Smit Rotterdam

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Jeroen_de, 22 mei 2017.

  1. Jeroen_de

    Jeroen_de

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    8
    Ik zou mijn even voorstellen ik ben Jeroen 27 jaar en ga beginnen met het bouwen van de Smit Rotterdam van Billing Boats.


    Ik zou in de toekomst nog wel wat vragen hebben, hoop dat jullie mijn kunnen helpen!

    Ga binnenkort wat foto's plaatsen en een verhaal om jullie op de hoogte te houden!

    Groet,
    Jeroen
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2017
    kikonline vindt dit leuk.
  2. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Laatst bewerkt: 23 mei 2017
  3. Jeroen_de

    Jeroen_de

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    8
    Ha Roelof,

    Nou van jou is ook een behoorlijk project nog zeg leuk! Hoop dat we veel informatie kunnen delen! Ik zou binnenkort wat foto's plaatsen!

    Ik had alleen even een vraagje misschien weet iemand op dit forum daar meer over te vertellen, de boefschroef op internet had ik er 1 van robbe gezien. Maar is dit aan te raden om in de Smit Rotterdam te bouwen?! En wat is de functie precies van een boegschroef?!
     
  4. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ha Jeroen die link is naar een Smit Rotterdam draadje waarin ik een link beschreven heb naar foto's van het echte schip. Is leuk als naslag voor het detailwerk later.
    Ik heb zelf wel een boegschroef gekocht en moet die nog wel gaan plaatsen. Hierbij een van mijn 'open' schip.
    [​IMG]
    De functie van de boegschroef is het makkelijker verplaatsen van de boeg.
    Groeten Roelof
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
  6. Jeroen_de

    Jeroen_de

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    8
    Dank voor de informatie, vind het wel leuk om een boegschroef er in te bouwen! Dus ga nog even op zoek op internet naar een goede! Of hebben jullie een tip van site's?!
     
  7. Jeroen_de

    Jeroen_de

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    8
    Ha Roelof,

    Oké is altijd leuk om foto's van het echte schip er bij te hebben.
    Maar je bent ook gewoon helemaal met een nieuwe Smit Rotterdam begonnen als ik het goed begrijp?!
     
  8. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ha Jeroen. Ik kon de bouwdoos overnemen van vriend. Hij had alleen de spanten en het eerste dek in elkaar gezet. De rest (het afbouwen en het RC maken) kon ik naar mijn eigen wens gaan doen. Op dit moment ben ik zover dat er met epoxy gewerkt moet gaan worden.
    Ik ben twee jaar geleden wel lid geworden van de ModelBouw Vereniging Alblasserdam (MBVA). Zij hebben heel veel kennis en adviezen voor mensen zoals ik die voor het eerst met RC spullen en epoxy willen gaan werken.
     
    kikonline en Jeroen_de vinden dit leuk.
  9. Johnny Lloyd

    Johnny Lloyd

    Lid geworden:
    14 apr 2008
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Vaassen
    Ik zou de romp in G4 zetten, lost de cellulose op in het hout en maakt de romp knetterhard.

    Daarna iets schuren, plamuren en schilderen/spuiten
     
  10. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Wordt voor mij lastig Johnny. Mijn romp staat al in de plamuur en de epoxy is al in huis. Misschien bij het volgende schip. Toch bedankt voor de tip.
     
  11. kikonline

    kikonline

    Lid geworden:
    14 aug 2016
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Ridderkerk
    Hi Roelof, hoe gaat het met de vorderingen. Ik woon zelf in Ridderkerk en ben ook bezig met de Smit Rotterdam. Wellicht kunnen we een keer samen naar die vereniging?
     
  12. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ha Roberto de vorderingen gaan niet zo als gehoopt. Samen naar de club is geen probleem hoor. Zal wel volgend jaar worden.
    Ik stuur je nog wel pb.
    Groetjes Roelof
     
  13. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Geen idee hoever je momenteel staat maar mocht het nog mogelijk zijn, plaats je motor van de boegschroef onder een hoek.
    zoals het op je laatste foto, liggend kan je niet meer aan alle bevestigings-schroeven mocht dat ooit noodzakelijk zijn.
    succes nog met je bouwproject
     
  14. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Dank je Marc. Ik heb de romp dicht en de boegschroef zit er nog niet in. Dus daar ik nog wel mee draaien.
    Eerst had ik hem rechtop, maar dan kan ik helemaal nergens meer bij, dus was plat een andere optie.
     
    Jeroen_de vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina