Sovereign of the Seas

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door pietsan, 27 mei 2016.

1. pietsan

pietsan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    De weeflijnen voor de stengenwanten aan SB zijn allemaal gereed en het voorstengenwant is tevens ook voorzien van het puttingwant, (foto),

Ik ga nu verder met de andere twee puttingwantjes (kruis- en grotemast) waarna het hele verhaal aan BB aan de beurt is. Voor de volgende up-date maak ik dit eerst allemaal klaar, anders krijg je foto's die veel op elkaar lijken.

Sommige jufferblokjes zijn wat verdraait, maar dat is niet erg, want die kan ik nog goed zetten door ze iets te draaien.
    Daar er geen hele zwichting tussen de spreeworsten past omdat de voorste touwen gelijk lopen met de steng, heb ik de knoop voor de juffers onder de mastring geplaatst, zodat er geen spanning op het puttingwant komt na het aanspannen van het latere bramwant, waardoor het want dus zou worden scheef getrokken. De knoop onder de mastring voorkomt dit!

Laatst bewerkt: 11 sep 2018
    Pingu57, Jaques en a3seidel vinden dit leuk.
  2. a3seidel

a3seidel

Lid geworden:
    22 nov 2012
    Het is wel te zien Piet dat het lopend en staande Want helemaal jou "dingetje" is, zoals jij dit neerzet is het wel de overtreffende trap >>> mijn complimenten.

Laatst bewerkt: 13 sep 2018
    pietsan vindt dit leuk.
  3. Thomk7

Thomk7

Lid geworden:
    10 jan 2018
    Wat een mooi en strak touwwerk
    Mijn complimenten hiervoor

pietsan vindt dit leuk.
  4. pietsan

pietsan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Stengenwant aan SB compleet,
    JPG_4946_2754_bewerkt-1.jpg

Jaques, a3seidel, hgb1967 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Pingu57

Pingu57 Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    14 dec 2014
    :beer: Een perfect plaatje

pietsan vindt dit leuk.
  6. Hoosterw

Hoosterw Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    22 jun 2011
    :worship: Ik kan niet anders zeggen.....

pietsan vindt dit leuk.
  7. Jaques

Jaques

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Geweldig Piet, en als je dit zo volgt dan lijkt het allemaal zo gemakkelijk, ;)maar we weten onderhand uit ervaring hoe moeilijk dit in het echt is......

pietsan vindt dit leuk.
  8. pietsan

pietsan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Het stengenwant aan BB is ook gereed, een foto heeft niet zoveel zin, daar dat ong. hetzelfde plaatje zou opleveren als de laatste foto hierboven maar dan aan BB.
    Ik ga nu de bramwanten zetten en de bovenbramwanten voor de grote- en fokkemast, de kruismast heeft geen bovenbramwant. De bramwanten zijn een stuk kleiner als de overige wanten, dus dat zal wel een stukje vlotter gaan en ik verwacht daarom dan ook dat het staande want deze week kan worden afgerond of op zijn laatst begin volgende week. Waarna ik met de ra's en de zeilen aan de slag kan....

a3seidel vindt dit leuk.
  9. pietsan

pietsan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    De 3 mm jufferblokjes van DeAgostini zijn wat mij betreft een regelrechte ramp, de gaatjes zijn zeer slordig geboord en verschillende blokjes hebben zelfs een gaatje te weinig. Wat en verschil met bijv. de blokjes van Caldercraft, die allemaal netjes zijn afgewerkt. Ik heb er al verschillende (van DeA.) weg moeten doen wegens breuk of andere niet nader te beschrijven onregelmatigheden:confused: Daar komt nog bij dat er maar net genoeg aanwezig zijn in de kit.... Gelukkig had ik er nog wat liggen van de zelfde maat.
    Voor een bouwkit van deze prijs had dat wel iets beter gemogen! Maar goed het is niet anders.
    Op onderstaande foto het complete stengenwant van de fokkemast,

Nu bezig met de bramwanten.

a3seidel vindt dit leuk.
  10. Pingu57

Pingu57 Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Ik kan je daar alleen maar gelijk in geven.
    De andere maten waren bij mij ook al van een waardeloze kwaliteit:mad:

a3seidel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina