Sovereign of the Seas

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door pietsan, 27 mei 2016.

  1. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    De operatie is succesvol verlopen, er zit nu weer een mooie ruimte tussen de lende wervels en de uitstraling naar mijn been is al helemaal weg. Ik mag de 1e zes weken niet veel anders doen dan wat rond wandelen met een ondersteunend korset. Maar de toekomst ziet er weer heel wat rooskleuriger uit !
    één en ander betekent helaas wel dat ik waarschijnlijk niet bij de ontmoetingsdag op 7 mei a.s. aanwezig kan zijn. Maar dat is dan niet anders, er zullen toch nog wel van zulke dagen komen in de toekomst, waar ik dan wel bij aanwezig kan zijn.
     
    Hans Groenenberg en Eduard Renger vinden dit leuk.
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Mooi! Maar wie weet hoe je je dan voelt Piet, en kun je al weer heel wat!
     
    pietsan vindt dit leuk.
  3. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.196
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dat zijn goede berichten Piet, en inderdaad, er komt vast en zeker nog wel een andere ontmoetingsdag. :)
    Nu eerst rustig opknappen, en dan zie je daarna wel wat je kunt en hoe dat te doen. ;)
     
    pietsan vindt dit leuk.
  4. a3seidel

    a3seidel

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Assen
    Geweldig goed nieuws Piet en het is je na jaren "modderen" met je rug/been van harte gegund.Nu gewoonweg je nog even 6 weekjes inhouden !! (niet teveel eentonig zitten en een beetje wandelen ( b.v. een visje kopen op de markt ;-)), niks forceren en mijn ervaring na mijn hernia operatie was niet te veel zitten maar oefeningen doen en vaak kleine !! stukjes lopen.
    A3
     
  5. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    zeer goed nieuws piet, nou veel beterschap en later veel ongestoord bouwplezier
     
    pietsan vindt dit leuk.
  6. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Komt goed Adri, dat is inderdaad de bedoeling.
     
    a3seidel vindt dit leuk.
  7. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Goed nieuws Piet... Hopelijk kan je straks weer alles doen!
     
    pietsan vindt dit leuk.
  8. a3seidel

    a3seidel

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Assen
    Goeie morgen Piet,
    Het is al weer zo’n 5 weekjes geleden dat je geopereerd bent en ik was even nieuwsgierig naar de voorlopige tussenstand en de hopelijk mogelijke verbeteringen die je misschien nu al kunt vernemen.
    Gr. A3
     
  9. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Hoi Adri, het gaat per dag een beetje beter. Ik heb nog steeds een korset aan en toch nog wel wat last van de operatie. Zitten is daarom niet echt makkelijk, dus verder bouwen zal nog even op zich laten wachten. Wandelen gaat echter ook steeds beter en ik kan iedere keer een stukje verder.... Volgende week (11 mei) ga ik op controle naar Brugge. Daar worden dan wat foto's gemaakt en hoor ik hoe het er uit ziet en of eventueel het korset af mag blijven. De operatie is volgens mij wel goed gelukt, want de pijn die ik had is geheel weg en ook mijn been doet geen pijn meer. Als dat korset straks weg is dan zal zitten ook weer een stuk beter gaan en kan ik misschien voorzichtig weer wat gaan doen aan mijn model van de Sovereign. Gr. Piet.
     
    robertnl100, TIMBERWOLF en a3seidel vinden dit leuk.
  10. Wooden Shipbuilder

    Wooden Shipbuilder

    Lid geworden:
    1 mei 2017
    Berichten:
    399
    Locatie:
    .
    Hoi Piet, Aller eerst beterschap met het herstel van de operatie!

    Ik zie dat je bezig bent / was met de sovereign. Mooi schip en mooi gebouwd. Zoals je gezien hebt is mijn Mayflower project bijna afgerond. Mijn volgend project (die ik besteld heb) is le soleil royal van sergal. Dus ik vermoed dat ik een beetje een vergelijkbaar model heb gekozen. Ik kan helaas via de modelbouw app via mijn smartphone niet alle foto's zien van je bouwverslag.. Ik zie dan tekst.. Zoals GALLERY=media, 231720]JPG_0915_0996_bewerkt-1-COLLAGE_bewerktt-1

    Ik hou je verslag in de gaten.
     
  11. Wooden Shipbuilder

    Wooden Shipbuilder

    Lid geworden:
    1 mei 2017
    Berichten:
    399
    Locatie:
    .
    Ik zie veel mensen die de sovereign bouwen van het type merk van Deagostine.. Maar zie alleen nog de sovereign van Sergal (mantua) te koop. En van dit type nauwelijks verslagen of info.. Toch verschillen deze boten best qua uiterlijk.. Zijn die van sergal niet zo populair? Heeft iemand hier een idee over?
     
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
  13. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Het is een duur pakket. Die van Mantua gaat gauw richting de 900 euro - en da's voor veel mensen erg veel geld.
    Van DeAgostini is een pakket via de post geweest - iedere twee weken (of maand?) een pakket van rond de 10 euro. Uiteindelijk meer dan 1000 euro, maar over een langere periode verdeeld.
     
  14. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Alle foto's zijn gewoon zichtbaar in dit verslag Johan, hoe dit echter werkt op een smartphone dat zou ik niet weten. De tekst die je te zien krijgt verwijst (denk ik ) naar mijn foto album welke te vinden zijn onder het item "media" boven elke pagina.
     
  15. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Eigenlijk heeft Timberwolf deze vraag al beantwoord, als je het schip bij Sergal besteld moet je in één keer een behoorlijk bedrag neertellen, terwijl je bij DeAgostini het schip in maandelijkse termijnen betaald.
    De Sovereign die ik bouw van DeA. is wel geïnspireerd van de Sergal-kit. De vele verschillende kleuren die DeA. aan het schip geeft vind ik niet mooi, maar je moet de foto's kunnen zien om daar zelf een mening over te kunnen vormen.
     
  16. Wooden Shipbuilder

    Wooden Shipbuilder

    Lid geworden:
    1 mei 2017
    Berichten:
    399
    Locatie:
    .
    Ik denk dat het inderdaad een verwijzings link is naar de foto, zodat de smartphone niet alle foto's hoeft te laden..
     
  17. pimboly

    pimboly

    Lid geworden:
    9 feb 2013
    Berichten:
    291
    Locatie:
    eernegem belgie
    Hoi,
    Even een vraagje,
    Op de zijkanten van het middendeel komt een Reling,waar komt de bovenste lat , tussen voor en achterdek of er net tussen.

    R.
     
  18. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.196
    Locatie:
    Leeuwarden
    Pimboly, die reling komt ter hoogte van de dekken, maar de exacte plaats toch even via de instructie boekjes bepalen.
    Ik vond het trouwens het makkelijkste om de railings van voor tot achter in een keer te maken, omdat sommige in elkaar overlopen.
     
  19. pimboly

    pimboly

    Lid geworden:
    9 feb 2013
    Berichten:
    291
    Locatie:
    eernegem belgie
    Ok bedankt voor uw antwoord,kan ik mee verder
     
  20. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.207
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    JPG_1922_1358.JPG Inmiddels ben ik zover herstelt, dat een uurtje zitten (of zelfs langer) al weer mogelijk is. Dus deze week (uiterlijk volgende week) ga ik weer verder met het bouwen van de Sovereign. Het laatste wat ik aan het schip heb gedaan is te vinden in post 382 op pagina 20 van dit verslag. Dus ik ga eerst de bakboord galerijen plaatsen net zoals ik gedaan heb aan de stuurboord zijde. Daarna worden waarschijnlijk alle dekken afgewerkt met de daarbij horende railingen.
    Ik heb alle 135 delen in huis, dus kan ik alle kanten op die ik wil en hoef niet meer op DeA. te wachten.
    Zoals U ziet staat het model weer op de werktafel! (word vervolgt):)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2017

Deel Deze Pagina