Slecht starten na 2 wk. ik gebruik afterrun...

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door polo98, 25 okt 2005.

  1. polo98

    polo98 Guest

    Zoals ergens anders ook al te lezen is dacht ik vanavond na het werk effe snel te gaan rijden, de weg was droog dus ik dacht starten dat ding !!!!!!

    Na twee weken stil te hebben gestaan wou hij verdomd slecht starten, echt heel slecht...

    Ik rij op tornado 16 % en gebruik ook afterrun van tornado....
    Nou heb ik ergens wel gelezen dat de afterrun wel eens de spelbreker hier bij kon zijn........want hij starte echt slecht...
    Is dat ook zo ?????

    En gebruiken jullie afterrun ??
    En wanneer gebruiken jullie het als je denk ongeveer 1 week of langer niet te gaan rijden of langer???

    Moet toch eens naar andere brandstof gaan vragen denk, want als ik dit iedere keer heb dan heb ik steeds een lam handje, en dan loopt'ie ook nog niet eens..... :p
     
  2. TheLightning

    TheLightning

    Lid geworden:
    22 sep 2005
    Berichten:
    138
    misschien doe je er iets te veel in?

    Ik deed het laats voor de eerste keer en deed er 3 druppels in.. was blijkbaar iets te veel want hij starte voor geen meter.. moest eerst een kwart tank erdoor spoelen :)
     
  3. polo98

    polo98 Guest

    Klopt idd ik doe er ook 3 druppels in, in de carb en dan effe aan de trekstarter trekken.....

    Maar idd start echt K*T........
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Even de plug eruit draaien en dan een paar keer trekken aan de starter, dan spuugt die de olie er vrij gemakkelijk uit.

    Andere spelbreker is toch de aantasting van de gloeidraad in de plug, die moet een zilveren kleur hebben (op de 1e ring na, die mag zwartjes zijn)
     
  5. polo98

    polo98 Guest

    Ik hoop niet dat het nu al aantasting op mijn plug is want die zit er net 3 á 4 tankjes in !!

    Maar goed, wanneer doen jullie er afterrun in ??
    Als je denkt 1 week niet te rijden ???
    Of langer ???
    Of gewoon altijd.........

    Ik meestal als ik denk 1 week niet te gaan rijden...
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja, wij rijden zekers 1 keer per week en heel soms ook wel eens een weekje niet. Afterrun gaat bij ons alleen in de motoren als deze een aantal weken (vanaf 3) stil liggen of nadat hij open is geweest.

    E.e.a. is erg afhankelijk van je brandstof en de vervuiling van deze in je motor. Als je motor altijd mooi schoon is en een beetje vettig dan hoef je er niet gelijk afterrun is te spuiten.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik gebruik geen afterrun, maar ik weet dat mijn brandstof geen rare dingen doet. Tornado staat er oa. om bekend dat er roest kan ontstaan.
     
  8. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Welke brandstof gebruik jij dan ?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik meng zelf met 2 soorten Castrol race-oliën
     
  10. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Goed, ga je weer aan de haal. Hoe lang is het wel niet geleden dat jij Tornado gebruikt hebt??? Zeg dan ook geen dingen die op oude gegevens berust zijn.
     
  11. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    hmm, dus jij hebt het idee dat Tornado geen roest meer veroorzaakt tegenwoordig ?

    Ik vraag het eigenlijk omdat ikzelf 'benzine' gebruik waarvan ik eigenlijk niet goed weet wat het is. Blik van lokale modelbouw dealer. (Shamrock)
    Heb op zich geen klachten, maar zag wel laatst dat ik toch wat roestplekjes had op krukas.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zie vandaag de dag nog genoeg motoren die met Tornado gebruikt zijn, waarom je het nu minder of niet ziet bij onze race motoren komt omdat de krukassen een coating hebben.

    En Chielos, wat met dat verhaal dat Tornado je zuigers aantaste ?
    Maar ja, zoals altijd, afterun kan zeker geen kwaad. Baat het niet schaadt het niet.

    Probleem met kant en klare brandstoffen is dat je niet weet wat je krijgt dan alleen de hoeveelheid nitro, het blik wat je morgen koopt kan anders zijn dan je vandaag hebt en dat zit voornamelijk in de gebruikte oliën.
     
  13. kawa-freak

    kawa-freak Guest

    Ik rijd met Tornado 10 % en telkens als ik rij doe ik er 6 a 7 druppels after-run olie in ( zo hebben ze het mij gezegd ).
    Of ik nu 1 week stillig, of 1 dag het maakt niet uit, die olie erin en terug racen.
    Ligt het niet aan je glowplugstarter (niet goed opgeladen misschien).
     
  14. polo98

    polo98 Guest

    Ik heb ook al begrepen dat de auto liever lekker warmpjes erbij staat......
    Dit kan ook wel eens het prob. zijn want hij staat nu in de schuur, en aangezien het s'nachts alweer redelijk koud en vochtig wordt kan dit ook wel eens ten nadele zijn....

    Mijn batterijen gaan wel altijd mee naar binnen, ik zal alles eens weer goed opladen, en de auto ook eens binnen zetten......

    Gaat het proberen......met afterrun natuurlijk, anders weet ik niet waar het aan zal liggen.... :wink:

    Want ik heb vanav nog effe weer 1 tankje gereden en hij wou weer verdomd slecht starten, en ik heb gister geen afterrun gebruikt ( kan nu ook wel de glowplug driver zijn geweest die stond nog maar net in het "groene")
     
  15. HPI_RS4

    HPI_RS4 Guest

    Ik heb schijt aan die olie,
    misschien ga ik dat later doen maarja
    ik rij niet zo vaak meer:(
    geen competitie. heen en weer rijden is ook niks
    ik ben daarom van plan een nieuwe te kopen
    en wat betreft die motor. geen problemen mee!!
     
  16. HPI_RS4

    HPI_RS4 Guest

    offroad baan is er hier namelijk wel
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou, heel stoer van je dan.... :roll:
     
  18. Radar

    Radar Guest

    Ik gebruik altijd ARO, en wel meer dan 6 druppeltjes (gasschuif dicht, carb volgooien, schuif open, goed draaien en nogmaals)
    Eerst ff plug eruit en ff goed droogdraaien, carb goed primen en starten...geen probleem.

    Ik gebruik overigens nu Tornado 16% en hiervoor Modell Technik 16%.
     
  19. Robindepobin

    Robindepobin

    Lid geworden:
    9 mei 2010
    Berichten:
    16
    Je kan je post ook editten, dat weet ik zelfs en ik heb pas 2 posts.

    Verder zou ik ook zeker geen dingen gebruiken die de levensduur van je motor verlengen, waarom zou je? Zo'n flesje kost wel 3 euro!:-|

    Of het nu helpt of niet, het is in ieder geval niet schadelijk.


    @TS: Start je auto ook moeilijk als je geen afterrun gebruikt? Ik heb namelijk nog nooit startproblemen gehad door gebruik van afterrun olie
     
  20. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Goed dat hij NU weet hoe hij zijn post kan editten.. :)
     

Deel Deze Pagina