Spektrum bind probleem

Nou hallo allemaal,
Ik heb een spektrum dx3r en die wil ik binden op mijn baja, met een gas servo en stuur.

Bind plug erin.
Knipperen.
Binden vanaf de zender.
Lichtje knippert niet meer.

Dat lijkt goed te gaan, alleen.. er klopt iets niet?
Mijn servo's staan te trillen alsof ze het koud hebben? Ik snap niet hoe dat kan.
ik heb de zender gereset maar dat helpt niet

de servo's reageren wel maar niet goed

gr Jelte

Niks mag stroom hebben.

Zender uit, bind plug insteken, de ontvanger alleen stroom geven, ledje gaat knipperen en dan de zender aanzetten met de bindknop ingeduwt, led hoort dan te blijven branden.

Je kan eventueel eens proberen de bindknop in te houden tot het einde, of gewoon eenmalig in te houden tot het binden begint.

Die kabels van je servo's en batterijen zijn trouwens echt troep precies, overal tape rond?

Haal de servo hevels er ook eens af, en steek deze terug erop nadat de servo stroom heeft en gecentreerd staat.

Gebruik je een BEC of ontvangeraccu? Ik denk het laatste, is die wel goed opgeladen en nog in goede conditie? Geen andere ontvanger om even erin te zetten en dingen uit te kunnen sluiten?

Het lijkt wel alsof de signalen van stuurwiel en gas als "aan/uit" signalen worden aangeven, ipv traploos, proportioneel.

De accu is goed, met mijn vorige auto nog mee gereden.
Ik heb op dit moment geen andere ontvanger.

Ik vind het echt heel raar.

Ehm, wat is een digitale en een analoge stand?

De DX3R kent een 3-tal framerate instellingen, iets van 5, 11 en 16mS waarbij de 16mS alleen voor analoge servo's goed gaat.

Back