SP F3 Flight controller Horizon mode probleem

Discussie in 'Multicopters' gestart door Sander35, 13 sep 2017.

  1. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Hallo Allemaal,

    Ik vlieg nu een tijdje met een Wizard 220 en op een een of andere manier kan ik in Horizon mode geen flips meer maken. Zowel naar voren achter als zijwaarts. Ik hang dan op de kop en zodra ik de sticks los laat corrigeerd hij zichzelf weer naar. Iemand een idee welke instelling verkeerd staat? Nieuwe firmware flashen had geen effect.

    gr Sander
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Bij Horizon Mode is het toch normaal dat de quad weer zichzelf rechtop zet als je de sticks los laat? Wil je ondersteboven blijven "hangen" dan heb je acro mode nodig.
     
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    betaflight 3.2 toevallig?
    zo ja kopier onderstaande in CLI , druke enter, en type "save"en weer enter..

    set horizon_tilt_expert_mode = OFF

    tenzij je in horizon mode wel ondersteboven wilt kunnwn blijven hangen dan moet hij naar on.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Hebben ze in 3.2 een soort van "hybride" Horizon Mode bedacht?
     
  5. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ja soort van...
    als je voorbij een bepaalde helling hoek komt (in te stellen via CLI) werkt de acc niet meer en reageert hij dus als acro.
    breng hem terug naar de correcte hellings hoek en acc kicken weer in en je vliegt weer in level mode..

    voorwaartse vlucht en "normaal vliegen" heb je dus volledige acc controle..

    ik heb het geprobeerd en vind het helemaal niets.. maar vlieg ook altijd acro fpv,
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb wel een tijdje ook met Horizon Mode gevlogen in oudere Betaflight en CleanFlight, maar dan meer om mijn ogen te laten wennen aan het gevoel van flips en rolls. Sinds een tijdje vooral acro, volledige controle is toch het fijnst, en vooral voor opstijgen en landen nog wel eens angle. Dus ik had wel wat aan Horizon mode, maar dan meer als een soort van sim.
     

Deel Deze Pagina