat genieten worden op het veld dit seizoen.
Fijn weekend allen.
Vr Gr Erwin

Back