SNIPE SNT Dlg afbouwen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Jordan27, 27 mrt 2017.

  1. Jordan27

    Jordan27

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Enschede
    Beste iedereen,

    Ben momenteel bezig de snipe snt af te bouwen maar loop nog tegen wat kleine onduidelijkheden aan.
    Met name door de in mijn optiek geweldige manual ( not )
    Gelukkig heb ik al het boor en freeswerk al laten doen ( in de vleugels , etc ) want dat is helemaal niet aan mij besteed resten nog een paar proberen:

    Accu
    Ik had 2 van deze accu's besteld:
    https://www.stefansliposhop.de/Akku...kus/SLS-XTRON-600mAh-1S1P-3-7V-20C::1579.html
    Maar deze passen helaas niet zoals op bijgevoegde foto ( van dit forum niet van mij ) te zien is
    is er wat ruimte nodig voor het accu pack, het liefst natuurlijk zover mogelijk naar voren.
    Echter is dit accu pakket te lang en past deze niet bovenop de servo's. De enige optie is een ander pakket zoeken wat breder en korter is
    OF
    Het accu pakket onder de vleugels te plaatsen en de servo's daarbij een cm meer naar voren.

    Nu is de SLS website niet echt handig doorzoekbaar.
    En kan ik geen pakket vinden met dezelfde SPECS welke breder is.
    Iemand tips ? Optie kan zijn het accu pakket anders onder de vleugels te plaatsen. Het Zwaartepunt met de ballast box is volgens mij al genoeg naar voren. Nog steeds niet ideaal natuurlijk.

    Ik zit er dus over te denken het te doen zoals hier 2e afbeelding:

    snipe-4.jpg snipe-sn-recommended.jpg

    Pushrod enforcement ( stuurkabel versteviging)
    Verder kan ik niet uit de manual opmaken hoe ik de verstevigings plaatjes moet monteren
    hier zit een uitsparing in en welke kant ik ze moet monteren ( er zit een uitsparing in)
    logischerwijs zou je denken dat die moet komen op de plek waar de metalen stuurlijntjes naar binnen komen in de romp. Hier zitten 2 gleuven in de romp, het lijkt me dat de uitsparingen hier parallel aan moeten lopen?

    Screen Shot 2017-03-27 at 02.05.36.png
    Het rode kader geeft aan waar er een gleuf in de romp zit voor de stuurkabels.
    De carbon plaat met uitsnijden daaronder, zoals op de foto lijkt hij dan te moeten wat me zeer onlogisch lijkt en wat ik dus niet kan volgen ook niet uit de tekeningen opmakend. Wie heeft een snipe en kan mij een foto sturen hoe het nu moet?

    Bedankt, mijn dank is groot
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2017
  2. Jordan27

    Jordan27

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Enschede
    jeti-ex-r5l.jpg

    Ook 2 problemen:

    1) Verder zit er ook bij mijn Jeti RL5 een geweldig handleiding die totaal niet aangeeft hoe ik de servo kabels moet aansluiten.
    Iemand die dit kan verduidelijken? Bij mijn normale jeti ontvanger is dit duidelijk gaan ze verticaal. bij de RL5 is dit compleet niet duidelijk.
    In het doosje zit een generieke ontvanger handleiding waar niks in staat over aansluiting.
    Ook staat er niet aangegeven hoe ik de power moet aansluiten op welke ingang; in ieder geval niet op de telemetry aansluiting dat is duidelijk.

    2) a1912_6268.jpg
    De power connector van deze accu past dus niet op de RL5, naar mijn weten.
    Hoe sluit ik deze aan of moet ik een andere connector hebben op de accu?
    Dit kan dus wel weer gewoon op mijn reguliere ontvanger van Jeti
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2017
  3. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Ik weet niet wat gebruikelijk is voor de snipe, maar zwaartepunts gewijs kan je beter de ontvanger bij de vleugel houden en de accu vooraan. Als ze vooraan niet op elkaar passen...

    Als je een vierkanaals ontvanger hebt moet je een beetje improvi(sol)deren: tegenstekkertje op de ontvanger of bij op een servo kabel.
     
  4. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Lijkt me vrij duidelijk. Links onder op de door jouw geposte foto zie je kanaal 1 en 2 met de +, - en de puls. Rechts boven kanaal 5 . De 3 en 4 zullen onder de 1 en 2 zitten. De - moet dus altijd naar het midden en de puls naar buiten.
     
  5. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Op de site van Hyperflight staat een handleiding. Die is redelijk duidelijk. De openingen in de pushrod geleiders zitten volgens mij onder het vleugelzadel, niet ter hoogte van de openingen van de stuurlijnen.
    De akku moet voor de balans echt wel voor in de neus. De ontvanger kan evt onder de vleugel. Passen en meten hoort er wel een beetje bij.
     
  6. Jordan27

    Jordan27

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Enschede
    Hoi Jeroen,

    De stekker van de accu past niet op de ontvanger..
    Ik kan op hyperflight de ontvanger niet vinden noch een manual
     
  7. Pnevel

    Pnevel

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    45
    Hallo,
    Ikzelf heb 2 SN's ingebouwd misschien heb je hier iets aan. Foto's zijn niet geweldig.
    Plaatsing is als volgt:
    neuslood - batterij - KST X08 (hoogte) - D47 richting - 2 x KST (aileron) - ontvanger (Jeti R5)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Bestandsgrootte:
      90,4 KB
      Weergaven:
      468
    • 2.jpg
      2.jpg
      Bestandsgrootte:
      145,5 KB
      Weergaven:
      504
    • 3.jpg
      3.jpg
      Bestandsgrootte:
      54,3 KB
      Weergaven:
      480
    • 4.jpg
      4.jpg
      Bestandsgrootte:
      135 KB
      Weergaven:
      589
  8. Pnevel

    Pnevel

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    45
    Voor de aansturing van de aileron gebruik ik een 3 mm holle koolstof staaf rechtstreeks aangesloten dus niet de standaard geleverde aansturing.
    Voor de batterij aansluiting heb ik zelf een verleng kabel gemaakt, standaard mannelijke servo stekker naar JST. Deze is in kanaal 5 ingeplugd.
     
  9. Jordan27

    Jordan27

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Enschede
    Hallo bedankt voor je foto's dit helpt zeker dan moet het wel lukken.
    Je hebt je servos wat meer naar achteren gezet dan in de manual staat, dat lukt bij mij zelf niet omdat de accu te lang is.

    Ik zit te denken om deze accu te gaan gebruiken:
    https://www.stefansliposhop.de/Akku...kus/SLS-XTRON-235mAh-1S1P-3-7V-30C::1204.html
    LxBxH 42x16x5mm

    Nu gebruik ik (past niet)
    https://www.stefansliposhop.de/Akku...kus/SLS-XTRON-600mAh-1S1P-3-7V-20C::1579.html
    LxBxH 64x17,5x7,5mm

    Nadeel is deze is maar 235Mah is dat genoeg voor een volle middag/dag vliegen met een DLG?
     
  10. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Normaal gebruik ik zo'n 120 mAh per uur. 235 mah is wel erg weinig.
     
  11. Jordan27

    Jordan27

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Enschede
    Hoi Alex daar was ik al bang voor,
    Dan zit er niks anders op de servos naar voren te plaatsen en de accu dan maar onder de vleugels.

    Een. 4 cm lange accu zou in de snipe SNT net passen. Bij SLS kan ik geen 1 cel accu vinden die korter is dan de aangekochte in mijn post hierboven. In het juiste voltage de 2 cellen zitten allemaal boven de 3,7 volt dus weet het ook even niet meer. Heb de lipo gekocht toen ik het model nog niet had maar kom dus net 2 cm te kort. Heb de servos ook al ingekort conform de manual dus daar valt ook niks meer te halen.
     
  12. Niels1275

    Niels1275

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Limmen (NH)
    Je kan twee cellen van 235 op elkaar plakken en deze paralel solderen als dat past

    Volgens mij balanceren ze van zelf bij het laden, maar dat kan iemand misschien even bevestigen?
     
  13. Pnevel

    Pnevel

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    45
    Met 300 mAh vlieg ik iets van een 1,5 u tot 2 u max. rekening houdend met min. 20% restcapaciteit in het batterij pack.
    Met de batterij vooraan is het makkelijk wisselen tussen meerdere batterijpacks.
     
  14. Jordan27

    Jordan27

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Enschede
    Tja niet ideaal elke 2 uur batterij pack verwisselen. Ik ga het maar eens proberen met de accu onder de vleugels kan nergens een accu vinden die past en rond de 500mah zit of iemand moet hier nig tips hebben.

    Niemand met een snipe snt die zijn accu pakket en aanschaf punt kan delen?
     
  15. Jordan27

    Jordan27

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Enschede
    Hyperflight adviseerd deze

    http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=RHINO-360-2S

    Wordt niet verzonden naar europa.
    Zal eens kijken hoe ik uitkom met gewicht als ik de servos 2 cm meer naar voren schuif.
    SLS heeft niks wat past boven de 250 mAh
    Dan wellicht toch maar wat vaker wisselen van accu is opzich ook wel te doen.
     
  16. Pnevel

    Pnevel

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    45
    Na 2u intensief gooien/vliegen ben je wel toe aan een kleine pauze. :)
    Je kan ook eens kijken op de website van Thunder Power: http://www.thunderpowerrc.com/
    Daar heb ik destijds ook naar gekeken voor een batterij maar uiteindelijk geen besteld. Ik weet niet meer precies welke in aanmerking kwamen.
     
  17. Pnevel

    Pnevel

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    45
    Ook opletten wanneer je de servo's (te ver) naar voor schuift dat deze niet in contact komen met de neuscone. M.a.w. uitkijken dat je de neuscone nog volledig dicht krijgt.
     
  18. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
  19. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    599
    Locatie:
    balen
    heb vandaag een snipe snt gekocht , de werkpen moet nog verlijmt worden wat raden jullie me aan ca of 24 epoxie vermoed ca gr peter
     
  20. Pnevel

    Pnevel

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    45
    Zonder twijfel de zo hoog mogelijk kwalitatieve epoxy die je in huis hebt liggen.
    Ik vermeng men epoxy met katoenvlokken en koolstof snippers voor zulke verlijmingen.
     
    bartjuh K en jaap27 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina