Skyzone-702 geen verbinding

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door hoppema0180, 26 jul 2016.

  1. hoppema0180

    hoppema0180

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw op dit forum en al een aantal dagen op zoek naar de oplossing voor mijn Skyzone sky 702 schermpje doe ik niet aan de praat krijg.
    Dit scherm gebruik om te vliegen met een DJI Phantom Drone.
    Van de week tijdens het vliegen begon het scherm uit het niets Zwart/wit te knipperen.
    terwijl hij normaal op een beeld met sneeuw blijft staan mocht er geen verbinding zijn met de Gopro/Drone.

    http://sendvid.com/06obtek1

    Dit is het beeld wat komt wanneer je hem aan zet.
    Ben dus al meerdere dagen bezig maar kan vrijwel niks vinden over de producten van skyzone.
    aangezien ik donderdag op vakantie ga en de drone mee wil nemen begint de tijd wel te dringen.

    Aangezien ik nooit aan de setting van het scherm en de transmitter heb gezeten lijkt het me niet daar aan te liggen. Ik denk dat het de Lipo batterij is, heeft iemand hier ervaring mee?
    dat het scherm begint te knipperen zoals het filmpje?
    Op internet is niet te vinden dat het scherm zwart en wit gaat knipperen wanneer er iets mis is met de voeding.

    Heb vandaag de batterij nagekeken en deze staat helaas wel bol merkte ik, dat er lucht onder het plastic zit.

    Ik hoop dat iemand met dit probleem kan helpen voordat ik op vakantie ga donderdag.
    alvast bedankt.
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Afgaande op het videootje vermoed ik dat er iets fout gaat met de voeding. De voedingsspanning (12V?) zakt te ver in zodat je monitor uitschakelt. Dan wordt de spanning weer hoog genoeg en schakelt hij weer in, en weer uit, en weer............
    Kijk dus de accu('s) en de eventuele spanningsregelaar(s) goed na. Weet je niets of heel weinig van de elektronica dan zal je iemand moeten zoeken die de kennis en de apparatuur heeft om je hierbij te helpen.
     
  3. hoppema0180

    hoppema0180

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rotterdam
    dat vermoede had ik inderdaad al, de batterij.
    zeker omdat het plotseling tijdens het vliegen gebeurde.

    Heb wel wat kennis van Electro maar niet op het gebied van Lipo batterijen.
    Denk er aan om voor de zekerheid een nieuwe accu te kopen.
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Direct een nieuwe kopen is ook weer zo iets. Heb je niet even een andere accu om te testen? Het kan ook een hele grote zijn als de spanning maar klopt.
     
  5. hoppema0180

    hoppema0180

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rotterdam
    Dit is de enige Lipo Accu die ik heb.
    Ik ga van de week denk ik even langs een modelbouw winkel met het hele zooitje.
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    In die winkel zullen ze wel even een accu hebben om te testen. Is de accu de oorzaak dan kan je een nieuwe kopen.
    Maar test het wel goed want de oorzaak kan ook iets anders zijn.
     

Deel Deze Pagina