Productaankondiging Skyhero little spider En hallo ik ben Batista !

Discussie in 'Multicopters' gestart door Batista, 7 okt 2016.

  1. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo Ik ben Batista ,en ben nieuw hier ,wel paar jaar terug zat Ik op het forum ,met bouw van een aantal
    auto's ...erg mooi geworden Tamiya auto's trouwens..Ik heb er zelfs nog eentje nieuw in doos ,een Sand scorcher ..Ben begonnen met de auto's ,maar vliegen leek me helemaal het einde !
    Tijdje gekeken,om er zelf eentje te gaan bouwen ..maar best wel lastig kwam Ik achter..goed dat is nog steeds nooit gebeurt ..er gebeurde teveel vervelende dingen in mijn leven dus...nu jaren later
    Het bloed kribbelde nog steeds om te vliegen...
    Vandaag heb ik de stap gezet om een nieuwe vliegdroom waar te maken en een drone gekocht !
    Ik moet hem nog ophalen ..tweede hands gekocht ,maar wel nette drone ..het is een SKYHERO little spyder ! Leuk erg mooi dingetje ! Er zit een naza m v2 op wat volgens mij prima spul is, voor de rest weinig nog ..
    Ben erg benieuwd want Ik heb totaal geen vliegervaring
    Ik zie wel heel veel dingen die op de v2 aangesloten kunnen of een extra canbus voor nog meer leuke gadgets ..moet nog veel leren dus..
    Ik zal binnenkort even wat foto's posten van mijn nieuwe aanwinst !
    Eerst nog het een en ander aanschaffen zoals een lader en misschien nieuwe accus ..verder wil Ik er een beestachtige mooie drone in elkaar bouwen ..met vele opties en het liefst een gopro 5 camera
    Jullie horen nog wat van mij ,
    Iedereen op dit forum : Hallo Hallo en reactie's zijn altijd welkom !
    Gr Batista
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Welkom Batista.
    Mag ik vragen: ga jij die Sky Hero Quadcopter straks op 3S of op 4S Lipo vliegen?
    Vr Gr Erwin
     
  3. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo Erwin ,
    Er zitten 4s accus bij momenteel ,weet niet of Ik die ga gebruiken,eerst testen of ze nog goed zijn..misschien een nieuwe paar kopen.
    Heb nog helemaal geen ervaring mee..en heb nu de drone nog steeds niet in handen,morgen ga Ik hem ophalen en kan Ik het een en ander bestuderen.
    Ik weet nu zelfs nog niet de verschillen tussen 3s of 4s lipo's dus goeie vraag,haha
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Och, geen enkel probleem hoor.
    Dat zal je mettertijd allemaal meester gaan worden.
    Veel lezen over de zaken die je interesseren is het devies.
    Genoeg stof over te vinden op Forums.
    Kijk ook eens op het RCGroups Forum.
    Nog veel meer leesvoer dan op dit Forum.
    Succes en genietse van de hobby.
    En nooit vergeten: veiligheid boven alles!!!
    Dus niet alleen van de omstanders indien je vliegt maar ook voor die van jezelf.
    Vr Gr Erwin
     
  5. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Ja bedankt ! Erwin,ga me best doen.
    Zal zeker ook eens op die forums gaan kijken,moet nog zoveel leren..
    Waar vlieg jij mee momenteel ook een Sky Hero ? Wat zijn jou ervaringen hiermee ?
    Ik moet een goede lader kopen ,misschien heeft er iemand een advies,over wat
    nou betrouwbare is ?
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik vlieg met verschillende merken en type drones.
    Zonder en met FPV Cam erop.
    Ook mijn Sky Hero Little Spyder vliegt top.
    Doe ik op 4S 4400Mah Lipo.
    Wat Lipo laders betreft kijk eens bij de Graupner Ultramat laders.
    Die benne gewoon degelijk en goed.
    Denk dan aan de Ultramat 14 plus of de 16.
    Vr Gr Erwin
     
  7. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Paar dagen terug mijn nieuwe drone opgehaald de SkyHero little spider ..
    Wat een mooi apperaat ! alles staat netjes in de koffer nu..hij is in principe vliegklaar..het is meer dan ik dacht , alles ziet er ook perfect uit. Foto's heb Ik nog niet gemaakt.
    Ik heb echter geen tot niets aan vliegervaring,op mijn Skeye nano drone na dan..en bedacht dat Ik ook nog een oefendroontje nodig had...
    Beetje zonde om mijn Skyhero meteen stuk te vliegen..dus lekker omslachtig..dat wel,..op zoek gegaan naar iets waar Ik even mee kan oefenen.
    Nou ik vond een DJI phantom voor niet teveel geld,ja met een probleem hoor
    hij vliegt natuurlijk niet ..hahahah ik denk en hoop deze te repareren dus...
    De verkoper zei me dat hij wel startte..maar niet wilde vliegen...hmmmm zo las ik dat ook in de advertentie dus..
    Ik bedacht dat het niet veel kon zijn ,en hij was voor de rest compleet en redelijk
    netjes.
    Gekocht dus !! Eerste conclussie is ...Wat een speelgoed ding !! stelt niet veel
    voor vergeleken bij de Skyhero ! Maar prima oefenmatriaal ! Maar nu ..deze eerst repareren ...het is een Phantom 2 model p 330 ben Ik achter,maar nog eentje voor de de batterijen vervanging oftewel zoals de phantom 1 ook heeft
    Oude lipo's nog ! beetje model waar net niet teveel van gemaakt zijn,nu zijn de batterijen groter en zwaarder.
    Nou hij vertelde dat hij een motorwissel heeft gedaan..hier thuis ben Ik het goed aan het bekijken..Ik zag dat hij twee motoren heeft verwisseld dat zijn dus geen orginele motoren..
    Aha daar zat het probleem ook waarschijnlijk,verkeerde motoren met verkeerde
    ESC vermoed Ik nu ..tot zover heb Ik nu zelf bedacht,volgende is de drone openmaken en zelfs nog testen want ook nog niet gedaan..
    Eerst zoeken naar de juist type motortjes die op de Esc passen ...anders moet
    Ik die ook nog gaan veranderen..kosten 19,00 euro per stuk dus..dat wil Ik niet.
    Motortjes moeten de 2212 920 kv zijn ...nieuwere model heeft de 2312 maar andere esc printplaatjes..wat een grote esc printen trouwens...
    Tot zover vandaag ...
    Wordt vervolgt ...
     
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Goed bezig.
    Met welke zender vlieg jij jouw Sky Hero straks?
     
  9. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Hay Dylan ,ik heb een Turnigy tgy-i6 6 kanalen momemteel die zat erbij ,alles is nog nieuw doos alles zit erbij .
    Erwin,die ultramat 14 plus of 16 schijnen goeie laders te zijn..de persoon van wie ik alles heb overgenomen ,had een imax b6 ,met als nadeel dat je dat moet voeden 12-18 volt ,maar die heb ik nog wel imax b6 kost haast niets trouwens
    Ultramat is zelf gevoed ,makkelijker eigelijk.
    Momenteel zit ik op een andere donor phantom te wachten,ik hoop daar onderdelen uit te halen ,om de phantom 2 weer vliegend te krijgen.
    wordt vervolgt -
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    I-max B6 laders zou ik overslaan.
    Heb ze ook gehad en ze schijnen intern slecht te zijn met balanceren, dus niet zo fris voor de cellen in je Lipo wat laden aangaan betreft.
    Kan je beter wat centen bijleggen en een betere lader kopen.
    Vr Gr
     
  11. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Oke ! Imax b6 schijnen slecht te balanceren ? Ik weet eigelijk niet wat of waar ik op moet letten, balanceren zegt me dus niets ,ook geen lipo ervaring..enz
    Dus alle reactie's welkom en bedankt voor de tip !
    Nog een vraag,moeten ze niet onlanden worden?
    En nu heb ik dus niets,ja een oude DJI lader bij die bij de phantom zat.
    Nu heb ik een heleboel lipo's maar kan ze dus niet ontladen ,dus wil niet te lang gaan wachten een lader te bestellen. Weet niet of die ultramat 14 plus of 16 moet hebben, en of dat nu echt een fijne lader is..
    heb het wel vaker gehoord in de modelbouw wereld....
     
  12. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Je kunt qua keuze in Lipo laders werkelijk alle kanten op.
    Het ligt eraan wat je wilt en wat je hebt te besteden aan budget.
    Persoonlijk zou ik de cheapy ass laders niet nemen vanwege hun slechtere balanceer kwaliteiten.
    De meningen zullen ook daarover wel verschillen, maar zelf weet ik wel beter na 17 jaar te lopen frutten met verschillende soorten Lipo laders.
    Dus die keuze is geheel aan jou.
    Google staat er vol mee en je zou eens kunnen zoeken op: welke Lipo lader het beste te kunnen kiezen?

    Een Lipo ontladen is niet zo aan de orde.
    Wel aan de orde is om een Lipo accu indien die voor langere tijd ongebruikt wordt weggelegt op storage mode te zetten.
    Dus rond de 40% aan lading er nog in hebben zitten en dan lekker kunnen bewaren voor maanden.
    Er zijn Lipo checkers te koop waarmee je de Lipo kunt controleren.
    Google er eens op is mijn advies.

    Wat je in elk geval nimmer moet doen is een vol geladen Lipo voor maandenlang wegleggen.
    Ze worden er lui van en het is gewoon niet goed voor de Lipo.
    Ook hier lopen de meningen uiteen, dus uiteindelijk zelf kiezen wat jij het graagst doet.
    Ik ben er op dat vlak ook al uit gelukkig.

    Vind het beetje jammer dat er nog niemand anders heeft gereageerd op je Topic.
    Eigenlijk ook een beetje flauw zelfs.
    Maar helaas gaat dat zo met dit soort Forums.
    Dus wen er maar aan.
    Oja....... weet zo effe niet hoe goed je Engels is, maar je zou voor de gein eens kunnen kijken op het RCGroups Forum.
    Tig keer meer info en goede tips dan op welk Nederlands Forum dan ook.
    Wat dat betreft lopen we hier in Europa toch aantal stappen achter op RC hobbygebied ten opzichte van de Amerikanen.
    Dus veel lezen is het advies wat ik je graag meegeef.
    Succes.
     
  13. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Zo weer een hoop gelezen,over lipo's en ook over laders en balanceren ja wat een hoop kan je er over vinden..pffff raakt bijna door de bomen het bos kwijt..
    Ik ben wel iets wijzer geworden,en ik heb gisteren uiteindelijk bij de graupners
    laders terecht gekomen.
    Graupner is natuurlijk een goed oude bekende in de modelblouwwereld,en ze weten vast wel hoe ze met lipo's moeten omgaan.
    Ik vond deze : http://www.rcracingtwente.nl/epages/480822358.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/480822358/Products/6475
    Graupner duo plus 45 deze lader zou erg goed zijn in balanceren onladen enz..
    Of toch model kleiner de 16 plus maar of die nou net zo goed balanceerd?
    Dan ben Ik ook nog benieuwd wat iedereen hier vind ...en wat gebruik jij nou eigelijk Dylan ?
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zelf gebruik ik ook Graupner laders maar ook andere laders van gedegen merk.
    Ben er zeer content mee en laat mede daarom de goedkope laders voor wat ze zijn.
    De Graupner 16+ balanceert uitstekend en hoef jij je geen zorgen over te maken.
    Maatje waarmee ik vlieg heeft er 2 stuks van in gebruik al een jaar of 3.
    Maak er een mooie zondag van, want het gaat prachtig vliegweer worden.
    Vr Gr
     
  15. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Ja precies die Ultramat's van graupner,16 plus ja ,die ga ik aanschaven,
    was even veronderstelling dat die duo 45 beter was.
    Ja zondag was inderdaad prachtig vliegweer,alleen Ik kon niet vliegen ....
    Dus heb Ik in een inpulsiefe bui,tot verdriet van mijn vriendin,zondag nog een drone gekocht...eentje die RTF is ...kon het weer niet laten...
    (Jou schuld haha)
    Uiteraard was het te laat om nog te vliegen,nu staat hij staat hij nog in bijna ongeopende doos in de woonkamer.. klaar voor het mooie weer pffff,wordt steeds slechter ...
    Wordt weer vervolg-
    Gr bap
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ha ha ha ha, geef mij maar de schuld hoor.
    Mag ik vragen welke RTF Drone jij hebt gekocht dan?
    Een 2e handse of een nieuwe en welk merk en type?
    Wellicht zal het formaat klein genoeg zijn om ook binnen mee te kunnen vliegen.
    Tot groot plezier of ergernis van je vriendin.Ha ha ha ha

    Zelf zit ik met smart te wachten op de komende E-flite Convergence V-tol.
    Weet niet of je bekend bent met het fenomeen V-tol, maar kijk er maar eens naar op You Tube.
    De Convergence komt volgende maand uit en die ga ik absoluut aanschaffen.
    Ik vlieg al 17 jaar rond met verschillende RC toestellen,maar een heuse V-tol heb nog nimmer mogen beleven en gehad.
    Die Convergence lijkt me super vet.
    Het beste uit 2 werelden.Rondvliegen en in hoover kunnen landen.
    Nog paar weken geduld en dan is het zover.
    Wens ik jou heel veel plezier met je nieuwe RTF Quadcopter.
    Hoop dat ze lekker gaat vliegen en je veel plezier gaat geven.
    Vr Gr
     
  17. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Hahaha nee weer geen kamermodelletje,heb een Xero Xplorer V gekocht ,
    helemaal spiksplinter nieuw...Ik weet niet of ik daar nou zo goed aan gedaan heb..zoals Ik al zei,in een inpulsieve bui,en zin in vliegen,...Geen goedkoop ding hoor..kosten nieuw 699 euro momenteel.
    Het idee is even proberen,en dan weer verkopen..want het is mij lang niet goed genoeg..Ik ben heel erg...dat dus ..wel een geinig ding en spiksplinternieuw ook wel mooi.
    Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.
    De V-tol Convergence
    Wauw Wat een mooi ding zeg ! Was er helemaal niet bekend mee ,maar die wil Ik dus wel hebben...Ik weet het nu al ..echt heel gaaf ,dus volgende maand komt hij uit ? Zal hij nog wel duur zijn en inderdaad die Convergence is heel mooi ding zeg...nu Ik dat weer weet wil Ik het zeker in de gaten houden..
    Zie je wel dit forum is helemaal niet goed voor mij...hahaha
    Gr.bap

    Wordt vervolgt-
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Die E-flite Convergence gaat als BNF model rond de 250 euro kosten.
    Vind dat wel een schappelijke prijs.
    Er staat ook al een Topic op het RCGroups Forum dus wellicht kan je dat net als ik ook in de gaten houden.
    Schijnt dat rond 15 november het toestel op de markt wordt gebracht.
    Wat ik wel ga doen is eerst even de befaamde kat uit de boom kijken alvorens die Convergence aan te schaffen.
    Impuls aankopen doe ik al jaren niet meer, want ben daar helaas paar keer flink nat mee gegaan.
    Dus eerst eens lekker andere piloten een nieuw toestel uit laten proberen, dan de recencies ervan lezen en dan besluiten om het toestel wel of niet te gaan kopen.
    Dus zekers in jouw geval als beginnende piloot adviseer ik: kalm aan en niet te snel gevoelsmatig iets kopen.
    Want spijt kan je dan heel snel krijgen.
    Vr Gr
     
  19. Batista

    Batista

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi Dylan (en andere lezers)
    Ik heb nog steeds niet gevlogen,mijn nieuwe drone staat dus gewoon
    in de doos..heb zo'n zin om te vliegen..zonet was Ik de kaarten van de wel
    mogen vliegen zones aan het bekijken,blijkt dat Ik behoorlijk stuk moet rijden
    voor Ik uberhaubt in een vlieggebied zit..Ik hoopte te kunnen vliegen in
    spaarnwoude (dat is onder haarlem) laat daar nou wel een RC vliegclub zitten,
    als recreant mag dat blijkaar niet Toch vind Ik dat raar, en wil er meer over weten..heb wel gelezen dat er een paar zijn gepakt,in beslag zijn genomen,en proces verbaal hebben gekregen.
    Ik weet wat je bedoeld met inpulse kopen..heb momenteel wel weer iets in me hoofd..maar daar later misschien meer over.
    Ik wacht die v-tol convergence nog even af ,staat wel ergens in mijn lijstje maar
    eerst moet Ik nog even nieuw vlieggebied vinden,best lastig als Amsterdammer
    zeker omdat rustig wil vliegen zonder mensen eromheen,en daar weet Ik nog niet precies waar Ik zoiets als spaarnwoude kan vinden ..reactie's dus welkom
    Gr Batista
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dus jouw Drone staat nog steeds in de doos en heb je nog niet mee gevlogen.
    Dat is wel even lastig lijkt me.
    Bij mij zou het toestel de eerste dag al zijn eerste vlucht hebben gemaakt.
    Ik begrijp dus dat het erg lastig tot nagenoeg onmogelijk voor jou is om met een RC toestel te gaan vliegen.
    Oftewel: wildvliegen.
    Dan heb je dikke pech daarmee en dat lijkt me echt knake en klinkt als een doodsteek voor de hobby.
    Tenzij je bij een modelbouwvereniging gaat vliegen, maar dat vind niet iedereen leuk en plesant.
    Ik heb dan het geluk in het oosten van het land te wonen en los van bepaalde gebieden waar ook hier niet gevlogen mag worden hebben wij als groepje wildvliegers nog plekken genoeg waar we plezier kunnen maken met allerhande RC modellen.
    Wij vliegen zelfs op land van een boer met zijn toestemming.
    Ik hoop dat jij jouw hobby kunt beoefenen tzt want zoals ik het lees uit jouw bericht zal dat nog niet mee gaan vallen.
    Succes.
    Vr Gr
     

Deel Deze Pagina