smitwijs singapore 1:200

De 1:200 scheepsmodellen hebben mij zo aangesproken dat ik mezelf heb over gehaald om nog een ¨groot¨ ombouw project te beginnen.

Ditmaal gaat het om de ombouw van de smit rotterdam van heller, deze ga ik ombouwen tot de smitwijs singapore.

Het model moet uiteindelijk ook RC worden, en ik wil ook eens proberen om een boegschoef te maken voor dit model.

Verlichting wil ik nog even in het midden houden omdat ik verlichting op zo´n klein model een beetje overbodig vind.

Voor de mensen die toch niet weten hoe de smitwijs er uit ziet:
SMITWIJS.SINGAPORE.J.Oosterboer.jpg

Bron: http://www.tugspotters.com/tugs/smit.wijs.singapore.htm

Morgen ga ik het model ophalen, dus vanaf morgen meer informatie over dit projectje.

Gr Robin

Laatst bewerkt:
Robin,

succes leuk project, enne hier wat foto's van een 1:200 model welke ik in Denemarken tegenkwam, met boegschroef..

IMG_0653.jpg

IMG_0654.jpg

IMG_0655.jpg

Tom Boere

Als liefhebber van 1:200 modellen ga ik dit zeker volgen!
Veel plezier!

groeten, Rinie

Robin,

Succes met de bouw. Ik ga hem zeker volgen.

Groeten,

Martin

Ps ik heb nog steeds geen goede foto's van een varende smit Houston gemaakt
maar ze komen eraan. Eerst m'n draak afmaken (tuigage en electronica)

Vandaag heb ik het model opgehaald in Alphen a/d Rijn, zag er allemaal piekfijn uit.

Het viel me op dat dit model echt een stuk groter is dan de Houston. Dit is vrij logisch aangezien de echte schepen ook in lengte en breedte verschillen. Verder is het detail ook veel beter dan het model van de Houston.

Het grootste en leukste deel van de model wordt het achterdek, dit is namelijk totaal anders dan bij haar zusjes. Ze heeft namelijk een soort AHT achterdek:
sws_achterdek_3.jpg

Bron:foto pagina SmitWijs Singapore

Dus ben direct aan het slopen gegaan, alles wat op het achterdek nu nog uitsteekt gaat eraf (op de bolders na).

Zal morgen wat fotos posten van de inhoud van de doos en het werk tot nu toe.

Gr robin

Hier komen de fotos:

De inhoud van de doos:
dsc00187zg5.jpg

De romp in 2 delen.

dsc00188pk0.jpg

dsc00189nn7.jpg

De delen van de opbouw.

dsc00190cw0.jpg

De dekken.

En nu het eerste werk, heb nu bijna alles wat ik wilde verwijderen van het achterdek gedaan. Alleen de verhaalkop staat er nog, maar deze wordt overgeplaatst naar de smit new york van revell.

Best handig 2 vergelijkbare modellen in dezelfde schaal, dingen die bij het ene model missen kun je met het andere model aanvullen.

Genoeg gepraat:
Voor...
dsc00186us4.jpg

En na...
dsc00191sj8.jpg

Dit was het voor vandaag.

Gr robin

ik ben erg benieuwd hoe je dit gaat maken.
en ook nog naar dat rc want ik vermoed dat je wel keliene dingen nodig heb
enfin succes !

hey Robin,

ooit ook de Singapore gemaakt van Heller, had toen moeite met de 2 romp delen sluitend te krijgen. maar vond het een leuk model om te maken.
succes met bouwen

groet Marco

De inhoud van de kit ziet er goed uit!
Zou je de romp naast een bekend voorwerp (aansteker, pen, ...) kunnen fotograferen zodat we een idee krijgen van de grootte?

groeten, Rinie

heej robin ik heb ze alle 4 staan.De Smit rotterdam,Smit houston,Etv waker en de smit nederland.

gt marco

ik heb ze alle 4 staan.De Smit rotterdam,Smit houston,Etv waker en de smit nederland.

Dat is een mooie collectie! Heb je ze alle vier zelf gebouwd? Ik wil ook beginnen met deze 1:200 vloot, dus ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen en natuurlijk naar wat foto-tjes :-)

groeten, Rinie

Brandaris,
AHT staat voor Anchor Handling Tug, dit betekend dat het schip in staat is om offshore ankers (om boorplatformen op positie te houden) uit te zetten.

Hier een plaatje van een ander schip dat bezig is met deze werkzaamheden:
dekjk1.png

Bron:foto_eng

Koentjuh1990,
Het valt best mee hoe klein de apparatuur moet, omdat mijn Waker bijna een eigenbouw project was heb ik veel gewicht moeten besparen op elektra. Ze kan ook maar 10 minuten varen met de accus die er nu inliggen.

Bij dit schip kan ik meer inbouwen, het heeft meer drijfvermogen dan de Houston en de Waker.

Mega, de fotos komen eraan ;).

Gr Robin

Zoals beloofd, een foto met referentie materiaal:
dsc00192nh5.png

Het project gaat heel even de koelkast in (ik hoop voor een paar dagen) dit is omdat ik fotos opgestuurd krijg van een aantal belangrijke details op het achterdek. Zonder een goed beeld hiervan ga ik voorlopig niet verder.

Ben wel bezig met het uittekenen van het houten dek wat gelegd moet worden. Maar hier zijn niet echt bijzondere fotos van te maken ;-).

Dus ondertussen nog maar even knutselen aan de smit new york.

Gr robin

Bedankt voor de foto. Voor een 1:200 model is deze smit inderdaad nog een behoorlijke dame.
Ga je alleen het achterdek van hout maken, of vervang je het hele dek?

Veel plezier, Rinie

Er wordt een deel van het achterdek vervangen of ik plaats het eroverheen:
achterdekff7.png

Dit zit op het orginele schip op het metaal onder dit dek te beschermen tegen zwaar beschadigen door de stalen/ijzeren ankers die hier op het dek gebruikt worden.

Gr robin

Dat is een mooie collectie! Heb je ze alle vier zelf gebouwd? Ik wil ook beginnen met deze 1:200 vloot, dus ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen en natuurlijk naar wat foto-tjes :-)

groeten, Rinie

heen rinie ja ik heb ze allemaal zelf gebouwd:p .Ok ik zal ff kijken of ik wat fotos op het forum krijg.
gt marco

Back